Hajónapló: Új vasgenakker in English

2011.10.01 - 2012.01.14                                   »»   3/6 oldal   »»

44. nap, 2011.11.13.

Amíg várjuk november végét, amit tudunk, előkészítünk a motorcserével kapcsolatban. Tegnap megkaptam az új műszerpanelt. Nincsen hozzá kulcs! Külön ilyet kértem. Simán nyomógombbal indul a motor. Az az igazság hogy én az indítókulcsot mindig benne hagytam eddig a gyujtáskapcsolóban. Ha valaki el akarná lopni a hajót akkor el tudná indítani anélkül is. Ha viszont például a hajó leszakadna a horgonyról és valaki a fedélzetre mászna hogy megmentse akkor jó, ha a helyén a kulcs. Pár éve Gaudaloupon én már jártam úgy hogy meg akartam menteni egy nyilt víz fele sodródó hajót és nem találtam a kulcsot. De az egy másik történet.
Szóval azt találtuk ki, hogy besüllyesszük az új panelt és teszünk majd rá egy plexi védőlemezt..

Hmmmm. Nagyon szépÍgy kell a lyukat előkészíteniA régi műszereket már elkezdtem kiszedni
Találtam egy pont jó méretű tárolódoboztAz aljába pont bele lehetne vágni a műszertÍgy ni
A dobozt mintáként használva belamináltam az aljátKözben egy két lyukat fával beragasztottam

45. nap, 2011.11.14.

MegkötöttLeugrottJó szőrős
Bejelöltem, hol kell levágni a szélétÉs a közepétAlakul
StimmelElfér majd itt?Hátul nincs olyan sok hely, de elég lesz
Hát akkor ezt kivágtamStimmelAzt hiszem, jó lesz
Kormánytól is látni, gombokhoz is hozzá lehet férniKár volt a lyukakat betömniRagasztószalaggal rögzítettem
És belaminálomMost már csak meg kell, hogy kössön

46. nap, 2011.11.15.

A kis műszerek helyét is el kell tűntetniEpoxy kittelés utánMegcsiszolva
A gyanta bekékültMár alig várom, hogy indíthassak

47. nap, 2011.11.16.

Közben sikerült eladni a váltót 400 dollárért. Jöttek is érte, úgyhogy lekötöttem a motorról és a bummal kiemeltük..

49. nap, 2011.11.18. , Kipufogó hurok

Az új motorhoz 3"-es (76 mm) kipufogó rendszert ír elő a Yanmar. A régi motoré 40 mm. Emiatt a kipufogó rendszert is cserélni kell.
A kipufogó rendszer része egy visszafolyást gátló hurok (ha valaki tudja a szakszerűbb magyar nevét, akkor szóljon). Erre annak idején ét tetettem egy csapot, ami nagy szolgálatott tett a nyílt óceánon. Amikor nagy hullámok jönnek oldalról hiába volt a hurok a víz be tudott jutni rajta. Viszont ha elzártam a csapot, akkor aztán tutira nem jött be semmi.
Úgyhogy előszőr is elmentem egy szerelvény szaküzletbe és kértem egy 3"-es rozsdamentes csapot. Hosszú keresgélés után letették elém. Hát... elhűltem... ez brutálisan nagy. Be fog egyáltalán férni?

50. nap, 2011.11.19.

Megmértem a kipufogó helyét. El fog férni. Éppen hogy. De át kell alakítanom sok mindent. Mert a vastag csövektől nem fog elférni sem a vízlefolyó, sem a motor szellőző csöve.
Megvettem a csapot és a többi szükséges szerelvényt, majd elvittem össze-hegesztetni..

52. nap, 2011.11.21.

El is készült. Rakattam rá egy keretet is..

Beburkoltam kipufogó hővédő szalaggal
A régi hurok a csappalNem volt egyszerű berakni de sikerült!

55. nap, 2011.11.24.

Ma kellett volna, hogy kimenjünk a parta. De sajnos olyan erős szél fújt hogy nem vállalták, hogy elvontassanak. Talán holnap....

56. nap, 2011.11.25. , Végre a parton

Ma végre felgyorsultak az események. A szél alábbhagyott és délelőtt 10-re megjöttek a csónakkal, hogy bevontassanak az üzembe. Nincs messze, gyakorlatilag közvetlenül a marina mellett helyezkedik el.
A hajó délre kint volt a vízből. Mivel a motort én már teljesen kikötöttem, délutánra a régi motor is kint volt a hajóból..

A hajót amennyire tudtam kiengedtem a kikötőhelyrőlA hajóözem fönöke személyesen kapta el a kötelünketSzemben a lift
Itt repül a nagy madár...
A hajó alja csak koszos, nem algás. Bezzeg a propeller.A hajóüzem udvara
A szomszéd hajó egy "kicsit" nagyobb
A szerelők meg is jöttek
Ügyes ez a targonca. Be tud nyulni a motor fölé
Pápá motor...Köszönünk mindentAzt hiszem egy takarítás ráfér a motortérre
Jön le a propellerÉs jön ki a tengelyA tömszelence egész elvékonyította a tengelyt. Lehet, hogy ezt is cserélni kell?
Az új motor már a gépműhelyben várEz a szép kis generátor is rá lesz szerelve. 160 A a fogyasztó akkubanknak.