Hajónapló: Lutter Tours in English

     2001.05.06 - 2001.06.19                                   ««   1/2 oldal   »»

Ugrás oldalra:12

 

Az útvonalunk
2001-ben végeztem el az elméleti képzést Vass Tibor oktatásával. A képesítés megszerzésének a feltétele, hogy 1000 mérföldet le kell hajózni, és közben el kell végezni tíz csillagászati helyzet-meghatározást, amelyeket a számításokkal együtt le kell adni a Közlekedési Felügyeleten. Ha ezek a feltételek adottak, akkor lehet elmenni letenni az írásbeli és a szóbeli vizsgákat a képesítés megszerzéséhez. Utunk céljai:
  • 1000 mérföldet lehajózzunk
  • mindenki elvégezzen 10 csillagászati helyzet-meghatározást
  • Ervint el kell vinnünk Máltára, ő onnan repülővel hazautazik
  • megismerkedjünk a nyíltvizi vitorlázással


1. nap, 2001.05.06. Vasárnap, leutazás, elindulás

Oszi
Misiék korán reggel érkeztek meg értem, és reggel 7 óra körül találkoztunk a többiekkel. 3 autóval voltunk, a határra úgy érkeztünk meg, hogy Tibi állt legelöl mi pedig leghátul. A mi autónkban rengeteg alkohol volt, Tibiébe 5-6 liter, a középső autóban kevés. Persze a horvát határőrnek már a Tibinél levő alkohol mennyiség sem tetszett, de mivel a Tibi kint felejtett egy üveg whiskey-t a járdán, továbbengedték őket. Tibi mutatta, hogy a következő két kocsi is vele van.
- Azokban mennyi alkohol van? - kérdezte a határőr.
- Nyemnoska...nyemnoska.
Belenézett a középső autóba. Nekünk már csak intett.
Bepakoltunk, mindenki megérkezett, majd el is indultunk. Egész éjszaka hajóztunk.


2. nap, 2001.05.07. Hétfő, kijelentkezés Sibenikből

Sibeniki kikötőben
Hajnalban érkeztünk meg Sibenikbe. Tibi elment a Policiáért, hogy a határkiléptetést elintézzük. Kis idő múlva hárman meg is érkeztek. Elrendeztük a papírokat majd elindultunk. Elindultunk volna, ha beindult volna a motor. Beragadt az indítómotor behúzó tekercse, de egy kis kalapácskocogtatás segített neki.

Vis felé haladva nyíltabb a víz és mivel jó szélben vitorláztunk a hajó is dülöngélt. Többedmagammal mindjárt meg is etettük a halakat. Ez volt az első alkalom és azóta az utolsó alkalom, hogy valaha is hánytam hajózás közben.


3. nap, 2001.05.08. Kedd, Otranto

Pillangó, jajj de szép...
Megyleves, jam-jam
Bár egész nap kellemes félszélben, háromnegyed-szélben dülöngélünk, a legénység gyomra megnyugodott. Oszi nagyon finomakat főz, de van aki még csak mértékkel mer belőle enni.
Hajót csak ritkán látunk, de az egyik nagy utasszállító nagyon közel keresztezte utunkat. Hihetetlen, hogy mennyire megváltozik a tér a szigetek között hajózásokhoz képest. Az említett utasszállító legalább másfél órán át közeledett hozzánk. Itt van egy ekkora nagy víz, megy rajta egy-két hajó, szinte alig veszik észre egymást, és akkor jön két hajó, keresztezik egymás útvonalát és pont ugyanabban az időpontban fognak a keresztezési pontba érni.
Mi vitorláztunk és a Colreg (vizi-Kresz) szabályai szerint a motoros utasszállítónak kell kitérnie, függetlenül attól, hogy akár 20x akkora mint a mi kis hajónk. Mi csak viccelődve figyeljük a radart, mérjük a másik hajó irányszögét és bízunk benne, hogy ki fog térni. Szintén a Colreg határozza meg, hogy az útjogos hajónak (jelen esetben a mi vitorlásunk) nem szabad irányán és sebességén változtatni. Ez azért fontos, mert előfordulhat olyan szituáció, ahol az mindkét hajó kitér és ezáltal ismét ütköző-pályára kerülnek. Úgyhogy várunk-várunk, és mi csak akkor térhetünk ki, ha már a közvetlen összeütközés veszélye állna fel.
Szerencsére az utasszállító figyelembe vette, hogy neki kell kitérnie, ezért belehúzott és pár száz méterrel előttünk lekeresztezte az útvonalunkat.
Ahogy a vizet néztem mintha apró zátonyokon tört volna meg a víz. Mik ezek? - gondoltam - delfinek! - Egy csapat delfin közeledett és egy jó félórán át kisérték hajónkat. Nagyon sok fényképet és videofelvételt készítettünk.
Este érkeztünk meg Otrantó kikötőjébe. Kikötöttünk a moló egy szabad helyére, majd egy kerítésen átmászva beléptünk Olaszországba. Farkaséhesen vetettük be magunkat egy pizzázóba, ahol már csak tésztát tudtak felszolgálni. Az étlapon volt fehér tészta, és egyikünk javasolta, hogy az nagyon finom, úgyhogy legtöbben azt kértünk. Mit jelentett a fehér tészta? Mindenféle feltét, szósz és egyéb nyalánkság nélkül mindenki kapott egy tányér natúr tésztát!


4. nap, 2001.05.09. Szerda, hajózás Szicília felé

Otrantót elhagyjuk
Hajnalban settenkedve kihajóztunk a kikötőből, és célba vettük Sziciliát. Kellemes félszélben hajóztunk.
Egy színes helikopter többször elszállt körülöttünk. Kettesével voltunk őrségbe osztva, én a Misivel voltam együtt. Mivel 4 páros volt, ezért 6 óránként került ránk a sor. Vezettük a hajónaplót, navigáltunk stb.
Napközben mentem ki a kokpitbe. A többiek cigizve, sörözgetve beszélgettek. A hajó mögött valami úszik: vizi-siel egy hal, amelyik ráakadt a horogra, amit már napok óta vontatunk. Lelassítottunk és behúztuk a kokpitba. Nem volt túl nagy és nem akartunk vérengzeni ezért visszadobtuk.
Tibor beindította a vízkészítő berendezést. Nagyon finom vizet ivókészített a tengervízből.
A csizma talpához közeledve 22 csomós szembeszelet és kellemetlen, nem magas de meredek hullámokat kaptunk szemből. Felmerült a lehetősége, hogy esetleg kikötünk valahol, de aztán örömömre folytattuk utunkat Katánia felé. A fedélzeten csak vihar ruhában lehetett tartózkodni, és az esti babot is mindenki a kokpitban fogyasztotta el.
It's me!TonhalacskaCoast Guard?


5. nap, 2001.05.10. Csütörtök, Megérkezés Katániába

Délelőtt érkeztünk meg Katániába. Tibi Zozóval elment bejelentkezni, mi addig nekiálltunk kajálni.
Tibiék visszaértek és Ervinék elmentek a repülőtérre mikrobuszt bérelni. Mi addig jártuk a várost. A kisbusszal elmentünk Taorminába. Városnézés...pizzaevés...visszaautózás.

KatániaKolostorTaormina


6. nap, 2001.05.11. Péntek, Etna majd irány Málta!

Délelőtt felmentünk az Etnára. A rossz időjárás miatt nem lehetett az alsó bázisnál feljebb menni és nagyon hideg volt. A hajóra visszamenet megnéztük az Alcantara parkot majd egy szupermarketben bevásároltunk.
A hajóra visszaérve Tibiék elintézték a kijelentkezést majd célba vettük Máltát..

Az EtnánNo commentAlcantara-park


7. nap, 2001.05.12. Szombat, Éjszakai ellenőrzés és megérkezés Máltára

Az ellenőrzés (video 1.4MB)
Éjféltől hajnali 2-ig voltunk őrségben Misivel. A Szicília alatti kelet-nyugat irányú hajózási utat kereszteztük, és nem győztük a körülöttünk hajózó vasalókat figyelni.
Átadtuk az őrséget és a fedélzetről figyeltük a hajókat. Egyszer csak egy közeli hajóra lettünk figyelmesek. Nem sokáig nézhettem, mert egy pillanat alatt ránk világítottak egy 1000000 kandellás reflektorral. Keltettem Tibit. Közben a rádión is felvették velünk a kapcsolatot.
Délelőtt megérkeztünk Máltára, Valetta kikötőjébe. Kikötöttünk a Customs feliratú mólónál és Tibiék elmentek bejelentkezni. Kiderült, hogy a Marinák dolgozói sztrájkolnak, viszont nincs nagy hajóforgalom, úgyhogy a Customs mólónál tölthetjük az éjszakát.
Béreltünk 2 Kiá Avellát majd megnéztük a várost. Autóval bejártuk a környéket (a kék barlangnál csónakot béreltünk, majd a Marsaxlokk festői öbölben elfogyasztottunk egy fenséges vacsorát.
Előttünk ValettaTipikus buszHalászcsónak


8. nap, 2001.05.13. Vasárnap, Gozo

Reggel korán keltünk és komppal átmentünk Gozora. Egyenesen Kalipszó nimfa barlangjába tartottunk, ahol a Kalipszó rádió születésnapja alkalmából stílszerűen egy Kalipszó bort elfogyasztottunk. Közben Tibi telefonon interjút adott a magyarországi Calipszó rádiónak.

Felkerestük az Azúr-ablakot meg kívülről megnéztük a "Popey falu"-t, amelyiket a Robin Williams főszereplésével készült filmhez építettek fel, és most gyerekeknek szórakoztató park..

A kompA bralangbanAlways Coca-cola
PartAzúr ablak
(ahogy mi láttuk)
Azúr ablak
(ahogy más láttuk)
Popeye village

 
Folytatás a következő oldalon...
Ugrás oldalra:12

 
Látogatók ezen az oldalon 2009.04.13. óta:   2028894