Összegyűjtöttem egy-két gondolatot. Érdemes volt megfontolnia vásárlás előtt.
Az eladó személye
Nehéz kérdés, főleg, ha brókerrel tárgyaltam. Érdemes volt jobban megismernem a hajótulajdonosokat. Az ember alapján tudtam következtetni a hajóval való viszonyára.
Szerencsém volt. Egy nagyon precíz és megbízható német öregúrtól vásároltam. Amikor a hajóról kértem az első részletesebb leírást, a fotók mellett küldött egy névre szóló adásvételi szerződést, amelyben tételesen felsorolta a hajó hibát. A hajóval együtt megkaptam 20 évre visszamenőleg a papírokat, még az eredeti gyári prospektust is.
Szerelem vagy megfontolt döntés?
Ha beleszerettél a hajóba, tudatosan várni kezdtem. Nem hagytam, hogy az érzelmeim vezéreljenek. Eltelt egy-két nap, és kezdtem reálisabban látni. Újra mindent átgondoltam. Nem azért vettem meg a hajót, mert szépnek láttam (bár ez is fontos). Azért, mert megfelelt azoknak az ismérveknek és árnak, amik nekem is megfeleltek.
100-as szabály
- Minden 100 emberből, aki a földet meg akarja kerülni, csak 1 jut el arra a odáig, hogy hajót vegyen.
- Minden 100 hajóvásárlásból csak 1 jut el oda, hogy felkészüljön az útra.
- Minden 100 felkészültből csak 1 indul el.
- Minden 100 elindultból csak 1 kerüli meg a földet.
Casco biztosítás Ha a hajón volt casco biztosítás, akkor elmentem a biztosítóhoz, hogy vállalják-e továbbra is a biztosítását a hajónak szemle nélkül. Rákérdeztem, hogy volt-e a hajónak kárbejelentése. Erre persze nem válaszolhatnak (hivatalosan), de azt már elmondhatja, hogyha nem volt rajta kár.
|