Hajónapló: Tarsasag-szigetek in English

2007.08.29 - 2007.09.29                                   »»   4/4 oldal   ««

29. nap, 2007.09.26.

A levegő szinte állt, a víz felszíne sem rezdült. Hihetetlen átlátszó. Csak ámultunk és bámultunk. Sznorkelezni indultunk. Először a horgonyzóhelytől nem messze úszkáltunk egy korál fej mellett, ahol több ráját láttunk és színes halakat (láttunk ismét pöttyös sasráját). Itt valószínűleg etetik a rájákat, mert mint a kiskutyák úsztak utánunk, de azért itt nem jöttek olyan közel, mint Mooreán. Ezután eldingiztünk a messzebb fekvő (sziget dél-keleti részén) két motu közötti Korál Kertbe, ahova a turistákat is viszik sznorkelezni. Sok kis halat láttunk, szép korálfejekkel, de a Tahaa-n levő sznorkelezéshez nem hasonlítható az itteni paradicsom. Ezután az egyik szabad strandon költöttük el hideg ebédünket, amit magunkkal hoztunk. Nem sok ilyen strand van és már az sem mindig szabad, amit az utikönyvek írnak.
Este a Bora Bora Hotel (egyik legdrágább és legelőkelőbb hotel Bora Borán) show műsorára mentünk el. Ott horgonyoztunk nem messze tőle, így csak a molójára kötöttünk a bocival. A móló és a körülötte levő víz alulról volt kivilágítva, így sötétben is jól lehetett látni a vízben úszkáló halakat és a cápákat is. Belegondoltunk, ha annak idején Horvátországban egy hotel mellett cápákat láttunk volna úszkálni, akkor másnap biztosan nem mentünk volna fürdeni. De itt senki nem fél a cápáktól, sőt valljuk be, külön etetik is őket búvárlátványosságként.
De térjünk vissza a show-ra. A show műsort bárki megnézheti, ha iszik valamit a hotel bárjában, és meglepetésünkre egy üveg sör nem sokkal volt drágább, mint a szupermarketben (400 polinéz frank volt). Így ennél maradtunk. A show műsor sztárjai kenukkal és fáklyával érekeztek a hotelhoz. Táncoltak, pálmafára másztak, ököllel nyitották a kókuszdiót (ezt senki ne próbálja otthon ki) és tüzeskedtek is a fáklyákkal. Közben a közönséget is beavatták a dárdadobásba, ahol egy kókuszt kellett eltalálni és a nehézkő emelő versenybe, majd a táncba is.
Igazán jól éreztük magunkat, és éjjel 11 óra után azon vettük észre magunkat, hogy a vendégek már elmentek aludni és csak mi maradtunk a hotel strandján a többiekkel dumcsizni. Volt mit megbeszélni, mert tudtuk, most ismét elválnak útjaink, és lehet, hogy már csak Tongán találkozunk velük Új-Zéland előtt.

30. nap, 2007.09.27. , Ünnepi szünnap

Éva tollából
(Ünnepi szünnap)
A kapitány mindenkinek köszöni a szülinapi jókivánságokat. A hajón az ünnepi menü a japán konyha különleges fogásaiból és epertorából állt.
Az ajándék pedig: ledes fejlámpa.

31. nap, 2007.09.28. , Vaitape

Bora Bora legnagyobb (és egyetlen) városa Vaitape. Kicsit porosak az utcák, rengeteg a szuvenírbolt, a fekete gyöngyöket áruló ékszerüzlet, van egy-két templom, egy kompkikötő turista információval meg egy csomó turista.
Bocival majdnem 1 órányira horgonyztunk a kikötőtől. Reggel felpakoltuk az üres gázolaj kannákat és nyakunkba vettük a várost.
Sűrű volt a napunk: előszőr Éva kipróbálta a helyi fogorvost (jó fej volt, mindjárt el akart hívni Fiji-re, mert pont magas vékony macsaftot keresett a strandkatamarán bajnoksághoz), majd dízelt vételeztünk (szerencsére adó- és vámmentesen, közel féláron kiszolgáltak), majd a szupermarketben bevásároltunk a közelgő induláshoz.
Este kaptuk emailen a hírt, a csomag, amit Magyarországról vártunk, megérkezett a repülőtérre. Meglepetésünkre a katamarán komp ingyen vitt ki minket a reptérre, amely egy kis szigeten van a lagúnában negyedórányi hajózásra. Közben gyönyörködtünk a naplementében és a szigetekben körülöttünk. Ezt nem írják az utikönyvek, hogy szállj fel a reptérre közlekedő kompra és nézz körül a szigeteken, illetve a lagúnában. Persze. Az emberek általában repülővel érkeznek. Akkor pedig a kompra is felülnek.

32. nap, 2007.09.29. , Viszlát Francia Polinézia

Még úgy érezzük nem is olyan rég érkeztünk, de kalandokkal feltöltve indulunk tovább a pacifik többi részére. A Cook-szigetek következnek hamarosan.
Még egy érdekességről szeretnénk írni: a Társaság szigeteken az apály és dagály időpontja nem függ a hold mozgásától, minden nap reggel és este 6-kor van apály és délben dagály. Miért? Van rá több elmélet, de igazából egyik könyvünk sem túl okos a kérdés megválaszolásában.
Ne menjetek messzire, mindjárt jövünk vissza ... nem vissza, hanem tovább!