|
Talán még emlékeztek, hogy Marqueses-en Rotorka világkörüli útra indult - nélkülünk.
Lassan 3 éve várunk rá. Lehet, hogy hiába? Vajon hol járhat? Milyen kalandjai vannak?
Hiányzol...
Most mi legyen - töprengtünk esténként a horizontot fürkészve. Nem várhatunk örökké...
Hát akkor ... csináljuk egy nagytestvért!
Tanulva az eddigi tapasztalatokból új terveket rendeltünk: B&B Yacht Design, Spindrift 11N.
Kicsit hosszabb mint Rotorka 1 és jóval öblösebb, stabilabb.
Mielőtt nekikezdtünk a munkálatoknak, 1 percces néma csenddel és az alábbi 3 képpel emlékeztünk Rotorkára.. | | | Az első méterek | Erejének teljében | R. I. P. | | | | | | |
|
2. nap, 2010.02.11. , A rétegelt lemez előkészítéseRotorka1 3 db 4 mm-es rétegelt lemezből készült. Rotorka2-höz 4 db 6 mm-es Okumét (Gabon) kellett vennünk. Hmm. Ez azért elég nagy különbség.
1 lemezt ketté vágtunk és a két felet hosszálamináltuk 1-1 teljes táblához.. | | A lapok egymáson, fóliával elválasztva | Csemberagasztóval préselünk |
|
3. nap, 2010.02.12. , Oldal- és fenéklemezekA hajótestet 4 hosszú formából fogjuk kialakítani.. | | | A ragasztó valószínűleg megmelegedett és a fólia beleragadt | Felmásoljuk az ívelt lemezeket a tervrajzól | Ez a test egyik alja | | | | No comment | Egy vékony lécet használtunk kanyar-vonalzó gyanánt | Ez meg az oldala | | | | A kész oldalt használtuk sablonként hogy kivágjuk a másik oldalt | Epoxy gyantát használtunk | A fenék és oldal lemezt az orrnál összeragasztjuk | | | | A két oldalt egymásra tesszük, fóliával elválasztjuk | Ismét préselünk. Reggelre majd megköt... | |
|
4. nap, 2010.02.13. , Megformázzuk a testetEnnek az építési módnak a neve: férceld és ragasztd. A lemezeket dróttal egymáshoz rögzítjük majd összeragasztjuk.. | | | Ismét beleragadt a fólia | Kemény munka leszedni | Most melyik jön hova? | | | | Néha a 2 kéz kevés | Meglepő módon sehol nem kaptunk kötöző drótot. A Rotor egyik régi drótkötelét szabdaltuk így fel | A fenék zárólap merevítésekkel | | | | Lehet majd külmotort is rárakni | Epoxy ragasztó | Összeragasztóttuk, pár óra alatt megszárad | | | | Leellenőrizzük hogy a két hajófél szimmetrikus-e | Géza előfurja a lyukakat a drótoknak | Kb 15 centinként egy 3 mm-es furat | | | | Az egymásra fektetett két hajótestet össze is drótozzuk az aljánál fogva | Ha kész a drótozás akkor a két felet szétnyitva egy pillangót kaptunk | Ez igen! Ez sokkal egyszerűbb, mint Rotorka 1 | | | | Te Géza, el fog ez férni a fedélzeten? | Hááát | Beraktuk az orrmerevitőt | | | | Kivülről csavarokkal rögzítettük ideiglenesen | Körbe-körbe húzzuk szorosabbra a drótokat | Alalakul | | | | Pár perccel később | Majd még később | Géza becsavarozza a középső merevítőket | | | | A két merevítő között lesz a csónak kettéfűrészelve | Nem tévedés. Az elejént majd bele lehet rakni a hátuljába | Össze is állt a hajótest | | | | Útómunkálatok a hajófaron | | És a helyére kerül a far is | | | | Hm. Kicsit kisebb, mint kellene. Nem gond, ezt a hibát könnyű lesz majd kijavítani | Van egy csónakunk! | Pici üvegszál pamacsokkal összeragasztjuk | | | | Ha megkötött, akkor már kivághatjuk a drótokat | Ma sokat haladtunk. Megérdemlünk egy kis steaket | Nyam nyam | | | | | | |
|
5. nap, 2010.02.14. , Belső ragasztásMiután tegnap sikeresen megformáztuk a hajótestet ma összeragasztjuk. | | | A középső merevítőt megerősítjük a szélén... | ...és középen | Drótok kiszedve | | | | Az éleket üvegszállal fogjuk összeragasztani | De előtt epoxy kittel szép ívesre húzzuk | A csónak hátulsó fele kész is | | | | A kémia labor | A hátsó lyukat is kitöltöttük | Most már csak meg kell kössön | | | | A csónak aljánál az éleknél levő mélyedéseket epoxyval kitöltöttük | | |
|
6. nap, 2010.02.15. , Az orrláda elkészítése és a külső élek erősítése. | | | A vonószem kivülről | 3 réteg üvegszállall erősítettük meg a vonószem helyét belülről | A fedél alsó felületét bevontuk epoxyval | | | | A vonószem alá egy teherviselő fa is került | És lezártuk az orrládát | Így fog a svert kinézni. A kör a tetejénél könnyítés | | | | Eredetilég Rotorkáét akartuk használni, de az sokkal kisebb. | Ilyen volt a régi svert profilja | Az új svert 3 x 6 mm-es rétegelt lemezből lesz összeragasztva | | | | Összeragasztottuk, most préseljük | Belamináltuk a láda tetejét | Most következik a csónak alja | | | | Emlékeztek a résre? Volt - nincs | Előkészítjük az üvegszál szalagot | És feldolgozzuk | | | | | | |
|
14. nap, 2010.02.23. , Rotorka 2 2-be fürészelése és elkészül az új svert. | | | Kifúrjuk az összetartó csavarok helyét | 5 csavar fogja a akét testet összefogni | Ilyenkor mindíg a bűvész jut eszembe a fűrésszel | | | | Most én vagyok a bűvész. Magamat is eltüntettem. | Most meg megjelentem | Még 20 centi és a hajótest osztodással szaporodni fog | | | | A kutyaház | A rakéta hegy | Egy kicsit belevágtam a sarkába | | | | Így bújnak egymásba | Elég cingár az összekötő lap | Ajaj. Ide nem fog a vonószem elférni | | | | Közben megkötött a svert | Előszőr az éleket méretre csiszoljuk | Kivágtuk a könnyítő lyukat | | | | Profil csiszolás érzéssel... | Nem is rossz | Előkészítettük az elválasztó falat lamiáláshoz. | | | | Hm. A sarkat már most javítani kell | A svert fülei a helyükre kerültek | Az elválasztó falak kivülről belaminálva | | | | | | |
|
15. nap, 2010.02.24. , A svert láda kivágása. |
16. nap, 2010.02.25. , A szegélylécek felszerelése. | | | A svert első élét megerősítettük egy réteg üvegszállal | A hajótesteken is megkötött az epoxy | Az első egyesülés | | | | Az elválasztófalak | Már alig várjuk, hogy vízre kerüljön | Felcsavarozzuk (és ragasszuk) a szegélyléceket | | | | Egyszerre haladunk mintkét oldalt... | ...nehogy elcsavarjuk a hajótestet | |
|
Folytatás a következő oldalon... |
|
|
|