Hajónapló: Rotor Világ I. rész: Irány az óceán in English

     2005.09.20 - 2005.11.15                                   ««   1/8 oldal   »»

Ugrás oldalra:12345678

 

Beinditjuk Magyarorszag elso interaktiv internetes valosagshowjat. Kovessetek utunkat az Interneten, toltsetek le a videokat, uzenjetek. Mi a hajon az uzeneteket megkapjuk es igyekszunk valaszolni Nektek.

Elokeszuletek

Az elmult par evben a vitorlashajom kivul-belul felujitottam, felkeszitettem a nyilt tengeri vitorlazasra. Ennek lezarasakent most egy hosszabb vitorlas utra indulok..

Ki mondta, hogy a vitorlazas csupa szorakozas?A harmadik fuvar - kocsi ismet megteltAnnyi kajat vittem, ami csak befert
Az útvonal


1. nap, 2005.09.20. Kedd, Elhagyjuk Punatot

Ismeros vizek
3 ora rovid, de annal pihentetobb alvas utan reggel 6-kor nekialltunk az elkerulhetetlen munkaknak - Rotorka lekotozese, kannak elrakasa, napelemek rogzitese stb. Ahogy Oszi fogalmazott: olyanok voltunk, mint a kezdo turistak, mindent bedobaltunk a hajoba, csak hogy indulhassunk mar. Okunk volt a sietsegre, ha itt leszunk mire elkezdenek dolgozni a marinaban, meg a vegen ki kell fizetnunk ezt az ejszakat is.
Indulaskor Zozonal kinthagytam a kamerat es lefilmezte, ahogy kihajozunk a dockbol, felhuzzuk a vitorlakat es megyunk egy tiszteletkort.
Kitoltottem a hajonaplo elso oldalat, ahova be kell irni honnan hova megyunk: Punatbol Barbadosra. Laza, mi?
Oszi tollabol:
Aztan visszamentunk a kameraert a parthoz es elindultunk tenyleg. Nem tudom ki volt szomorubb, szerintem a ZOZO BA. Zozo: KOszi minden segitseggett! Azt hiszem elfelejtettem mondani, pedig akartam! Na jott a Bora rendesen Punatbol kihajozva pedig meg igazabol polgari oltozetben gondolkodtam azom, mit kene reggelizni, meg el kene pakolni a cucccot. Na a hullamok elinteztek a rendrakast, orultem, hogy a regi tapasztalatok alapjan a viharruha volt legfelul. 10 orakor mar Bf 6-os szelben nyomultunk lefele. Del korul kicsit megenyhult, ettunk finom paloclevest meg tokfozeleket, rendeztuk sorainkat es du 5-re megint NE 6 Kn szel kerekedett. egy kicsit maceras a reffeles ezzel a lazyjack-kel es tenyleg jobb elore gondolkodni. Ja a reggeli majkremes kenyer volt, ez kesobb fontos lehet. Ugyanis majkrem es vagdalhus van dogivel mindenfele kivitelben. Beosztottuk az ejszakas orseget, aztan elmentem aludni. aztan persze pont forditva lett minden. Este foztem egy spagettit Uncle beans bolognai szosszal, hat nem errol leszek hires a paprika Tv-ben. De ettunk legalabb. Aztan megint aludtam kicsit, ugy dobalt az agy mintha centrifugaban lettem volna. Geza ejfel utan beszolt en jovok, hiaba pont most aludtam volna a legjobban. Ejjel megint beindult a Bora, Genua 1-el 7 csomot is mentem. Fel otkor fogyott el az energiam, szoltam Gezanak, O jon.


2. nap, 2005.09.21. Szerda

Tankolas Visen
Ugyanez Oszi tollából:
Gejza fel 9-ig birta, kicsit tengeribeteg gyanus lett. de aztan lehet, hogy csak ehes volt? 10 korul tudtunk reggelizni, en gyikhuskonzervet, o majkremet kenyerrel. Most jut eszemnbe, kene ebedelni valamit, Gezat mindjart felkeltem, biztos nem fog ellenkezni a kajara. Egyebkent 01.00-kor jottunk at Katinanal, most enyhe? doghullamzasban megyunk VIS Vis-re tankolni, meg 12 tmf, kb 3 ora mulva parton leszunk? Veszek valami felvagottat, raerunk meg megunni a magyar konzervipar remekeit. A Technikai reszleteketrol megkerem Geza Captaint irjon par sort, ugyanis tobb apro problema felmerult, de engem nem izgat nagyon. Persze jo lenne, ha a szelkormany nem torne le a korlatot, mert akkor lesz idonk naplot irni, ha nem nekunk kell tekergetni a kormanyt. Folyt. kov.... Lobog a Genua
Na most már nem is tudom mi volt meg erdemleges, vegul is Vis -ig aludtam egy kicsit, aztan alig tudtam megallni a labamon a parton, biztos a sor az oka?! 5 kor lesz kapitany, addig elmegyunk vasarolni, kozben keresunk a kukakbban egy kb 1 meteres fadarabot, hogy kitamasszuk a korlatot, ahol a szelkormany benyomja. Ezt a kukat egy kapualjban talaltuk meg, igaz nem volt egeszen biztos hogy mar szemetnek tekintik a zsaluanyagot, de mi remek lecet talaltunk es elolalkodtunk vele a hajora. Egyesek iszogatnak es vacsorat foznek a cookpitban(biztos charteresek), mi elovettuk a furot meg a rezgofureszt meg a szalagcsiszolot es nemi erdeklodest keltve keszre szabtunk 2 tamasztekot, meg tartalekot is csinaltunk. Remekul lehet a villanyszekrenyt asztalnak hasznalni. Ezzel el ment az ido hamar, lehet menni otre kijelentkezni, en meg bevasarolok addig. Vettem dalmat sonkat, mortadellat, vajat kenyeret, paprikat meg parit, meg nyaltunk is egy fagyit. Geza a Kapitanynal hamar megvolt, de a policiara varni kellett, mert epp jott a komp.Addig a szomszed hajon levo kedves emberrel diskuraltunk, a vegen meg speci izraeli kavet is kaptunk, ami viragillatu? volt, allitolag hasonlitott a hasisra. En honnan tudnam milyen az? Mindegy nem akartuk megbantani, en megittam es dicsertem, a Geza meg -aki semmi ilyet nem iszik vegul behozta a szalonba es a mosogatoba tette ahol veletlenul kiborult. Vegre 1/2 8-kor este elindultunk, irany az olasz csizma jelszoval. En voltam ejfelig, azert nem tudtam naplot irni, mert egy kivilagitott lakotelep uldozobe vett. En a szel miatt tartottam az iranyomat, az meg a radaron lassan kozeledve bal hatulrol nekem akart jonni. Vegul fordultam balra 20 fokot, mert a szel is fordult kicsit, az okos enged alapon, erre az a dog csak jon utanam. Gondoltam ugyan oda jon az a parszaz ember ahova mi, de honnan tudjak mi hova megyunk? MI se tudjuk biztosan! Na vegul fordultam meg 10 fokot balra, hogy elferjen mogottem az a monstrum ( Mit mond a kiseger a hidon az elefantnak?: hallod, hogy duborgunk!), nagy nehezen 1/4 merfoldre elment mogottem, meg ram is vilagitott, en meg vissza hogy latlak barom, erre elottem elfordult balra es szep lassan visszament a horvat felsegvizekre. Szerintem a Capt. nagyon unja mar az esemenytelen setahajozast, kapora jottunk neki, hogy egy kis eletet vittunk a munkajaba. DE miert kellet 1/2 csomoval megeloznie, hogy aztan megforduljon? Anelkul is tudtam, hogy o az erosebb es a nagyobb is. Vacsorara virslit ettunk mustarral es friss kenyerrel. JO volt, csak olyan nagyon eles lett a kesem, hogy amikor vagtam el a virsliszacskot, egy veletlen mozdulattal 2 ujjamat is elvagtam, es azzal a lendulettel beejtettem a kest a forro vizbe. A Geza szerint elobb kellett volna kifozni a kest es utana elvagni az ujjam, de ha mar igy alakult, hozott Betedint es beragasztotta az ujjam. tobbek kozott a naplo is veres lett, oda is irtuk mi az, nehogy kechupnak latszodjek. Vegre eljott az ejfel, ezzel a Geza ebresztese es a harmadik nap is.


Kilepunk horvatorszagbol

Oszi fel otkor keltet azzal, hogy lehet, hogy reffelni kellene. Kint masfel meteres hullamok es 6-7-es szel (csak saccoljuk, mert a szeljelzo epp szereles alatt all). Figyelem egy darabig, 6 csomóval száguldunk bo negyedszelben az eros szeles genoaval. Nem reffelunk, haladjunk.
Oszi lefekudt, en pedig beoltoztem viharruhaba es atvettem az orseget. Lenyugozott az ejszakai menet: a hold bar fogyoban volt, meg szep kerek, bevilagitotta a tengert, mintha valaki fentrol egy reflektorral vilagitott volna. A hajo kb. 20-25 fokban dolve dolgozza keresztul magat a hullamokon. Sistereg, tajtekozik a viz a hajo oldalan, es ez a 11 tonnas tomeg jatszi konnyedseggel szaguld 6.5 csomoval. Hihetetlen ereje van a vitorlanak. Ilyen korulmenyek kozott a 75 loeros beepitett motor talan 2.5 csomóval tudna vinni a hajot. A szelkormany vezeti a hajot, messze nagyobb pontossaggal, mint egy tapasztalt kapitany nappal tudna iranyt tartani. Kikotottem magam a hatso arbochoz es elveztem a haladast. Ekkor vettem eszre, hogy a bal hatso korlatot majdnem ki akarja torni a szelkormany: a korlatra van felszerelve egy kotelvezeto csiga, ami az erot tovabbitja a szelkormanyrol a hajo beepitett kormanyara. A 25-os acelcso mintha gumibol lett volna, ugy hajlongott. Ennek fele sem volt trefa. Megprobaltam labbal ellentartani, de eselyem sem volt, megprobaltam kiekelni, de nem talaltam alkalmas anyagot. Ezzel most nem tudtam mit kezdeni, de a korlatra meg szuksegunk lesz, ugyhogy leoldottam a szelkormanyt es kezzel vezettem a hajot tovabb. A navigacios szamitogepen lehetett is latni, hol volt a valtas, onnantol kezdve az egyenes haladasi irany kisse girbe-gurba lett.
8 korul, orsegvaltas elott enyhult a szel, ugyhogy visszakapcsoltam a szelkormanyt, majd Oszit felkeltettem es aludni probaltam. Enyhen emelygett a gyomrom, amit kezdodo tengeri betegsegnek diagnosztizaltam, de ez kesobb megdolt, mivel egy majkremes reggeli elfogyasztasa utan jol lettem. Hiaba egy reggeli csodakra kepes!
A gyengulo szelben es nagy doghullamzasban meg par oran keresztul probaltunk vitorlazni, aztan miutan a szel teljesen elallt, motort inditva haladtunk tovabb. Mar a napfelkeltekor megpillantottam Vis szigetet, ahol ki akartunk jelentkezni Horvatorszagbol, de ez a Vis sziget nagyon alattomos. Delutan 4 orara sikerult csak odaernunk. Csaloka, mert magas dombok (hegyek?) vannak rajta es mar messzirol ugy tunik, hogy mindjart itt van.
Veteleztunk egy keveske uzemanyagot (nem sok kellett, hiszen foleg vitorlaval jottunk), majd atalltunk a varosi kikotobe, hogy elintezzuk a határ-átkelést. Ha az ember hajoval hagy el egy országt, a tengeren nincs drotkerites, hatarallomas sorompoval, hanem egy erre a celre kijelolt kikotok egyikeben kell megkeresni a hatarort, vamost, hogy leptessen mar ki minket az orszagbol.
A kikotokapitany, aki a folyamatot elinditja, csak 17 oratol dolgozott, ugyhogy addig kerestunk egy fadarabot, amivel a korlatot szandekoztem megerositeni. A kikotben a hajo mogott allitottuk fel a kis muhelyunket.
- Nem egy tipikus charter hajó! - mondtam Oszinak, hiszen korulottunk a sok hajos mind csak iszogatott, eszegetett, beszelgetett, es nem kis erdeklodessel szemlelte, ahogy a hajonkbol elokerol a dekopir furesz, korkivago, szalagos csiszolo. Fel ora alatt legyartottuk a merevitoket, keszitettunk 2 tartalekot is.
5-kor elindultam a kikoto-mesterhez, Oszi pedig nekiallt a friss aru beszerzesnek, 2-3 napig ezutan nem fogunk kikotni.
A kapitanysagon siman ment a papirmunka, majd a kikoto-mester atiranyitott a Policia-hoz. Meg is talaltam a helyi Policia irodáját - egy bérház 1. emeletén volt egy ajtó Policija felirattal, ami zarva volt. Az egyik szomszédot megkérdeztem, mit tud a rendőrség hollétéről - várjak türelemmel, előtt-útobb jön.
Igy is tettem, kozben pedig nosztalgiaztam, ahogy a tapasztalatlanabb vitorlazok a hajokkal hogyan probaltak kikotni. Hiaba, mi is igy kezdtuk!
Fel ora varakozas utan az egyik kikotoi segedtol kaptam infot, hogy esetleg a kikoto recepciojan felhivjak nekem a rendort, hogy hol jar.
- Komp erkezett, ugyhogy most fel orara nem erek ra, utana jovok - jott a valasz a helyi eloljarosagtol.
- Na, addig megborotvalkozok - gondoltam, es eppen teljesen habos arcal kerestem a borotvat, amikor meglattam a Policia feliratu kocsit a hajo mogott elhajtani. Osszekaptam magam es rohantam a kocsi utan. Szerencsere Oszi is latta az autot, es megallitotta. A fotorzs vart az epulet elott. Bekisert az rendor-orsre, ami kb. egy 20 negyzetmeteres helyseg volt egy berhazban. Kicsit problemazott a papirokon, mindenkeppen egy olyan papirt akart tolem szerezni, amin rajta van, hogy bejottem Horvatorszagba. Mar ha jol ertettem, mert o csak horvatul tudott, en meg hiaba probaltam angolul, nemetul, nem ertettuk egymast. Mindenesetre a 2002-es belepesunkrol nem tudtam neki papirt produkalni. Vegul jegyzetfuzetebe felirt valamit, majd koncentralt belyegzo hasznalat mellett egyszemelyben 4 belyegzessel elintezte a hataratlepest es a vamvizsgalatot is.
7 orakor kihajoztunk a kikotobol, es Vis megkerulesevel celba vettuk az olasz partokat.
Egy darabig motorlaztunk (motort es vitorlat egyutt hasznaltuk), majd a valtozekony szelben hol fel- hol le-huztuk a vitorlakat, illetve allitottuk majd inditottuk be a motort.
A nyilt vizen haladtunk az olasz csizma sarka fele, ahogy a szelet a legjobban ki tudtuk hasznalni.


3. nap, 2005.09.22. Csütörtök, Az Adria közepén

Erdekes felho
Oszi tollából:
04.00-ig nem tudom mi tortent, mert en csak szepeket almodtam, Geza szerint egy zivatar elment balrol jobbra elottunk, meg jo hogy balrol, mert igy nem kellett utjogot adni. Aztan napfeltkor (06.40 ) en is meglattam egyet pont a nap elott, kb. 15 tmf szeles volt es villamlott meg tromba (viztolcser) is kialakult benne. De olyan messze volt, hogy a 32 merfoldes radaron nem latszott. Ma nagyjabol ezt jatszottuk, hogyan menjunk 2 zivatar kozott el. Sikerult, mert alig par csepp eso erte a fedelzetet. Pedig minden csupa so, nem artana egy hajomosas lassan. Csak itt nincs minden sarkon egy boatwash, mint a szarazfoldon az autoknak. Pedig ha felmeztelen lanyok mosnak, az tetszene! Na ennyit a szep almokrol, 08.15-re csinaltam reggelit, mortadellas kenyeret majonezzel, paprika es paradicsommal. Géza szeme felpattant az illatok hallatan, es azt hitte a Hiltonban van. Szerintem meg nem jart ott, vagy nagyon konnyu lekenyerezni, csak ne neki kelljen csinalni. Nagyon halas kosztos tud lenni, csak a szaglasa erzekeny egy kicsit sajnos. De ezt Malta ota tudjuk, amikor ejszaka kiontotte a remekmuvemet, mert budosnek itelte, pedig 8 ember egybehangzoan allitotta, hogy meg akar enni a pasztortarhonyambol, amit a Geza kihajitott. A halak jartak jol. DE. egy kis szunya, aztan felkeltem ebedet csinalni, hiaba itt errol szol az elet: eszunk, nezunk a semmibe, hogy milyen jol haladunk, alszunk, hogy megint ehessunk, 4 orankent zajlik az elet. Szoval ebedre keszult egy rizotto Oscar Capt. modra, rizs volt benne a legkevesebb, sonka es zoldborso annal tobb. Igen jol sikeredett, ezt abbol is gondolom, hogy Geza nem akarta azonnal a halaknak adni a maradekot, hanem elraktuk kesobbre. Zozo! Sajnos a tokfozelek adagodat lassan a halaknak adom, hacsak nem tudsz leugrani megenni! Pillanatnyi koordinatak:
Lat:41-35,4N Lon:017-35,4E Tc=120 Speed=6Kn Beszelj az Ervinnel! Szoval ennyi a mai naprol egyenlore, meg megemlitenem a furdesunket, en kb. 1 L vizben minden fontos alkatreszt megmostam, talan a fulemet kicsit elnagyolva. Most lesz naplemente, Geza alszik, mert ejfeltol 04-ig megint elvallalta, pedig az a legnehezebb szerintem. Eddig 270 tmf-t jottunk, most irtam a 19.00 naplot, azt gondolom a Vass Tibi is buszke lenne rank, igaz most az ido is kegyes hozzank. Enyhe doghullamzasban motorozunk, holnap estig jo ido latszik az Otrantoi szorosban. Most ertunk be a 800.000-es terkepen a szelrozsaba 290 foknal, a vizmelyseg 1000 meter feletti. Édesanyám, nem mindegy 2 m felett?! Joobra 40 tmf-re sok lehet a gyorshajto, mert gyakran villamlik. Fordoltam jobbra 20 fokot, mert kulonben elrongyolunk gorogorszagba, ha nem vigyazunk.

23:59 Poziciónk 42-12,6N 17-59,6E. Minden rendben..

Kimaradt a napi leírásból, hogy délután bogárinvázió volt a hajó fedélzetén. Előszőr csak pár kicsi muslinca jelent meg. Azt gondoltam, biztos a gyümölcsből, amit vettünk. Azonban hamarosan nagyobb bogarak is megjelentek. Több százan, csak úgy ellepték a hajót. Előszőr elkezdtem őket agyoncsapdosni, de hamar feladtam, mert annyian voltak, hogy 1-et leütöttem 5 jött helyette. Lepkék is megjelentek. Mindez 40 mérföldre a partoktól, szinte szélcsendben!
Aztán a bogarak kb. 1 óra után ahogy jöttek, úgy távoztak is. Remélem nem petéztek a hajó zeg-zugaiba..


4. nap, 2005.09.23. Péntek, Az olasz csizma sarkánál

A nap is felkelt
Jobbrol-balrol nagyhajok eloznek
Delfinek kisertek
Hoppa!
Nem biztos, hogy nem lesz ma eso!
Otranto kikotoben a toltoallomas moloja mellett
Tegnap este 10-től 3-ig voltam őrségben. Előszedegettem az Otranto környéki térképeket, és az egyik Admirality térképben felfedeztem, hogy az olajfuró torony, ami mellett el akartam haladni, hogy megszemlélhessem, egy katonai lőterület közepén fekszik. Megpróbáltam rádión beszélni valamelyik parti állomással, hogy mi most a helyzet, de nem sikerült kapcsolatot teremteni. A pilotkönyvben is megtaláltam az ide vonatkozó részt, 'ajánlatos elkerülni' - olvastam a figyelmeztetést. A lőterület Olaszország 12 mérföldes határánál kezdődik, úgyhogy a rottát pont a 12 mérföldes vonal szélére vettem fel.
Beindult egy kis szellő éjszaka a part felől, úgyhogy a motor mellé felhúztam a vitorlákat, így 7 csomóra emelkedett a sebességünk.
Kicsit sietünk, mert október 4-re Mallorcára akarok érni. Ha esetleg valaki akar Mallorcán csatlakozni, küldjön egy emailt a ha5rtr kukac winlink pont org email címre, megírom a részleteket. Mallorcával jó a repülőgép-összeköttetés.
Oszi úgy látszik túl korán feküdt le, mert 3-kor felkelt és átvette az őrséget. Éjszaka arra riadtam álmomban, hogy a fenékben gyűlik a víz, kinyitom a szemem, és csodák csodája, valóban: a fenékvíz-szintjelző uszó felső állásban. Tűzetesebb vizsgálódás után azonban megállapítottuk, hogy fenékvíz nincs, csak az úszó maradt fent.
Oszi tollából:

Ma egy kicsit korabban keltem, mert a Geza idoben hagyott lefekudni(10.00-kor agyban voltam), ezert 03.00-tol atvettem, hagy tudjon aludni, ha mar en nem. Orulok hogy jol megy az uzenetkuldes, ha nem romlik el, minden nap megirjuk, mi tortent. Most Brindisi vonalaban vagyunk, szigoruan a 12 tmf-es demarkacios vonalon, de mar varom a coastgoard megjeleneset. Geza szerint egy loterulet mellett vagyunk, azert nem megyunk kozelebb a partokhoz, de akkor ez a sok szep nagy hajo miert ott hajozik? Lehet hogy rajtuk gyakorolnak az orosz rulett szabalyai szerint?
(Géza: úgy látszik, nem szépen magyaráztam, hol a lőterület - nem a felségvizeken, hanem azon kívül) Geza rosszat almodhatott, mert 04.35-kor szolt, hogy kapcsoljam be a fenekszivattyut. Szinte teljes szelcsend van, a radaron 4 merfoldon belul 3 hajo is van, de nem zavarnak egyelore. most kimegyek megnezni, hogy tenyleg igy van-e? Vaze, mar nincs szelcsend, korulottunk villamlik, most kerulunk ki egy front kozepebol. Balra elol egy komplett lakotelep kivilagitva, hatulrol meg egy repulogepanyahajo kozeledhet, mert nem latszik a radaron. Pedig 1 merfoldon belul lehet. Remelem o is lat minket, olyan sotet, csak 2 feher fenye van es egy zold es min 300m hosszu. Veszek kabatot es kint folytatom a figyelest. El is tunt az ejszakaban, olyan erzesem van, mintha a Nimitz lett volna, olyan gyorsan es rejtelyesen jelent meg es tunt el a szemem elol. Most tortenik a hajomosas egy kis zapornak koszonhetoen.
05.00 pos: Lat =40-43,9N Lon=018-15,7 E Tc=145 Log=330 Speed=6tmf. Na at is mentunk a hajomoson, most megint csillagos az eg. 5 perc volt az egesz. Ugye milyen jol haladunk? Most meg hatulrol fuj be a szel, ilyen meg nem volt.
06.40 a nap probal attorni a felhokon, szerintem gyozni fog. Hatulrol megint tamad egy teherhajo, de most juszt se fogok kiterni. CSAK HA MUSZAJ. Izgultok, mi? En is! Meg 2 tmf a talalkozasig, kivancsi vagyok hany meterre akar elmenni melletunk. Majd megirom ha meg lesz ra lehetosegem. Na a nap gyozott, meg a teherhajo is. Remek kepeket Csinaltam, vegul is min. 100 meterre ment el, ugyhogy nem volt izgi. Most jonnek a hullamai, egyebkent kivasaltak a tengert mostanra.
07.16 van, elfelejtettem a 7 oras naplot, gyorsan potolom.
07.35 Geza felebredt es reggelit csinal, kozben a radion hallunk egy mayday-pan-pan uzenetet, amit nem ertunk.

13.00 Kikötöttünk Otrantoban, negyedóra keresgélés után sikerült lestoppolnom a helyi rendőrt, azt igérte hamarosan jönnek kollégáival és beléptetnek. Addig Oszi nekiállt ebédet készíteni. Esik az eső.
13.20 Oszi egy fennséges ebédet készített, tonhalas spagettit, levesnek pedig Andrea finom levesét ettük meg.
15.11 Policia még mindíg sehol.
15.35 Két kedves Policia megjelent és elvitte az utleveleket, egy crew-listet és a hajó biztosítását
16.40 Visszahozták az utlevelekt és a papírokat, hogy minden rendben, mehetünk. Kicsit hiányoltam, hogy se egy bélyegző vagy valami, hogy itt jártunk, bejelentkeztünk, úgyhogy ismét elvitték a papírokat
16.55 Vigyorogva hozták ismét az útleveleket, hogy sikerült belebélyegeznünk, minden rendben.
Elmentünk a közeli boltba friss áruért, majd átáltunk a közeli benzinkútra. Miközben a vámosokra vártunk találtam helyet 5 db 25 literes kannának, úgyhogy ezeket is feltöltöttük.
Kihajóztunk a kikötőből, és tankoláskor kapott számla hatására mindjárt le is állítottuk a motort és felhúztuk a teljes vitorlázatot. Így lehet hogy lassúbbak vagyunk de legalább haladunk. És nem kell hallgatnunk a motort. Csak hát haladnunk is kell valamikor, mert október 4-re Mallorcára szeretnénk érni.

 
Folytatás a következő oldalon...
Ugrás oldalra:12345678

 
Látogatók ezen az oldalon 2009.04.13. óta:   2084604