| 2009.07.19 - 2009.09.01 «« 1/3 oldal »» | 1. nap, 2009.07.19. , Műszerfal átalakításaBeépítjük az új Silva műszereket, amelyeket a Marina Yacht Sporttól, Kövesdi Dénestől kaptunk.
Az előzmények az NX2 publikációk alatt találhatók.
A Rotoron eredetileg 5 műszer volt a műszerfalban. A mélység és a sebességmérő nem müködött, és mivel kellett a hely hogy a köteleket az árbóctól hátravezessük a kokpitba ezért a 2 nem müködő műszert kiszereltük és a műszerfalból kivágtunk egy darabot.
Most, hogy ismét sok műszerünk van, lehet visszadolgozni.... | | | Ilyen volt eddig | A régi műszerek így voltak bekötve | | | | | Előkerült a régi, kivágott darab | Ennyi fér oda. Talán bele fog férni 5 műszer | Előkészítjük a lamináláshoz | | | | | És össze is állt | | | | | A lyukakat megszüntetjük | | |
| 2. nap, 2009.07.20. , Süllyedünk? | Mi úszik a fenékben? | | A lyukak belaminálva, mindjárt festjük | Egyik nap a padló alatt levő rekeszekben ismét vizet találtunk. Kitakarítottuk, de nem tudtunk rájönni, honnan jött a víz. Elég rég ellenőriztük a rekeszeket, biztos valahogy összegyült egy kis kondenzvíz...
Pár nap múlva ismét víz volt bennük és nem is kevés. Meglepődtünk, de aztán rájöttünk, honnan jön a víz. Sherlock Holmes is megirigyelhetette volna ahogy kikombinaltuk milyen esemenyek hosszu folyamata vezette a vizet a konzervekhez. Ilyenkor a legfontosabb eldönteni hogy tengervíz folyt be a hajóba vagy édesvíz szivárog valahonnan. Így hát nem volt mit tenni, megkóstoltuk a barnás sárgás vízet :-) Nem tudtuk eldönteni hogy csak a fenékben levő szeméttől sós a víz vagy tengervízet kortyolgatunk.
A Rotoron 2 vizrendszer van, egy elektromos és egy lábpumpás. Mi általában az utóbbit használjuk. Nem fogyaszt áramot, kevesebb víz megy kárba és a lábunkat is erősítjük. Az árboctalp felújításnál a nyomásos vízrendszert ki kellett kötnünk ás csak a lábszivattyút használtuk.
Nem olyan rég takarítottunk és a mosogató csapját is szépen felpoliroztuk. De nem zártuk el a csapot. Hozzá kell tennünk, hogy a hajón attól, hogy nincs elzárva a csap még nem folyik a víz belőle. Ahhoz az is kellett volna, hogy az elektromos vízszivattyút bekapcsoljuk.
A lábszivattyú a csap után csatlakozik be a víz kifolyó csövébe. Mivel a csap nyitva volt egy kevés víz vissza jutott a nyomásos rendszerbe minden pumpálásnál. Ez aztán szépen végig csorgott a vezetékeken majd kifolyt a fenékbe az árboctalp előtt, ahol a csővezeték meg volt bontva.
Ideje volt, hogy a műszerek beépítése mellett a alsó tárolót is lefessük és hogy az edény tároló szekrényt a mosogató alatt is rendbe tegyük. | | | Epoxy alapozó | És lefestve | A feneket is lefestettük | | | | Ide még vissza kell ragasztani a sarokmerevítést | | Itt folyt a víz | | | | Visszakötöttük a vízcsöveket | | A konyhában fő a tisztaság! | | | | | | |
| 17. nap, 2009.08.04. , Az árboctámasz erősítéseValószínűleg felesleges de az árbóctámaszt fent is megerősítettük. | 23. nap, 2009.08.10. , A műszerek helyének megtervezéseMit is tegyünk hova?. | | | Mit is tegyünk hova? | A műszerek sablonjával gyekerjáték volt a pozicionálás | Mi van a fedél alatt? | | | | GPS, MultiControl, Digitális széljelző, Analóg szélírány jelző, Kormányzási szögjelző | | |
| 25. nap, 2009.08.12. , A műszerfal és jeladók beépítéseMielőtt a műszerek bekerülnének a végleges helyükre, azért leteszteltük őket. Biztos ami biztos....
Örömmel jelentjük, hogy minden műszer kifogástalanul működik!
A műszerek sorba vannak kötve és az NX2 adatbuszon keresztül komminkálnak. A régi műszereknél minden műszerhez 3-4 külön kábelen érkeztek az analóg jelek.. | | | Előkészítve az elektromos bekötésre | A rendszer agya az NX2 server | Az adat busz | | | | Az első bekapcsolás. Ez olyan mint egy születés... | A műszereken egyesével meg kell nyomni a SET gombot. A szerver minden műszernek ad egy azonosítót | A csatlakozók nagyon ötletesek, nincs szükség forrasztásra | | | | Mi is van a konyhaburkolat alatt | Egy műszer, amihhez nem megy kábel. Hmmmm... | A régi műszereknek is volt egy szervere. Bár inkább illik rá az Agy | | | | Így nézett ki belülről | Egyúttal a navigációs részből is ki fog pár felesleges dolog kerülni | Például az ezeréves mélységmérő. Reméljük az új műszerek is fognak működni 30 év múlva | | | | A régi talpak, kábelezés | Nő a kupi | Sajnos a fő monitorunk is megázott és nem müködik | | | | Haladunk | | A régi műszerel kábeleit fogjuk használni (A 18 érből elég lessz 4) | | | | | Minden csatlakozást be kell kenni szilikon pasztával. Érdekes... | És lezárni | | | | A tájoló jeladót a fürdőszobába szereljük be a tetőkárpit alá | Pont elfér a lámpa felett | A GPS jeladó megy a hátsó árbócra a többi jeladó mellé | | | | A kábelezésez ki kellett szerelni az SSB rádió tunerjét | Legalább letisztíthattuk | És megnézhettük mi van benne | | | | Itt vezetjük be a GPS kábelét | | |
| 28. nap, 2009.08.15. , Kábelek behúzása az árbocbaAz árboc tetején lévő régi szél jeladó kábelét ki kellett cserélni az új kábelére. . | | | A régi kábelekkel fogjuk behúzni az újat | Elkeztük szétszedni az árboctetőt | Hogy tetszik a kezes-lábasom? Még Rudi bácsié volt (előző tulaj) | | | | Le kell szerelni az egész tetőt hogy jobban hozzáférjünk | Legalább leellenőrizhetem, milyen munkát végeztem 6 évvel ezelőtt | A teflon távtartóknak köszönhetően nincs galvanikus korrozió! | | | | | Éva, gyere, mindjárt esik az eső! - mindez hajvágás közben | Na a hajós barátok is most jöttek feltartani minket - de azért jól esett, hogy meglátogattak minket | | | | Gyosan fotózzunk mert nem akarok zuhogó esőben kábelezni | Vissza a szétszereléshez | | | | | Egész könnyen átszaladt az új kábel. Éva feláldozta a Nivea krémét is az ügy érdekében | Megigazítottam a felső vezetőket hogy kevésbé dörzsöljék a köteleket | A múlt és a jővő | | | | | | |
| 29. nap, 2009.08.16. , Széljelző felszerelésAmíg az árboc vizszintesen nyugszik a széljelzőt könnyedséggel ki lehet cserélni.. | | | Az egyik hulladék rozsdamentes acéldarab pont jó az új széljeladó alá | Próbaszerelés | A régi műszer 60 csomóig mért. Az új 90-ig. | | | | Nem biztos, hogy ki szeretnénk próbálni hogy tényleg jelzi-e a 90 csomót | | |
| 32. nap, 2009.08.19. , Parti csatalakozó csereKözben levelet kaptunk a Marinától: nem tetszett nekik, hogy a 32 amperes parti csatlakozáshoz egy 16 amperes adaperkábellel csatlakoztunk. Végül is igazuk van. Be kell iktatni egy 16 amperes biztosítékot. Új-Zélandon ez nagyon szabályozott. Csak jogosítvánnyal rendelkező személy szerelheti össze és matricával igazolnia kell, mikor kell újra ellenőrizni. Nem lehet csak úgy a boltba elmenni és venni pár elektromos alkatrészt és otthon összedobni. Amúgy meg sem éri, mert az elektromos szerelvények iszonyúan drágák magánszemélyek részére. Pont ezért.
A villanyszerelő, akit megbíztunk, munkadijjal olcsóbban rakta össze mint amennyiért az alkatrészeket mi meg tudtuk volna venni.. | | | Most már biztonságban vagyunk | Ellenőrzés 1 év múlva | Tetszik ez az ablakos csatlakozó | | | | | | |
| 36. nap, 2009.08.23. , Egy kis lazítás a kemény munka közbenDralion (Cirque Du Soleil) Aucklandben az Alexandra parkban vert sátrat.... | Folytatás a következő oldalon... | | | |
|