Hajónapló: Új vasgenakker in English

     2011.10.01 - 2012.01.14                                   »»   4/6 oldal   »»

Ugrás oldalra:123456

 
...folytatás az előző oldalról

57. nap, 2011.11.26. , Nem fér be az új motor!

Ma megkaptam a keretet amelyik akkor mint a motor hogy előkészítsem a hossztartókat az új motorhoz. Nem fér el a keret!!! Beleér az akkumulátor tárolóba.
A szervíből már hazamentek, hétfőn tudom csak megmutatni nekik a problémát. Pedig ők mérték fel, és állapították meg, hogy be fog férni..


58. nap, 2011.11.27. , Algagátlás előkészítése

Ha már ugyis kint vagyunk a vízből friss algagátlót is fogunk festeni. A mai nap csiszolással telt meg kisebb egyéb munkákkal telt..

Még szerencse hogy nem ezt a hajót kellett csiszolniA régi akkumulátorok is megértek a cserére
A bal szellőző ventillátorhoz nem lehet hozzáférni ha a motor a helyén van. Most van itt az ideje hogy kicseréljem és valahova máshova rakjam


61. nap, 2011.11.30.

Hát nincs mitt tenni, az akkumulátor tárolót át kell alakítani..


62. nap, 2011.12.01.

A tároló oldala elég komoly merevítésként is szolgált. A tervez az, hogy az oldalfalat kicsit arréb rakom a hossztartót meg megerősítem. Arra is vigyáznom kell hogy ide esik az olajszürő, amit le kell hogy tudjak majd venni illetve ezen az oldalon lesz a második nagy generátor aminek szintén hely kell..


63. nap, 2011.12.02.

Az új oldalfalat meg az erősítést több réteg üvegszállal megerősítettem..


64. nap, 2011.12.03.

A tároló oldalának egy részét kivehetőre készítem, hogy ha egyszer majd kell hely a motort szerelni akkor könnyen hozzá lehessen érni.
A bal hosszgerenda oldalán észrevettem egy repedést. Kivéstem. A fa jó állapotban van, csak valamiért megmozdult. Több réteg laminálással megerősítettem.
A motortartók nem ugyanoda esnek mint a régi motoré, úgyhogy meg kellett a régieket hosszabbítanom..

Így már el fog férni a motor
Oh-oh. Itt egy repedésNem sokáig
Mondtam már hogy imádok epoxyt keverni?
Ez kezd egész jól kinézni


65. nap, 2011.12.04.

Érdekes. A motortér valami sima szürke olajfestékkel van kifestve és az aceton oldja. Alatta a gél bevonat egész szép állapotban.
Én jobban szeretek két komponensű festéket használni, mert arra nyugodtan lehet ragasztani, epoxyzni stb.
Úgyhogy a nap azzal telt, hogy a régi szürke festéket oldottam fel acetonnal..


67. nap, 2011.12.06.

Az elmúlt napokban lealapoztam és kifestettem a motorteret. Csak úgy ragyog.
A Yanmarosok viszont alkottak. Valahogy megállapították, hogy a csavartengely csapágya nem a csavartengely csövébe van beszerelve hanem a cső az. Ezért elkezdték befürészelni meg az üvegszálat kivésni.
Mondhatom, eléggé ideges lettem amikor megláttam. Szerencsére nem jutottak messzire.
Egyeztettem az Amel gyárral. A cső belsejében van egy csapágy. Vagyis hogy kéne hogy legyen. Mivel a csapágy cseréhez ki kell venni a motort (mert a csavartengelyt hátrafele nem lehet kihúzni), elképzelhető hogy még az eredeti csapágy van a hajóban és annyira kopott hogy nem látszódott.
Nem tudom. Mindendesetre most lehet a csavartengely csövét meg a hajótestet is javítani..


68. nap, 2011.12.07.

Bepróbáltam a keretet. Hurrá! Most már be fog férni a motor. Este befűztem a motor műszerpanelének a kábeleit. Előszőr csatlakozóstul próbálkoztam de úgy nem fért át a lyukakon, úgyhogy végül ki kellett a kis kábeleket pilinszkáznom a csatlakozókból. Remélem jól raktam össze..

 
Folytatás a következő oldalon...
Ugrás oldalra:123456

 
Látogatók ezen az oldalon 2009.04.13. óta:   5227660