Hajónapló: Új vasgenakker in English

     2011.10.01 - 2012.01.14                                   ««   1/6 oldal   »»

Ugrás oldalra:123456

 

1. nap, 2011.10.01. , A munka megkezdődik

A hajó karbantartásához hozzátartozik hogy időről időre a motorrol levakarjuk a rozsdát és újra fessük. Ennek ismét eljött az ideje.


2. nap, 2011.10.02. , Kipofugó csonk vége

A kipufogó csonk vége elég csunyán korrodált volt. De hát ne felejtsük hogy a rozsda tértfogata hatszorosa az acélnak. Kis drótkefés tisztítás után szép, szinte hibátlan felületet találtunk. Szerencsére volt Volvo Penta zöld festékünk, úgyhogy szépen lefestettük..

Közben többi kis alkatrészeket is festegettük


8. nap, 2011.10.08. , Motor eleje és teteje

A motor első része is elég rozsdás. Úgy döntöttünk hogy pár dolgot leszerelünk a motorról hogy jobban hozzáférjünk az eldugott részekhez..

A második generátor ékszíját már levettemHm. elég rozsdás itt is. Jobb lesz szétszedni.Szétszerelési sorrend. Összeszerelés fordítva
Végre kint van a hőcserélőKis alkatrészek gondosan zacskózvaMegéheztem
A rozsda nagyja leszedveA kis alkatrészekről ecettel ordjuk a rozsdátMotor teteje festésre előkészítve
PingálokÉs kész vagyok


9. nap, 2011.10.09. , Houston, we have a problem

A kipufogó csonk alját, ahogy csiszoltam mintha egy repedést láttam volna. Kicsit belemartam a kézimaróval (reménykedtem, hátha csak az öntési hiba), de olybá tünt ez egy repedés. Nem volt mese, ki kellett szerelnem. Hát itt bizony gond van. A kipufogó csonk alul végig van repedve és ráadásul a végén az anyag szinte teljesen szét volt porladva. Csak egy kicsit kellett kalapáccsal megkocogtatni és széthulott a belseje. Nem hiszem, hogy meg tudom javítattni, valószínüleg újat kell majd vennünk.
.

Repedt?Nem volt egyszerű kiszedniEgy bizony elrepedt.
Itt sem túl fényes a helyzetKis kocogtatásra széthullott a csonk belsejeÍgy néz most ki a motortér


13. nap, 2011.10.13.

Miközben próbáltam valami üzemet keresni hogy a csonkot megjavíttasuk azért haladtunk a motor többi részével is..


17. nap, 2011.10.17.

Nem vállalja senki a csonk javítását. Végül is megértem. Öntvényt eleve nem egyszerű hegeszteni ráadásul elég faramucin lehetne csak hozzáférni.
Ma voltam a Volvo boltba. Attól tartottam, hogy már nem lehet ilyen csonkot rendelni (pár éve már kifogytak az olajhütőböl is - akkor szerencsésen sikerült egy használtat szerezni). De lehet rendelni. De azt hittem hanyatt esek amikor az árát közölték.
6500 dollár!
Ehhez hozzá jön még a tömítések, egy új vízpumpa meg ez meg az és máris 12000 dollárról beszélünk.
Öhöm. Hát még nem rendeltem meg....


20. nap, 2011.10.20.

Ma ismét voltam a Volvo boltban. Egy új motor váltóval $16500. Ha ezt összevetem az alkatrészek árával akkor nem sokat kell gondolkodni. De ez fájni fog....


21. nap, 2011.10.21.

Ma kint voltak a Volvo szervízből felmérni a terepet. Úgy találták, könnyü dolgok lesz. Megbeszéltük hogy amit csak lehet én magam fogok megcsinálni hogy minimalizáljuk a munkadíjat. Még nem döntöttem..


22. nap, 2011.10.22.

Egész nap az Internetet bújtam, motorokról olvasgattam. Úgy tűnik a Volvot sokan nem szeretik. Állítólag az új modellek már jók (Japán motor amit hajómotorrá alakítanak a svédek, de sokan inkább a Yanmarra esküdnek. Jővő héten elmegyek a Yanmar boltba is. Itt Aucklandban könnyü, a kikötő mellett sorba jönnek egymás után a hajómotor boltok..

 
Folytatás a következő oldalon...
Ugrás oldalra:123456

 
Látogatók ezen az oldalon 2009.04.13. óta:   5227435