Hajónapló: Rotorka2 születése in English

     2010.02.10 - 2010.04.01                                   ««   1/3 oldal   »»

Ugrás oldalra:123

 

Talán még emlékeztek, hogy Marqueses-en Rotorka világkörüli útra indult - nélkülünk.

Lassan 3 éve várunk rá. Lehet, hogy hiába? Vajon hol járhat? Milyen kalandjai vannak?

Hiányzol...

Most mi legyen - töprengtünk esténként a horizontot fürkészve. Nem várhatunk örökké...
Hát akkor ... csináljuk egy nagytestvért!

Tanulva az eddigi tapasztalatokból új terveket rendeltünk: B&B Yacht Design, Spindrift 11N.
Kicsit hosszabb mint Rotorka 1 és jóval öblösebb, stabilabb.

Mielőtt nekikezdtünk a munkálatoknak, 1 percces néma csenddel és az alábbi 3 képpel emlékeztünk Rotorkára..

Az első méterekErejének teljébenR. I. P.


2. nap, 2010.02.11. Csütörtök, A rétegelt lemez előkészítése

Rotorka1 3 db 4 mm-es rétegelt lemezből készült. Rotorka2-höz 4 db 6 mm-es Okumét (Gabon) kellett vennünk. Hmm. Ez azért elég nagy különbség.

1 lemezt ketté vágtunk és a két felet hosszálamináltuk 1-1 teljes táblához..

A lapok egymáson, fóliával elválasztvaCsemberagasztóval préselünk


3. nap, 2010.02.12. Péntek, Oldal- és fenéklemezek

A hajótestet 4 hosszú formából fogjuk kialakítani..

A ragasztó valószínűleg megmelegedett és a fólia beleragadtFelmásoljuk az ívelt lemezeket a tervrajzólEz a test egyik alja
No commentEgy vékony lécet használtunk kanyar-vonalzó gyanántEz meg az oldala
A kész oldalt használtuk sablonként hogy kivágjuk a másik oldaltEpoxy gyantát használtunkA fenék és oldal lemezt az orrnál összeragasztjuk
A két oldalt egymásra tesszük, fóliával elválasztjukIsmét préselünk. Reggelre majd megköt...


4. nap, 2010.02.13. Szombat, Megformázzuk a testet

Ennek az építési módnak a neve: férceld és ragasztd. A lemezeket dróttal egymáshoz rögzítjük majd összeragasztjuk..

Ismét beleragadt a fóliaKemény munka leszedniMost melyik jön hova?
Néha a 2 kéz kevésMeglepő módon sehol nem kaptunk kötöző drótot. A Rotor egyik régi drótkötelét szabdaltuk így felA fenék zárólap merevítésekkel
Lehet majd külmotort is rárakniEpoxy ragasztóÖsszeragasztóttuk, pár óra alatt megszárad
Leellenőrizzük hogy a két hajófél szimmetrikus-eGéza előfurja a lyukakat a drótoknakKb 15 centinként egy 3 mm-es furat
Az egymásra fektetett két hajótestet össze is drótozzuk az aljánál fogvaHa kész a drótozás akkor a két felet szétnyitva egy pillangót kaptunkEz igen! Ez sokkal egyszerűbb, mint Rotorka 1
Te Géza, el fog ez férni a fedélzeten?HááátBeraktuk az orrmerevitőt
Kivülről csavarokkal rögzítettük ideiglenesenKörbe-körbe húzzuk szorosabbra a drótokatAlalakul
Pár perccel későbbMajd még későbbGéza becsavarozza a középső merevítőket
A két merevítő között lesz a csónak kettéfűrészelveNem tévedés. Az elejént majd bele lehet rakni a hátuljábaÖssze is állt a hajótest
Útómunkálatok a hajófaronÉs a helyére kerül a far is
Hm. Kicsit kisebb, mint kellene. Nem gond, ezt a hibát könnyű lesz majd kijavítaniVan egy csónakunk!Pici üvegszál pamacsokkal összeragasztjuk
Ha megkötött, akkor már kivághatjuk a drótokatMa sokat haladtunk. Megérdemlünk egy kis steaketNyam nyam


5. nap, 2010.02.14. Vasárnap, Belső ragasztás

Miután tegnap sikeresen megformáztuk a hajótestet ma összeragasztjuk.

A középső merevítőt megerősítjük a szélén......és középenDrótok kiszedve
Az éleket üvegszállal fogjuk összeragasztaniDe előtt epoxy kittel szép ívesre húzzukA csónak hátulsó fele kész is
A kémia laborA hátsó lyukat is kitöltöttükMost már csak meg kell kössön
A csónak aljánál az éleknél levő mélyedéseket epoxyval kitöltöttük


6. nap, 2010.02.15. Hétfő, Az orrláda elkészítése és a külső élek erősítése

.

A vonószem kivülről3 réteg üvegszállall erősítettük meg a vonószem helyét belülrőlA fedél alsó felületét bevontuk epoxyval
A vonószem alá egy teherviselő fa is kerültÉs lezártuk az orrládátÍgy fog a svert kinézni. A kör a tetejénél könnyítés
Eredetilég Rotorkáét akartuk használni, de az sokkal kisebb.Ilyen volt a régi svert profiljaAz új svert 3 x 6 mm-es rétegelt lemezből lesz összeragasztva
Összeragasztottuk, most préseljükBelamináltuk a láda tetejétMost következik a csónak alja
Emlékeztek a résre? Volt - nincsElőkészítjük az üvegszál szalagotÉs feldolgozzuk


14. nap, 2010.02.23. Kedd, Rotorka 2 2-be fürészelése és elkészül az új svert

.

Kifúrjuk az összetartó csavarok helyét5 csavar fogja a akét testet összefogniIlyenkor mindíg a bűvész jut eszembe a fűrésszel
Most én vagyok a bűvész. Magamat is eltüntettem.Most meg megjelentemMég 20 centi és a hajótest osztodással szaporodni fog
A kutyaházA rakéta hegyEgy kicsit belevágtam a sarkába
Így bújnak egymásbaElég cingár az összekötő lapAjaj. Ide nem fog a vonószem elférni
Közben megkötött a svertElőszőr az éleket méretre csiszoljukKivágtuk a könnyítő lyukat
Profil csiszolás érzéssel...Nem is rosszElőkészítettük az elválasztó falat lamiáláshoz.
Hm. A sarkat már most javítani kellA svert fülei a helyükre kerültekAz elválasztó falak kivülről belaminálva


15. nap, 2010.02.24. Szerda, A svert láda kivágása

.


16. nap, 2010.02.25. Csütörtök, A szegélylécek felszerelése

.

A svert első élét megerősítettük egy réteg üvegszállalA hajótesteken is megkötött az epoxyAz első egyesülés
Az elválasztófalakMár alig várjuk, hogy vízre kerüljönFelcsavarozzuk (és ragasszuk) a szegélyléceket
Egyszerre haladunk mintkét oldalt......nehogy elcsavarjuk a hajótestet

 
Folytatás a következő oldalon...
Ugrás oldalra:123

 
Látogatók ezen az oldalon 2009.04.13. óta:   2028814