Hajónapló: Silva Nexus NX2 műszerek beépítése in English

     2009.07.19 - 2009.09.01                                   ««   1/3 oldal   »»

Ugrás oldalra:123

 

1. nap, 2009.07.19. Vasárnap, Műszerfal átalakítása

Beépítjük az új Silva műszereket, amelyeket a Marina Yacht Sporttól, Kövesdi Dénestől kaptunk.

Az előzmények az NX2 publikációk alatt találhatók.

A Rotoron eredetileg 5 műszer volt a műszerfalban. A mélység és a sebességmérő nem müködött, és mivel kellett a hely hogy a köteleket az árbóctól hátravezessük a kokpitba ezért a 2 nem müködő műszert kiszereltük és a műszerfalból kivágtunk egy darabot.

Most, hogy ismét sok műszerünk van, lehet visszadolgozni....

Ilyen volt eddigA régi műszerek így voltak bekötve
Előkerült a régi, kivágott darabEnnyi fér oda. Talán bele fog férni 5 műszerElőkészítjük a lamináláshoz
És össze is állt
A lyukakat megszüntetjük


2. nap, 2009.07.20. Hétfő, Süllyedünk?

Mi úszik a fenékben?
A lyukak belaminálva, mindjárt festjük
Egyik nap a padló alatt levő rekeszekben ismét vizet találtunk. Kitakarítottuk, de nem tudtunk rájönni, honnan jött a víz. Elég rég ellenőriztük a rekeszeket, biztos valahogy összegyült egy kis kondenzvíz...
Pár nap múlva ismét víz volt bennük és nem is kevés. Meglepődtünk, de aztán rájöttünk, honnan jön a víz. Sherlock Holmes is megirigyelhetette volna ahogy kikombinaltuk milyen esemenyek hosszu folyamata vezette a vizet a konzervekhez. Ilyenkor a legfontosabb eldönteni hogy tengervíz folyt be a hajóba vagy édesvíz szivárog valahonnan. Így hát nem volt mit tenni, megkóstoltuk a barnás sárgás vízet :-) Nem tudtuk eldönteni hogy csak a fenékben levő szeméttől sós a víz vagy tengervízet kortyolgatunk.
A Rotoron 2 vizrendszer van, egy elektromos és egy lábpumpás. Mi általában az utóbbit használjuk. Nem fogyaszt áramot, kevesebb víz megy kárba és a lábunkat is erősítjük. Az árboctalp felújításnál a nyomásos vízrendszert ki kellett kötnünk ás csak a lábszivattyút használtuk.
Nem olyan rég takarítottunk és a mosogató csapját is szépen felpoliroztuk. De nem zártuk el a csapot. Hozzá kell tennünk, hogy a hajón attól, hogy nincs elzárva a csap még nem folyik a víz belőle. Ahhoz az is kellett volna, hogy az elektromos vízszivattyút bekapcsoljuk.
A lábszivattyú a csap után csatlakozik be a víz kifolyó csövébe. Mivel a csap nyitva volt egy kevés víz vissza jutott a nyomásos rendszerbe minden pumpálásnál. Ez aztán szépen végig csorgott a vezetékeken majd kifolyt a fenékbe az árboctalp előtt, ahol a csővezeték meg volt bontva.

Ideje volt, hogy a műszerek beépítése mellett a alsó tárolót is lefessük és hogy az edény tároló szekrényt a mosogató alatt is rendbe tegyük.
Epoxy alapozóÉs lefestveA feneket is lefestettük
Ide még vissza kell ragasztani a sarokmerevítéstItt folyt a víz
Visszakötöttük a vízcsöveketA konyhában fő a tisztaság!


17. nap, 2009.08.04. Kedd, Az árboctámasz erősítése

Valószínűleg felesleges de az árbóctámaszt fent is megerősítettük.


23. nap, 2009.08.10. Hétfő, A műszerek helyének megtervezése

Mit is tegyünk hova?.

Mit is tegyünk hova?A műszerek sablonjával gyekerjáték volt a pozicionálásMi van a fedél alatt?
GPS, MultiControl, Digitális széljelző, Analóg szélírány jelző, Kormányzási szögjelző


25. nap, 2009.08.12. Szerda, A műszerfal és jeladók beépítése

Mielőtt a műszerek bekerülnének a végleges helyükre, azért leteszteltük őket. Biztos ami biztos....
Örömmel jelentjük, hogy minden műszer kifogástalanul működik!

A műszerek sorba vannak kötve és az NX2 adatbuszon keresztül komminkálnak. A régi műszereknél minden műszerhez 3-4 külön kábelen érkeztek az analóg jelek..

Előkészítve az elektromos bekötésreA rendszer agya az NX2 serverAz adat busz
Az első bekapcsolás. Ez olyan mint egy születés...A műszereken egyesével meg kell nyomni a SET gombot. A szerver minden műszernek ad egy azonosítótA csatlakozók nagyon ötletesek, nincs szükség forrasztásra
Mi is van a konyhaburkolat alattEgy műszer, amihhez nem megy kábel. Hmmmm...A régi műszereknek is volt egy szervere. Bár inkább illik rá az Agy
Így nézett ki belülrőlEgyúttal a navigációs részből is ki fog pár felesleges dolog kerülniPéldául az ezeréves mélységmérő. Reméljük az új műszerek is fognak működni 30 év múlva
A régi talpak, kábelezésNő a kupiSajnos a fő monitorunk is megázott és nem müködik
HaladunkA régi műszerel kábeleit fogjuk használni (A 18 érből elég lessz 4)
Minden csatlakozást be kell kenni szilikon pasztával. Érdekes...És lezárni
A tájoló jeladót a fürdőszobába szereljük be a tetőkárpit aláPont elfér a lámpa felettA GPS jeladó megy a hátsó árbócra a többi jeladó mellé
A kábelezésez ki kellett szerelni az SSB rádió tunerjétLegalább letisztíthattukÉs megnézhettük mi van benne
Itt vezetjük be a GPS kábelét


28. nap, 2009.08.15. Szombat, Kábelek behúzása az árbocba

Az árboc tetején lévő régi szél jeladó kábelét ki kellett cserélni az új kábelére..

A régi kábelekkel fogjuk behúzni az újatElkeztük szétszedni az árboctetőtHogy tetszik a kezes-lábasom? Még Rudi bácsié volt (előző tulaj)
Le kell szerelni az egész tetőt hogy jobban hozzáférjünkLegalább leellenőrizhetem, milyen munkát végeztem 6 évvel ezelőttA teflon távtartóknak köszönhetően nincs galvanikus korrozió!
Éva, gyere, mindjárt esik az eső! - mindez hajvágás közbenNa a hajós barátok is most jöttek feltartani minket - de azért jól esett, hogy meglátogattak minket
Gyosan fotózzunk mert nem akarok zuhogó esőben kábelezniVissza a szétszereléshez
Egész könnyen átszaladt az új kábel. Éva feláldozta a Nivea krémét is az ügy érdekébenMegigazítottam a felső vezetőket hogy kevésbé dörzsöljék a köteleketA múlt és a jővő


29. nap, 2009.08.16. Vasárnap, Széljelző felszerelés

Amíg az árboc vizszintesen nyugszik a széljelzőt könnyedséggel ki lehet cserélni..

Az egyik hulladék rozsdamentes acéldarab pont jó az új széljeladó aláPróbaszerelésA régi műszer 60 csomóig mért. Az új 90-ig.
Nem biztos, hogy ki szeretnénk próbálni hogy tényleg jelzi-e a 90 csomót


32. nap, 2009.08.19. Szerda, Parti csatalakozó csere

Közben levelet kaptunk a Marinától: nem tetszett nekik, hogy a 32 amperes parti csatlakozáshoz egy 16 amperes adaperkábellel csatlakoztunk. Végül is igazuk van. Be kell iktatni egy 16 amperes biztosítékot. Új-Zélandon ez nagyon szabályozott. Csak jogosítvánnyal rendelkező személy szerelheti össze és matricával igazolnia kell, mikor kell újra ellenőrizni. Nem lehet csak úgy a boltba elmenni és venni pár elektromos alkatrészt és otthon összedobni. Amúgy meg sem éri, mert az elektromos szerelvények iszonyúan drágák magánszemélyek részére. Pont ezért.
A villanyszerelő, akit megbíztunk, munkadijjal olcsóbban rakta össze mint amennyiért az alkatrészeket mi meg tudtuk volna venni..

Most már biztonságban vagyunkEllenőrzés 1 év múlvaTetszik ez az ablakos csatlakozó


36. nap, 2009.08.23. Vasárnap, Egy kis lazítás a kemény munka közben

Dralion (Cirque Du Soleil) Aucklandben az Alexandra parkban vert sátrat....

 
Folytatás a következő oldalon...
Ugrás oldalra:123

 
Látogatók ezen az oldalon 2009.04.13. óta:   2086987