Hajónapló: RV3 III. Az utazás szünetel in English

     2006.02.06 - 2006.10.06                                   ««   1/3 oldal   »»

Ugrás oldalra:123

 

1. nap, 2006.02.06. Hétfő, A javítás megkezdődik

Inditómotor kint
A bűnös
Beragadtam
Reggel megkerestük a helyi motorszervízt, ahol megigérték, hogy holnapra megtudják az árát az olajhütőnek. Amúgy érdekes, hogy bár a lakosság főleg feketékből áll, az üzletek nagy részét fehérek vezetik. Peter mesélte, hogy dolgozott egy hajón, elég jó fizetésért. Kérdezte a tulajt, hogy miért nem alkalmaz helyieket, akik sokkal olcsóbban dolgoznának, mire a válasz:
- Ha neked fizetek 1 órát, 1 óra munkát kapok cserébe. Ha nekik fizetek egy órát, 6 perc munkát kapok cserébe.
Találkoztam a kikötőben Andyvel. Vele még a Kanári-szigeteken ismerkedtem meg, egy angol srác, hajóstoppos. Sikerült felkéreckednie egy Barbadosra tartó hajóra (ott is találkoztunk), majd több hajó fedélzetén jutott el Antiguára. Most a Whitbread nevu vitorláson dolgozik.
Az emailes ajánlatkérésekre még nem nagyon jöttek válaszok.
A hütő egy aluminium öntvény. A belsejében 30-40 vékony rézcsövön át áramlik a tengervíz, a csövek között, belül áramlik az olaj. Az aluminium ház kezdett eloxidálódni és átvándorolni a réz kupakhoz.
Vettem egy aluminium javító készletet. A régi hütőről az oxidált részeket fogfúróhoz hasonló szerszámmal eltávolítottam. Hát elég nagy darab hiányzik, kb. 5 cm x 1 cm rész. Kipótoltam a hiányzó darabot a javítókészletből. Formázáshoz a hütő kupakját használtam, amit előtte formaelválasztóval bekentem. Elvileg meg kellett volna kötnie 1 óra alatt, de pár óra múlva még mindíg be tudtam csavarhuzó hegyével nyomni a tömítő-anyagot. Reggelre meglátjuk.


2. nap, 2006.02.07. Kedd, A RV3 technikai okok miatt szünetel

A megjavított olajhűtő nem tetszik, olyan, mintha nem kötött volna meg rendesen a javító kitt. Közben beérkezett az első árajánlat is: 950 euro! Kell lennie valami más megoldásnak is.
Közben felfedeztem egy vízszivárgást is a hűtőrendszeren, úgyhogy az egész hűtőrendszert lebontottuk, meg is találtuk a hibát: a tengervíz szivattyú hátsó szimeringje eresztett. A szomorú csak az, hogy a szivattyú másfél éve lett komplett kicserélve. Mindenesetre még 1 dolog, amivel foglalkozni kell...
A helyi cég még mindíg nem tudott választ adni, be tudják-e szerezni az alkatrészt, holnap kell ismét érdeklődnünk..


3. nap, 2006.02.08. Szerda, A hűtőrendszer részben összeállt

Az MD21A motor
Reggel kaptunk a faluban szimeringeket, úgyhogy a hűtőrendszert ezen részét délután össze is raktuk.
Ha külföldről rendeljük az alkatrészeket, Fedex-szel tudnánk ide szállítatni, ennek is utána jártunk, hogyan lehet megoldani vám és áfamentesen. 65 dollárért kell speditőrt fogadnunk, aki elintézi a papírokat. Hmmmm.
Peterrel összefutottunk napközben, az ő javaslatára bemontuk a VHF rádión, hogy keresünk olajhűtőt Volvo Penta MD21A-hoz. Egy hang azonnal válaszolt. Mint kiderült, helyi vállalkozó az illető, holnap 8-kor találkozunk vele. Lehet, hogy ez lesz a megoldás? Ha nem, akkor holnap a megjavított hűtőt visszaszerelem és kipróbáljuk.


4. nap, 2006.02.09. Csütörtök, Közeledik a megoldás

Reggel 8-ra megkerestük az emberünket. Már tegnap gyanús volt a párbeszéd közöttünk:
- Minden állomás, minden állomás, itt a Rotor vitorlás. Van valakinek motorolaj-hütője Volvo Penta MD21-hez? - adtam le az általános kérdést a 68-as VHF csatornán. Itt Antiguán ez a csatorna van kijelölve a helyi vállalkozók számára. Mindenki - még a taxik, mosodák, italboltok is - a 68-as csatornát használja, így tudomásunkra juthat, ha a közeli Seven Sins luxushajó éppen 100 liter finom Whiskey-t rendel, a Why Not? fedélzetén összegyűlt a szennyes, a Lonely Sky pedig a helyi pizzériában foglal helyet vacsorára.
- Nekem van! - válaszolt rögtön egy férfihang.
- 67-es csatorna! - jelöltem ki a munkacsatornát.
- 67!
Átkapcsoltam a készüléket.
- Jó estét, uram! Szóval Önnek van egy olajhütője MD21A-hoz?
- Igen!
- Hát ez nagyszerű, mi Falmouth kikötőben vagyunk, Ön hol van?
- Az italom mellett.
- Hm, oké, hol az itala?
- A bárban.
- Hol a bár?
- Na jó, csináljuk azt, hogy reggel 8-ra az gyere az irodámba.
- Hol az iroda?
- Seagull services, nem messze a dinghy docktól.
- Oké, rendben, 8-ra ott vagyunk. Vége.
- Vége.
Szóval egy helyi vállalkozó. Tartottunk tőle, hogy nincs is ilyen hütője, csak rávágta, háthat üzletet tud belőle csinálni. Nem tévedtünk. Egy családi házban kialakított irodában ült a barátjával hötőtulajdonosunk. Hosszú fehér, mosdatlan haj, bozontos szakáll, arcán az elmúlt évek alkoholmámora meghagyta a nyomát. Ránézett az olajhütőre, majd flegmán közölte:
- Ilyen nincs. Rendeljek egy újat?
Árajánlatot kértem, de ettől a fazontól biztos nem fogom megrendelni, hiszen nem épp a szavahihetőségével kezdte az ismerkedést. Ráadásul elkövetett egy olyan szarvashibát, amit egy kereskedőnek sohasem szabad lett volna:
- Az ilyen motorotok olyan öregek, hogy csak a szeméttelepre szokták őket kidobni, nem hogy megjavítani!
Én az ilyen beszólásokon nem sértődök meg, de másnak lehet, hogy jobb lett volna így fogalmazni:
- MD21A? Az egy nagyon jó motor, csak sajnos már nagyon ritka, és ezért nehéz hozzá alkatrészt szerezni.
Végigjártuk a helyi szerelőket, hátha valahol a polc mélyén van egy ilyen használt hütő. Nem jártunk szerencsével.
Közben a Martinique-i Volvo képviselettől jöttek árak: 950 euro egy új hütő, de van egy használt 250-ért. Hmm. Pár levélváltás után a szervíz vezetője írja a használt hütőről: egész jó állapotban van. Ok, fax ment, meg is rendeltem. Fedex-szel küldik, remélem 1-2 nap alatt ideér. Lehet, hogy hamarosan tényleg folytatódik az utazás?
Ma volt eddigi karibi tartózkodásunk legmelegebb napja. 30 fok körüli hőmérséklet, felhőmentes, kék ég, és hihetetlen módon egész nap nem esett az eső.

.

HajnalEste


5. nap, 2006.02.10. Péntek, Távolodik a megoldás

Reggel elmentünk a helyi Fedex-hez. Derült égből villámcsapás! Nagy szerencsével keddre lesz itt a csomagunk. Villámcsapásról jut eszembe: utoljára az adrián láttunk villámokat..

Reggeli squallRotorka száguldNaplemente


6. nap, 2006.02.11. Szombat, Mirabella V

Ma mellénk horgonyzott a Mirabella V. Ha jól emlékszem, ez a hajó benne volt valamelyik hajó magazinban, ez a világ legnagyobb egyárbócos vitorlása! Rotorkával körbehajóztuk. Irdatlan méretei vannak. Lelkes olvasóink! Az Interneten 1-2 paraméterének utánanézhatnétek, és az üzenetek közé beírhatnátok!
A kényszerű pihenő alatt Antigua 365 strandjait kezdtük körbejárna. A helyi busz max. 1.5 US$-ért bárhova elvisz a szigeten. Minden busz a fővárosból indul, így hiába van egy hely tőlünk pár kilométerre, ha a nálunk járó busz nem megy arra, közvetlen járat nincs, el kell buszozni a fővárosba (fél óra), majd másik busszal juthatunk el a célállomásig.

Figyelmeztetés!
A mai napon kiderült, hogy egyes leveleket, amelyeket nektek küldünk különbőző levélszemét-gyüjtő programmok (pld. a hotmail-es fiókok) autómatikusan szemétnek ismernek fel, és törlik őket. Ha írtatok emailt, és választ vártatok, de nem jött, akkor írjatok újra, de előtte állítsátok át a levélszemét-beállításokat vagy használjatok másik email címet!

.

Mirabella VAz arányokSt. John
St. JohnSt. JohnSt. John
St. JohnSt. JohnÚtban Long Bayhez
St. JohnSt. JohnÚtközben
ÚtközbenÚtközbenLong Bay Beach
Devils BridgeAz óceáni hullámok mossák a partotLong Bay Beach
174175Közeledik egy zuhé


7. nap, 2006.02.12. Vasárnap

Töltöttem fel képeket az előző utazáshoz is, nézzétek vissza! Katt ide!.

 
Folytatás a következő oldalon...
Ugrás oldalra:123

 
Látogatók ezen az oldalon 2009.04.13. óta:   2086989