Publikációk: Silva NX2 műszerek a Rotoron in English

     Az anyagot 2007.12.20-én kezdtem el írni.                                   ««   1/1 oldal   ««

A 2007. december 18-i előadás után megkeresett Kövendi Dénes, a Marina Yacht Sport Kft-től, és felajánlott segítségét. Másnap már a Bécsi út 118/a szám alatti új boltjában beszélgettünk az utazásról, vitorlázásról. Hatalmas területen rengeteg hajófelszerelés, hajóépítéshez, felújításhoz szükséges áru van boltjában. Még indulás előtt többször itt vásároltam, jónak tartottam az árakat, de Dénessel még nem ismertük egymást, csak látásból.
Kérdezgette, mire lenne szükségünk, mi kellene még a hajóhoz. Így kaptunk 2 LED-es izzót az árboc tetejére, amire nagy szükségünk volt. A LED-es izzó nagyságrendekkel kevesebb áramot fogyaszt, így minden éjszaka tudjuk majd a navigációs fényeket használni és a sötét horgonyzóhelyen is majd jelzi horgonyfényünk, merre evezzünk. 30 éves vízszivattyúink is végüket járták, helyettük Dénes modern, Whale típusú zuhany- és fenékszivattyút adott. Magyar lobogóból 3-at fogyasztott el szép lassan a szél az elmúlt 2 év alatt, kaptunk 2 újat tartalékba. Öröm lesz Auckland gyönyörű kikötőjében a hatalmas magyar lobogót felhúzni.
A Rotor hiányossága, hogy a mélységmérő csak 30 méterig mér. Ennek oka, hogy csak egy egyszerű, csónak hátuljára szerelhető halradarra futotta korábban, aminek a jeladóját a hajótesten belül egy epoxy kockába öntöttem. A szonda így kénytelen volt keresztül lőni a hajótestet is és így elvesztette a jelének jórészét. Persze a merülésünk messze van a 30 métertől, de rossz látási viszonyoknál szükségünk lehetett volna a navigáláshoz nagyobb mélységek mérésére is, pld. az 50 méteres kontúr követésére egy sziget körül. Amikor pedig sűrű vizű folyón hajóztunk fel, gyakran teljesen használhatatlan volt a mélységmérőnk.
- És milyen a széljelzőtök? – kérdezte Dénes.
- 30 éves, az eredeti.
- Külső szondát nem tudok a halradarhoz adni, de itt a Nexus alapszettje, egy mélységmérő, loggal és széljelzővel kombinálva. A széljelzőhöz még kábel sem kell, napelemjének és beépített akkumulátorának köszönhetően rádióhullámokon küldi le a széladatokat az árboc tövében elhelyezett jelfogónak. A loghoz és a mélységmérőhöz elég egy lyukat fúrni a fenékbe, mivel a 2 szonda egy házban kapott helyett.
Kaptunk még evezővillákat a képzeletbeli Rotorka II-höz, és víztartály tisztító folyadékot.
Hálánkat nem tudtuk szavakba önteni.

Boldogan vittük haza szerzeményeink, az idei karácsonyunk igazán gazdag lett!

Dénessel
Jól néznek ki a dobozok
Pár nap múlva email jött a Marina Yacht Sporttól, Dénes írt. Összeállított egy igazán komoly műszerrendszert a Rotor számára, a Silva által fejlesztett NX2 családból.

Visszavittem a Nexus alapszettet és Dénes átadta az NX2 rendszert. A rendszer tagjai:
NX-2 Server – ez gyűjti az adatokat a szondákról, továbbítja a műszerek és PC felé
Szondák:
NX-2 Log jeladó
NX-2 Mélység-jeladó
NX-2 Szél-jeladó
NX-2 GPS vevő
Nexus Mágneses irány-jeladó
Kijelzők:
NX-2 TriData
NX-2 Analóg Kormányzás iránymutató (ez nagyon izgalmasnak hangzik, a kormányosnak mutatja a kormány forgatandó irányát, útpontra vagy szélirányra)
NX-2 Analóg szélsebesség mutató
NX-2 Analóg szélirány mutató
NX-2 Digitális szélirány és sebesség mutató
NX-2 GPS kijelző
Nexus mélység-jelző
Nexus irány-jelző
Nexus digitális irány-jelző
Nexus sebesség-jelző

Részletes infó: www.nexusmarine.hu

Fantasztikus konfiguráció. Csak találjunk helyet a Rotoron. Semmi gond, megoldjuk.
De előtte még el kell juttatni a hajóhoz. Súlyra nem vészes a helyzet, Évával kettőnk repülési kerete 40 kg + a kézipoggyász + kabátzsebek. Az értéktől azonban félünk. Biztosítást nem lehet ilyen értékre kötni, a légitársaságok csak kilónként 20 dollárt fizetnek (már ha elveszik a csomag), ráadásul halljuk a horror sztorikat a csomagokból eltűnő mobiltelefonokról, bicskákról. Nekem személy szerint már veszett el bőröndöm, úgy, hogy meg sem lett és kedvenc ruhám is benne maradt. Éva karácsonyi ajándékairól nem is beszélve – lehet, hogy ezért tűnt el?
Ráadásul a sok műszert, kábelt, ha meglátják a biztonságiak a reptéren, tuti szétpakolják a csomagot. A kézipoggyászba meg nem sok mindent merek rakni, mert még azt hiszik, bombát akarok összerakni a sok alkatrészből.
Hát még a tartalmukKevlár/szénszálas széljeladóJeladók
A kezelési könyvekek......adtak egy mappát osA szerver
Az új szivattyúk

Látogatók ezen az oldalon 2009.04.13. óta:   4840015