Hajónapló: Új vasgenakker in English

     2011.10.01 - 2012.01.14                                   »»   5/6 oldal   »»

Ugrás oldalra:123456

 
...folytatás az előző oldalról

69. nap, 2011.12.08. Csütörtök, Bent a motor!

Reggel már jött is a motor a targoncán és bekerült a helyére. De elég furcsán állt. A Volvo motoron egy egyenes hajtású váltó volt, így ilyet rendeltem a Yanmarhoz is. Azonban míg a Volvon levő váltó kihajtása egy magassában volt a főtengellyel addig a Yanmaré (mivel hogy ez mechanikus) lejebb. Ennek az lett az eredménye hogy a motor eleje az égig magasodott. Még be lehetett csukni a motorháztetőt de elég furcsán állt.
Szerencsére a Yanmar bemutató teremben az egyik motoron volt egy 7 fokos váltó. Motor vissza ki, váltó csere, motor be.
Hmmm. Sokkal jobban néz ki. Az egyetlen gond, hogy lehet újra gyártani a motor talpak felfekvő felületét mert az új motor más szögben áll, mint a régi..


71. nap, 2011.12.10. Szombat, Akkutálca gyártás

Mivel az akkumulátor tárolót kisebbre kellett átalakítanom ezért új helyet kellett keresni a motor indító akkumulátornak. Azt találtam ki, hogy a motortér sarkába rakom a vízszürő alá (a vízszűrőt meg annyira megemelem, hogy ki lehessen az akkut cserélni). Úgyhogy a mai nap akkumulátor tálca gyártásával ment el..


72. nap, 2011.12.11. Vasárnap, Motorszellőztető ventillátor csere

Az eredeti motorszellőző ventilátorhoz nem lehetett hozzáférni a motortól és még az előző tulajdonos által beszerelt melegvíztartálytól. Szerencsére az elmúlt 30 évet kibirta meghibásodás nélkül. Most jött el az ideje, hogy új helyet keressek neki. A bal oldali kokpit ládába raktam át..

Itt már könnyebb lesz hozzáférni


74. nap, 2011.12.13. Kedd, Elkészült az új propeller

Ma hívtak a Henley Propellerstől, elkészült az propeller. Gyönyörű. Ez egy egyedi gyártású, Henley Skipjack dizájnú propeller. Pontosan a motorhoz, váltóhoz és a hajóhoz méretezve. S hogy miért kell egy új propeller? Először is a régi balra forgott, az új váltó azonban jobbra forog előre. Másodszor nagyon fontos hogy a propeller emelkedése passzoljon a motorhoz, váltóhoz és hajóhoz mert csak akkor lehetséges a motort teljesítményt teljesen kihasználni, akkor a legnagyobb a hatékonysága és a legalacsonyabb a fogyasztás..

Lecseréltem a csapot, amin keresztül a motor a tengervízet szívja a hütőrendszerhez. Korábban egy sima BST menetes csap volt rácsavarva a párhuzamos menetes csöccsre. Ez nem volt túl szerencsés, mert emiatt a csapot csak 4-5 menet tartotta (nem lehetett jobban a párhozamos menetre csavarni), ráadásul a csap tartja a Vetus vízszűrőt is. Az új csak egy igazi "sea-cock". Abban különbözik a sima csőre szerelhető csaptól, hogy egyrészt párhuzamos a menete, így hosszan rá lehet csavarni a csöcsre, másrészt van saját talpa amivel felfekszik a hajótestre és így nem a csöcs tartja a csapot..


75. nap, 2011.12.14. Szerda

Ma John meghozta az egyedileg legyártatott vízátemelőt. Ez a tartály gyűjti össze a tengervízet a kipufogó rendszerből amikor a motor leáll. Az előző túl kicsi volt és emiatt valamennyi víz állandóan ott lötyögött a kipufogó csonkban. Ez volt a fő ok amiért a csonk szétrohadt.
John cége, a Powerflow kedvező áron készít egyedi kipufogó vízátemelőket hőálló epoxyból.
Ma beszereltem az új üzemanyag előszűrőt is. Ez egy Volvo CAV szürő. Kicsit húzták is a Yanmarosok, hogy miért Volvot vettem. Egyszerűen azért mert a CAV szürő annyira elterjedt a világon, hogy mindenütt olcsón lehet hozzá betétett kapni, másrészt nagyon jó konstrukció, mert az átlátszó tartályban pontosan látni, mi történik.


76. nap, 2011.12.15. Csütörtök

Ma lemértem, hogy kürölbelül hova fog a vízszint esni a motoron. Hát... majdnem az egész motor víz alatt van. Beszéltem a Yanmarosokkal, és azt kérték, hogy a tengervízszivattyú és a hütő közötti csövet cseréljem le egy hosszú csőre amit vezessek fel amilyen magasra csak tudom, és a legmagasabb pontjára tegyek egy visszacsapó szelepet. Ez azért kell, hogy ha leáll a motor akkor ne teljen meg a kipufogó keresztül tengervízzel.


77. nap, 2011.12.16. Péntek

Mára végre elkészültek a motortartó bakok. Rozsdamentes acélból lettek ferdén síkba húzva. Közben Ross (a Yanmaros szerelő) beragasztotta az új müanyag propeller tengely csapágyakat. Este pedig nekiálltam belaminálni a kipufogót a hajó oldalába. Eredetileg egy fém kipufogót ajánlottak a szervízbe, de nekem nem annyira tetszik az ötlet, és inkább szereztem egy darab hőálló epoxy csövet Johntól. Ma neki álltam belaminálni a hajó oldalába.
Mélyen be kell préselnem magam az egyik kokpit láda mélyére hogy hozzáférjek.
Ráadásul meg is fáztam, taknyom-nyálam egybefolyt ahogy fejjel lefelé lamináltam.
Mindenkinek ajánlom, hogy egyszer próbálja ki.
Hulladékgyűjtés volt Aucklandban, ott szereztem ezt az asztalt
Az új müanyag csapágyEz lesz a flexibilis propeller tengely csatlakozásEnnek a ládának a mélyén van a kipufogó


78. nap, 2011.12.17. Szombat

Korábban 6 db 12V-os akkumulátort használtam a fogyasztókhoz, de most 6V-os akksikat fogok használni, úgyhogy csak fele annyi akkumulátor kábel kell. A mai nap a kábelekkel bírkoztam..

 
Folytatás a következő oldalon...
Ugrás oldalra:123456

 
Látogatók ezen az oldalon 2009.04.13. óta:   2838071