Publikációk: Rotorka 2.5 in English

     Az anyagot 2013.12.24-én kezdtem el írni.                                   »»   4/4 oldal   ««

Ugrás oldalra:1234

 
...folytatás az előző oldalról

Festés

A festést mindkét fél csónakon egyszerre tudtuk csinálni kívül és belül egyaránt. A darabok az ülésekkel együtt felfüggesztett köteleken lógtak, melyeket könnyen tudtunk munka közben forgatni. .


Még egy réteg festék

A festéket 3 rétegben vittük fel (egy alapozó és két fedőréteggel). .


Alkatrészek végleges rögzítése

A kerekeket, motortartót és üzemanyagtartályt végleg rögzítettük. A tűzoltócsövet méretre szabtuk és a széleit megpörköltük, hogy megakadályozzuk a kibomlását..


Evezőtartó, légkamra és szegély

Az evezőtartókat felragasztottuk és a hátsó ülés alatti légkamrát beragasztottuk. Egy pénzérmét is beleragasztottunk, hogy több szerencsénk legyen az újjávarázsolt csónakkal. Kicsit sem vagyunk ám babonásak.

A szegélyekre egy gumidarabot ragasztottunk ütközőként, melyet utána tűzoltócsővel borítottunk be. A csónakot korábban nehéz volt megfogni, ezért négy tartófület terveztünk rá, melyeket utolsó lépésként felszereltünk. .


Összeszerelés

Az összeszerelés maradt hátra és a középső ülés utolsó méretre csiszolása (a festék kicsit megvastagította).

.


Vízretétel

És elérkezett a nagy nap ...

A csónakunkat, Rotorka2.5-t (csak Rotorkának fogjuk rövidíteni) vízre tettük. Még a kutyusaikat sétáltató szomszédok is segítettek az utolsó pár méteren, hogy lecipeljük a 12 lábas (3.8m) csónakot a hegyről a tengerhez. Köszönetet mondtunk barátainknak, akik nagyon kedvesen biztosították a helyet az építéshez és sose feledkeztek meg arról sem, hogy a dolgozó embernek mennyi energiára van szüksége. A pezsgőbontás után vízre szálltunk Rotorkával együtt és meg sem álltunk a kikötőig.

Meglepődve tapasztaltuk, hogy a csónak a 8 lóerős motorral 10 csomó felett teljesít. Azonban ehhez a száguldáshoz, még egy-két módosítás szükséges. Szigetelést kell betennünk, hogy a középső ülés alól ne csapódjon fel a víz (az ülés alatt van a két fél csónak érintkező felülete, mely alacsonyabb a csónak oldalsó pereménél).

Szintén jól jönne még egy leengedhető kötéllétra, hogy úszás után a vízből is könnyedén bemászhassunk a csónakba, egy horgonyrögzítő és egy macskaszem, hogy sötétben is látható legyen, ha rávilágítanak. Összességében Rotorka új ötleteinkkel megújítva (üzemanyagtartály rögzítője, tartófülek, evezőtartók, vízkifolyó azokra az éjszakára amikor elered az eső és felhúzókötélen tartjuk a csónakot) kísér további útjainkon.

Ugrás oldalra:1234

 
Látogatók ezen az oldalon 2009.04.13. óta:   4876865