Hajónapló: Új vasgenakker in English

     2011.10.01 - 2012.01.14                                   »»   4/6 oldal   »»

Ugrás oldalra:123456

 
...folytatás az előző oldalról

57. nap, 2011.11.26. Szombat, Nem fér be az új motor!

Ma megkaptam a keretet amelyik akkor mint a motor hogy előkészítsem a hossztartókat az új motorhoz. Nem fér el a keret!!! Beleér az akkumulátor tárolóba.
A szervíből már hazamentek, hétfőn tudom csak megmutatni nekik a problémát. Pedig ők mérték fel, és állapították meg, hogy be fog férni..


58. nap, 2011.11.27. Vasárnap, Algagátlás előkészítése

Ha már ugyis kint vagyunk a vízből friss algagátlót is fogunk festeni. A mai nap csiszolással telt meg kisebb egyéb munkákkal telt..

Még szerencse hogy nem ezt a hajót kellett csiszolniA régi akkumulátorok is megértek a cserére
A bal szellőző ventillátorhoz nem lehet hozzáférni ha a motor a helyén van. Most van itt az ideje hogy kicseréljem és valahova máshova rakjam


61. nap, 2011.11.30. Szerda

Hát nincs mitt tenni, az akkumulátor tárolót át kell alakítani..


62. nap, 2011.12.01. Csütörtök

A tároló oldala elég komoly merevítésként is szolgált. A tervez az, hogy az oldalfalat kicsit arréb rakom a hossztartót meg megerősítem. Arra is vigyáznom kell hogy ide esik az olajszürő, amit le kell hogy tudjak majd venni illetve ezen az oldalon lesz a második nagy generátor aminek szintén hely kell..


63. nap, 2011.12.02. Péntek

Az új oldalfalat meg az erősítést több réteg üvegszállal megerősítettem..


64. nap, 2011.12.03. Szombat

A tároló oldalának egy részét kivehetőre készítem, hogy ha egyszer majd kell hely a motort szerelni akkor könnyen hozzá lehessen érni.
A bal hosszgerenda oldalán észrevettem egy repedést. Kivéstem. A fa jó állapotban van, csak valamiért megmozdult. Több réteg laminálással megerősítettem.
A motortartók nem ugyanoda esnek mint a régi motoré, úgyhogy meg kellett a régieket hosszabbítanom..

Így már el fog férni a motor
Oh-oh. Itt egy repedésNem sokáig
Mondtam már hogy imádok epoxyt keverni?
Ez kezd egész jól kinézni


65. nap, 2011.12.04. Vasárnap

Érdekes. A motortér valami sima szürke olajfestékkel van kifestve és az aceton oldja. Alatta a gél bevonat egész szép állapotban.
Én jobban szeretek két komponensű festéket használni, mert arra nyugodtan lehet ragasztani, epoxyzni stb.
Úgyhogy a nap azzal telt, hogy a régi szürke festéket oldottam fel acetonnal..


67. nap, 2011.12.06. Kedd

Az elmúlt napokban lealapoztam és kifestettem a motorteret. Csak úgy ragyog.
A Yanmarosok viszont alkottak. Valahogy megállapították, hogy a csavartengely csapágya nem a csavartengely csövébe van beszerelve hanem a cső az. Ezért elkezdték befürészelni meg az üvegszálat kivésni.
Mondhatom, eléggé ideges lettem amikor megláttam. Szerencsére nem jutottak messzire.
Egyeztettem az Amel gyárral. A cső belsejében van egy csapágy. Vagyis hogy kéne hogy legyen. Mivel a csapágy cseréhez ki kell venni a motort (mert a csavartengelyt hátrafele nem lehet kihúzni), elképzelhető hogy még az eredeti csapágy van a hajóban és annyira kopott hogy nem látszódott.
Nem tudom. Mindendesetre most lehet a csavartengely csövét meg a hajótestet is javítani..


68. nap, 2011.12.07. Szerda

Bepróbáltam a keretet. Hurrá! Most már be fog férni a motor. Este befűztem a motor műszerpanelének a kábeleit. Előszőr csatlakozóstul próbálkoztam de úgy nem fért át a lyukakon, úgyhogy végül ki kellett a kis kábeleket pilinszkáznom a csatlakozókból. Remélem jól raktam össze..

 
Folytatás a következő oldalon...
Ugrás oldalra:123456

 
Látogatók ezen az oldalon 2009.04.13. óta:   2838045