Hajónapló: RV4 Vissza az Atlanti-óceánon in English

     2006.05.07 - 2006.07.20                                   »»   4/4 oldal   ««

Ugrás oldalra:1234

 
...folytatás az előző oldalról

Padron tollából:

22 napos szágúldás után, kiköttöttünk Cadizban! A Gibraltri szorostól 60 Nm-re. 3550 Nm-et hajóztunk Antiqaról idáig. Az úton nem adódott semmi probléma,azt leszámítva,hogy pár deci sós vizet észleltünk a hajó aljában. Kikötés utáni hajó átvizsgáláskor utánna jártam e szivárgás okának. Egy, Las Palmasban vásárolt tengervízszűrő repedt el hat helyen a vízkészítő berendezés rendszerében. Belegondolni is rossz,hogy mi történhetett volna,ha egy viharzónában eltörik.
Gyorsan kicseréltük a selejtes darabot. A vendégfűrdőszoba hasonló szűrőjét raktuk be ideiglenesen. Azért nem tudtunk bevitorlázni a szorosba, mert 35-45 Kn-os szembeszél dühöngött Gibraltárból kifelé, ráadásúl még a vízáramlás is kifelé tartó volt.
Ma repül haza Gejza Malagáról, ezért autót bérlek és elviszem Őt a malagai reptérre. Ha az istenek is úgy akarják, talán 6.-án egyedűl, elindulhatok a Gibraltári szoros meghódítására.
Összefoglalva, jó kis vitorlázásban volt részünk! A nap egész úton szinte semmit nem sütött, esni viszont annál többet eset. Viharros óceánból viszont jó adagot mért ki nekünk Poseidon! Mint minden negatívumnak ennek is megvólt a pozitív oldala! Nagyon gyorsan faltuk a mérföldeket. Helyenként 12-14 Kn-al vitorláztunk a szembeszélben. Még olyan szitu is előfordúlt, hogy a szél 6 Kn-os volt és mi 7 Kn-al mentünk mégis!
Mindent összevetve, Gejza kitünő utitársnak bizonyult akire mindenkor, minden szituban számítani lehetett! Meglepően sokat tudtunk mind a ketten aludni az út során, ami annak tudható be, hogy nem kellett álandóan egymásra vigyáznunk. Gejza nagyon élvezte a gyors hajó adta lehetőségeket. Néha mintha sportot űzött volna abból, hogy miként lehetne még pár tizeddel gyorsabb a hajó. Végeztűl hadd búcsúzzak el tőletek is, akik végig követtétek Gejza hihetetlen kalandjait.

Szevasztok.

Kövesdán András a Padron. ( a Chris kapitánya)

A Rotorvilág 4. része ezennel véget ért. Köszönjük, hogy velünk tartottatok! A 4. rész végével sorozatunk 1. évfolyama végéhez ért. Tavaly szeptemberben indultam Horvátországból és Venezueláig jutottam el, majd egy rendőrkanyarral Padron hajóján kerültem vissza Európába.
Ezúton is szeretnék Andrásnak köszönetet mondani, hogy csatlakozhattam hozzá. Az út alatt - Padronnak köszönhetően - sokat fejlődött a vitorlák finomhangolása területén a tudományom. A Chris egy nagyon gyors, érzékeny hajó, néha a kötelek 1 centis állítására fél csomós sebességváltozással reagál. Sokkal hamarabb reagál mindenre, mint a túlsulyos Rotor.
Az átkelés alatt végig pihentek voltunk, nem volt alvással probléma. Nem volt egzakt őrségbeosztás, ha a partner elfáradt, hívta a pihenő-embert és kész. Persze nagyjából kialakultak - főleg az éjszakák. Én kezdtem, és maradtam kb. 3-ig, onnan meg András folytatta. A hajót egy ember könnyedén tudja kezelni, így vitorla reffelésnél vagy más műveletnél nem kellett a pihenő embert felkelteni (kivétel spinnaker).
Miután a Rotor és kapitánya eltávolodtak egymástól (de csak térben és nem lélekben), a hajónaplóban pár hónap szünet várható. Persze érdemes lesz benézni, pár nap múlva felkerülnek majd az átkelés képei.
Ha szeretnél értesítést a folytatásról, regisztráld magad a főoldalon!

Kívánok Nektek Kellemes Nyaralást és Vitorlázásban gazdag kikapcsolódást!

Géza

ui: Szponzort keresek!!!

ui: A levelezőrendszer hibájából sok üzenet nem jutott el hozzám. Ha üzentél és nem válaszoltam, üzenj újra!

Ugrás oldalra:1234

 
Látogatók ezen az oldalon 2009.04.13. óta:   2884369