|
1. nap, 2011.10.01. , A munka megkezdődikA hajó karbantartásához hozzátartozik hogy időről időre a motorrol levakarjuk a rozsdát és újra fessük. Ennek ismét eljött az ideje. |
2. nap, 2011.10.02. , Kipofugó csonk végeA kipufogó csonk vége elég csunyán korrodált volt. De hát ne felejtsük hogy a rozsda tértfogata hatszorosa az acélnak. Kis drótkefés tisztítás után szép, szinte hibátlan felületet találtunk. Szerencsére volt Volvo Penta zöld festékünk, úgyhogy szépen lefestettük.. | | | | | | | | | | Közben többi kis alkatrészeket is festegettük | |
|
8. nap, 2011.10.08. , Motor eleje és tetejeA motor első része is elég rozsdás. Úgy döntöttünk hogy pár dolgot leszerelünk a motorról hogy jobban hozzáférjünk az eldugott részekhez.. | | | A második generátor ékszíját már levettem | Hm. elég rozsdás itt is. Jobb lesz szétszedni. | Szétszerelési sorrend. Összeszerelés fordítva | | | | Végre kint van a hőcserélő | Kis alkatrészek gondosan zacskózva | Megéheztem | | | | A rozsda nagyja leszedve | A kis alkatrészekről ecettel ordjuk a rozsdát | Motor teteje festésre előkészítve | | | | Pingálok | És kész vagyok | |
|
9. nap, 2011.10.09. , Houston, we have a problemA kipufogó csonk alját, ahogy csiszoltam mintha egy repedést láttam volna. Kicsit belemartam a kézimaróval (reménykedtem, hátha csak az öntési hiba), de olybá tünt ez egy repedés. Nem volt mese, ki kellett szerelnem. Hát itt bizony gond van. A kipufogó csonk alul végig van repedve és ráadásul a végén az anyag szinte teljesen szét volt porladva. Csak egy kicsit kellett kalapáccsal megkocogtatni és széthulott a belseje. Nem hiszem, hogy meg tudom javítattni, valószínüleg újat kell majd vennünk.
. | | | Repedt? | Nem volt egyszerű kiszedni | Egy bizony elrepedt. | | | | Itt sem túl fényes a helyzet | Kis kocogtatásra széthullott a csonk belseje | Így néz most ki a motortér | | | | | | |
|
13. nap, 2011.10.13. Miközben próbáltam valami üzemet keresni hogy a csonkot megjavíttasuk azért haladtunk a motor többi részével is.. |
17. nap, 2011.10.17. Nem vállalja senki a csonk javítását. Végül is megértem. Öntvényt eleve nem egyszerű hegeszteni ráadásul elég faramucin lehetne csak hozzáférni.
Ma voltam a Volvo boltba. Attól tartottam, hogy már nem lehet ilyen csonkot rendelni (pár éve már kifogytak az olajhütőböl is - akkor szerencsésen sikerült egy használtat szerezni). De lehet rendelni. De azt hittem hanyatt esek amikor az árát közölték.
6500 dollár!
Ehhez hozzá jön még a tömítések, egy új vízpumpa meg ez meg az és máris 12000 dollárról beszélünk.
Öhöm. Hát még nem rendeltem meg.... |
20. nap, 2011.10.20. Ma ismét voltam a Volvo boltban. Egy új motor váltóval $16500. Ha ezt összevetem az alkatrészek árával akkor nem sokat kell gondolkodni. De ez fájni fog.... |
21. nap, 2011.10.21. Ma kint voltak a Volvo szervízből felmérni a terepet. Úgy találták, könnyü dolgok lesz. Megbeszéltük hogy amit csak lehet én magam fogok megcsinálni hogy minimalizáljuk a munkadíjat. Még nem döntöttem.. |
22. nap, 2011.10.22. Egész nap az Internetet bújtam, motorokról olvasgattam. Úgy tűnik a Volvot sokan nem szeretik. Állítólag az új modellek már jók (Japán motor amit hajómotorrá alakítanak a svédek, de sokan inkább a Yanmarra esküdnek. Jővő héten elmegyek a Yanmar boltba is. Itt Aucklandban könnyü, a kikötő mellett sorba jönnek egymás után a hajómotor boltok.. |
Folytatás a következő oldalon... |
|
|
|