Hajónapló: Rotor Világ I. rész: Irány az óceán in English

     2005.09.20 - 2005.11.15                                   »»   8/8 oldal   ««

Ugrás oldalra:12345678

 
...folytatás az előző oldalról

Vége még egy napnak
Gyuris.A kérdezte, hogy nem unatkozunk-e. A válasz egyértelmű nem. Bár a vitorlákat nem kellett az elmúlt 2 napban húzogatni, azért van bőven teendő a hajón. Például sok apróság még nincs kész a hajón. befejezésre vár. Már befejezett dolgokat karbantartani, ellenőrizni kell. Ma végre volt időm kicsit foglalkozni a navigációs számítógép automatikus adatmentésével. Óránként vezetjük a hajónaplót, 2 óránként zsírozni kell a csavartengelyt. Van szép naplementénk, napfelkelténk, holdlementénk, holdfelkelténk. Ezeket is mindíg meg kell nézni. Mellettünk rengetek teknős úszkál, őket is figyelni kell. A delfinekről ugye nem is beszélve. Az online naplót is vezetjük, meg hasonló kérdésekre válaszolunk. 29 napja hajózunk, de a könyvben, amit indulás óta 'olvasok' a könyvjelző még mindíg az 50. oldal körül van (és nem olvasok lassan).
És végül a mai poziciók:
06:00 32-19N 10-29W
12:00 31-58N 10-56W
18:32 31-37N 11-26E
24:00 31-19N 11-49W


31. nap, 2005.10.20. , 6. nap az óceánon

Kötelek...
Már nincs sok hátra...
Az Atlanti-óceán játszik velünk. Szél szinte semmi. Ha kicsit frissül a szél, gyorsan felhúzzuk a vitorlákat, motor áll, majd negyedóra múlva állunk egyhelyben csattogó vitorlákkal. Ha van egy kis szellő, akkor az mindíg szemből fúj, ha negyedszélre beállunk, akkor annyira gyenge a szél, hogy nem tudja megtölteni a vitorlákat. Szóval motorozunk tovább, néha felhúzzuk a vitorlákat, majd mindjárt le is vesszük. Ma volt egy igéretes szakasz, ez egész eget betöltötte sok nagy fekete felhő. Meg is jött a 20 csomós szél, de mire felhúztuk a vitorlákat már csak 1-2 csomó maradt.
Mindenesetre jól haladunk, a Kanári-áramlás segit minket kb. 1 csomóval. A kaja jó, a legénység pihent, és bőszen tanulmányozza a szigetek térképét - hol fogunk tudni horgonyozni?

Késő délután végre megerősödött a szél, igaz, hogy szemből jött, de legalább tudtuk a vitorlákat használni. A szél 1 óráig fújt, aztán semmi. Marad a gázolaj égetés. Pedig olyan biztató volt az ég! Mindenütt nagy viharfelhők rohannak. Csak éppen ide a víz felé nem jut a szélből. Már csak 145 mérföld Gran Canaria!
Napi poziciók:
03:05 31-08N 12-02W
08:00 30-51N 12-24W
15:00 30-25N 12-55W
20:00 30-08N 13-09W
24:00 29-55N 13-25W.


32. nap, 2005.10.21. , Fuerteventura mellett

Ďgy kelt fel a nap
Reggel már nagyon mozgáshiányom volt. Tervszerű edzés helyett a vitorlákat, spi-bummot raktam fel-le, próbáltam vitorlázni a 4-5 csomós 'szélben'. A nagy hullámok miatt végül a kitámasztott génoa lett a nyerő. Sebességünk 1-2 csomó volt, ami nem sok, viszont kár lett volna sietni, 5 csomós sebességgel holnap 4-re érnénk Gran Canariára, annek meg semmi értelme.
Sorban tűntek elő a szigetek: Lanzarote. Utikönyvünk az alább jelzőkkel csinált kedvet a látogatáshoz: 'kietlen pusztaság, ami a Pokol völgyének tűnik' (Lanzarote), 'kopár, lakatlan sziget, a szél kergeti a homokot' (Fuerteventura). Ezek a jelzők minket nem győztek meg, úgyhogy egyenesen Gran Canaria felé mentünk.
A hőmérséklet még mindíg 25 fok napközben, a felhők feloszlottak, szikrázóan sütött a nap. Az adria óta ma volt a 2. nap, hogy kicsit hagytam magam napozni.
Ebéd után motort indítottunk és csökkentett fordulatszámmal haladtunk tovább. Úgy kalkuláltam, hogy ezzel a tempóval reggel fél 9-re fogunk a kikötőbe érni.
Este már látszódtak a sziget fényei, 7 nap hajózás után holnap végre ismét szárazföld lesz a talpunk alatt.
0.26 Még 39 mérföld!

És a napi koordináták:
02:10 29-47N 13-34W
07:00 29-27N 13-57W
12:00 29-16N 14-13W
15:00 29-11N 14-17W
20:00 28-51N 14-35W
24:00 28-35N 14-50W.


33. nap, 2005.10.22. , Megérkeztünk a Kanári-szigetekre, vége az 1. résznek

Teljes szélcsendben bemotoroztunk Las Palmas kikötőjébe. A töltőállomáson feltöltöttük szomjas tartályainkat és kannáinkat. Olcsó a gázolaj, 70 cent egy liter. Feltöltöttük a víztartályokat is, majd átálltunk horgonyra a yacht-kikötő mellé.
Most hosszabb itt tartózkodásra rendezkedünk be, várhatóan novemberben 17 körül indulunk tovább a Karib-tengerre. Az átkelésre még lehet legénységnek jelentkezni! (üzenni a honlapon keresztül tudtok). Hamarosan lesznek újabb képek feltöltve, lesz kárfelmérés, tapasztalatok összegzése és videok, úgyhogy nézzetek be pár nap múlva.
Ezzel a RotorVilág 1. része befejeződött, de ne menetjetek messzire, mert pár héten belül itt lesz a 2. rész, újabb kalandokkal, még izgalmasabb történettel! Szevasztok! Ha szeretnél első kézből értesülni az indulásról, regisztráld magad a főoldalon!
Ui: aki követi az utunkat, és még nem mutatkozott be, szívesen vennénk, ha írna egy pár sort magáról. Ti sok mindent tudtok rólunk de mi csak keveseteket ismerünk. Köszi..
A kikötö elött nagyhajók várakoznakKözeledünkLas Palmas a reggeli fényben
Ezek a kavicsok miatt nem akadt be elöször a horgonyunkVitorlásunk a kikötöben horgonyozA yachtkikötö az ARC flottának van fenntartva
Egy strand elött van a horgonyzóhelyJó sok hajó kiszorultLas palmák
StrandrészletSzilárd a talaj alattamLas Palmas by night

12:12 Közkivánatra nem szünetel a hajónapló, de a napi bejelentkezések helyett rövidebb hírekkel, tudosításokkal jelentkezünk majd.
18:25 Elkeszult a karfelmeres oldal, hamarosan kepek is lesznek hozza..

Ugrás oldalra:12345678

 
Látogatók ezen az oldalon 2009.04.13. óta:   4885679