|
...folytatás az előző oldalról |
57. nap, 2011.11.26. , Nem fér be az új motor!Ma megkaptam a keretet amelyik akkor mint a motor hogy előkészítsem a hossztartókat az új motorhoz. Nem fér el a keret!!! Beleér az akkumulátor tárolóba.
A szervíből már hazamentek, hétfőn tudom csak megmutatni nekik a problémát. Pedig ők mérték fel, és állapították meg, hogy be fog férni.. |
58. nap, 2011.11.27. , Algagátlás előkészítéseHa már ugyis kint vagyunk a vízből friss algagátlót is fogunk festeni. A mai nap csiszolással telt meg kisebb egyéb munkákkal telt.. | | | | Még szerencse hogy nem ezt a hajót kellett csiszolni | A régi akkumulátorok is megértek a cserére | | | | A bal szellőző ventillátorhoz nem lehet hozzáférni ha a motor a helyén van. | Most van itt az ideje hogy kicseréljem és valahova máshova rakjam | |
|
61. nap, 2011.11.30. Hát nincs mitt tenni, az akkumulátor tárolót át kell alakítani.. |
62. nap, 2011.12.01. A tároló oldala elég komoly merevítésként is szolgált. A tervez az, hogy az oldalfalat kicsit arréb rakom a hossztartót meg megerősítem. Arra is vigyáznom kell hogy ide esik az olajszürő, amit le kell hogy tudjak majd venni illetve ezen az oldalon lesz a második nagy generátor aminek szintén hely kell.. |
63. nap, 2011.12.02. Az új oldalfalat meg az erősítést több réteg üvegszállal megerősítettem.. |
64. nap, 2011.12.03. A tároló oldalának egy részét kivehetőre készítem, hogy ha egyszer majd kell hely a motort szerelni akkor könnyen hozzá lehessen érni.
A bal hosszgerenda oldalán észrevettem egy repedést. Kivéstem. A fa jó állapotban van, csak valamiért megmozdult. Több réteg laminálással megerősítettem.
A motortartók nem ugyanoda esnek mint a régi motoré, úgyhogy meg kellett a régieket hosszabbítanom.. | | | | Így már el fog férni a motor | | | | | Oh-oh. Itt egy repedés | Nem sokáig | | | | | | Mondtam már hogy imádok epoxyt keverni? | | | | | | Ez kezd egész jól kinézni | |
|
65. nap, 2011.12.04. Érdekes. A motortér valami sima szürke olajfestékkel van kifestve és az aceton oldja. Alatta a gél bevonat egész szép állapotban.
Én jobban szeretek két komponensű festéket használni, mert arra nyugodtan lehet ragasztani, epoxyzni stb.
Úgyhogy a nap azzal telt, hogy a régi szürke festéket oldottam fel acetonnal.. |
67. nap, 2011.12.06. Az elmúlt napokban lealapoztam és kifestettem a motorteret. Csak úgy ragyog.
A Yanmarosok viszont alkottak. Valahogy megállapították, hogy a csavartengely csapágya nem a csavartengely csövébe van beszerelve hanem a cső az. Ezért elkezdték befürészelni meg az üvegszálat kivésni.
Mondhatom, eléggé ideges lettem amikor megláttam. Szerencsére nem jutottak messzire.
Egyeztettem az Amel gyárral. A cső belsejében van egy csapágy. Vagyis hogy kéne hogy legyen. Mivel a csapágy cseréhez ki kell venni a motort (mert a csavartengelyt hátrafele nem lehet kihúzni), elképzelhető hogy még az eredeti csapágy van a hajóban és annyira kopott hogy nem látszódott.
Nem tudom. Mindendesetre most lehet a csavartengely csövét meg a hajótestet is javítani.. |
68. nap, 2011.12.07. Bepróbáltam a keretet. Hurrá! Most már be fog férni a motor. Este befűztem a motor műszerpanelének a kábeleit. Előszőr csatlakozóstul próbálkoztam de úgy nem fért át a lyukakon, úgyhogy végül ki kellett a kis kábeleket pilinszkáznom a csatlakozókból. Remélem jól raktam össze.. |
Folytatás a következő oldalon... |
|
|
|