Hajónapló: Koh Lipe, Thaiföld in English

     2018.03.29 - 2018.04.25                                   »»   3/3 oldal   ««

Ugrás oldalra:123

 
...folytatás az előző oldalról

19. nap, 2018.04.16. Hétfő, Kijelentkezés Koh Lipe-ről

Reggel gyorsan kijelentkeztünk, mely ugyanolyan gyorsan ment, mint a bejelentkezés, csak most más hivatalnok volt, és nem kért 200 baht-ot. Itt csak bevándorlási hivatal van és ha nem utasnak, hanem legénységnek jelentkezik be az ember, akkor nem is pecsételnek be az útlevélbe. Ez azért fontos, mert az ember maximum 3-szor utazhat be egy évben Thaiföldre mint turista, de ha legénységként érkezik, ahogy mi is a Rotoron, ez a 3-szori szabály nem vonatkozik rá többé, annyiszor jöhet be, ahányszor csak akar, természetesen az 1 hónapos vízum feltételekkel, ha vízumot érkezéskor kér (lehet előre is kérni 3 hónapra, de ezt a szabályt most itt nem ecseteljük).
Egy gyors utolsó sznori után (a hajó mellett), összepakoltuk a fedélzetet, majd motorláztunk egészen Langkawi-ig (3-6 csomó között ingadozott a délnyugati szellő). Telagánál dobtunk horgonyt este fél 8-kor. Ezek a csodás Telaga-i hegyek tornyosulnak ismét fölénk a naplementében.


20. nap, 2018.04.17. Kedd, Bejelentkezés Malajziába (Langkawi), Ko Lipe-ről

Kilenc után értünk ki a bevándorlási hivatal gyönyörű óratornyos épületébe (itt nem a mecsetek szólnak, hanem európaiasan az óra játszik). A bejelentkező papír kitöltése és ujjlenyomat után meg is kaptuk a pecséteket. Ezután a hivatal melletti vámhivatalba mentünk, ahol a vámos gyorsan továbbintett minket. Azt mondta, ha Ko Lipe-ről jöttünk nem foglalkozik papírokkal, mert ott sincs vámhivatal. Eszünkbe is jutott, hogy a charter társaságok itt úgy hírdetik magukat, hogy Ko Lipe-re korlátlan mennyiségű alkoholt lehet vinni. Hát ezért, mert nincs vámvizsgálat a szigetek között. Ezután a marinában egy kocsit béreltünk (10 ringit per óra) és Kuah-ba mentünk a kikötő kapitányságra bejelentkezni. Ott megkérdezték, hogy voltunk-e a vámhivatalban, mi meg válaszoltunk, hogy igen (az más kérdés, hogy ott nem foglalkoztak velünk). Közben bevásároltunk egy csomó mindent, ami a hajó kivételéhez kell (pl patkány, csótány csapdákat, árnyékolót, a lánc tárolásra egy műanyag hordót és ventillátort, mert nagyon meleg lesz a szárazföldön dolgozni). A termeszek ellen mérget rendeltünk online, ami a Telaga marinába meg is érkezett. A termeszek problémát jelentenek az összes marinában ázsiában, mert pont az esős évszak előtt repülnek ki, új fészket keresve maguknak, ezért a vizen levő hajók is veszélyben vannak tőlük.


21. nap, 2018.04.18. Szerda, Rebak Marina, Langkawi

Leszereltük a vitorlázatot, mert gondoltuk, hogy a negyven percre, amíg behajózunk a Rebak marinába, nem lesz szükség már a vitorlákra és mivel a Rebak marinában nagyon meleg van (hegyekkel elzárt marina), jobbnak láttuk a hajót itt (Telagaban) felkészíteni a tárolásra (már amennyire lehet).
A vicc az, hogy most bezzeg volt szél, olyan 10 csomó körüli, de megnyugtattuk magunkat, hogy amúgy sem bontottunk volna vitorlát erre a rövid útra. A másik vicc az volt, hogy szembe jött velünk egy charter hajó, akiknek próbáltuk jelezni, hogy a shot kötelük a vízben lóg, már majdnem rajta van a hajó, de azt hitték komédiázunk a fedélzeten a kézjelekkel, ezért elkezdtek fotózgatni minket. Erőtlen próbálkozásunk után, miközben mostuk a fedélzetet, még az egyik vödrünket is elvesztettük, mert leszakadt a füle (ez a vödör még Panamában került a hajóra kb tíz éve).
A marina kérte, hogy 3 előtt érjünk be, mert a pénztáruk csak addig van nyitva. Háromnegyed háromkor már benn is voltunk és kikökötöttünk az E mólóra, a travel lifttel szemben.
A marinában folytattuk a hajó felkészítését a száraz tárolásra. Elmostuk a külső motorokat és mindent ami tengervizes lehetett a fedélzeten (pl BBQ, sznorkel felszerelések stb.) A marinában valóban meleg volt (nem sok szél jut be a hegyek miatt), de a ventilátor sokat segített. A marina kérte, hogy a következő nap reggel fél tíztől álljunk készenlétben a hajó kivételhez.


22. nap, 2018.04.19. Csütörtök, A hajó mint partra vetett hal, Rebak marina (Langkawi)

Beálluk a lift alá
Kötél kezelők segítenek
Reggel még gyorsan kitakarítottuk a fürdőszobát, mert azt könnyebb a vízben, mint a szárazföldön. Háromnegyed 11-kor megkaptuk a jelzést, hogy álljunk be a travel lift alá. Több segítőnk is volt a kötelekkel, akik a szárazföldön rögzítettek minket a travel lift alatt, amíg a búvár jelzést nem adott, hogy az emelő gurtnik megfelelő helyen állnak a hajó alatt és a hajó emelhető. Az egész személyzet nagyon profi volt (betanult kézjeleik voltak egymás között és mindent megbeszéltek velünk), aminek nagyon örültünk, így nem kellett aggódnunk a hajó miatt. Előre kértek egy képet a hajó aljáról, hogy tudják mivel van dolguk. A mérleg pedig 13 tonnát mutatott (7 tonna a papíron), amikor 11-kor kiemelték a Rotor-t a vízből. Magasnyomású vízzel letisztították az alját és a 11-es parkolóállásba tették, melyet mi kértünk külön a marinától. Ehhez tudni kell, hogy amikor lefoglaltuk a marina helyet 3 héttel ezelőtt, akkor kimértük, hogy a marina melyik pontján működik az internet. Sajnos, az internet elég gyatra a Rebak-ban, de ezen a ponton működök a 4G, ha a telefont felküldjük az árboc tetejére.

International 66 algagátlót használtunk korábban és olyan szempontból bevált, hogy 6 évig nem kellett kivennünk a hajót a vízből. Most, hogy kiemeltettük a hajót a vízből, láttuk, hogy sok helyen lepergett az algagátló. Az igazság az, hogy édesvízben tároltuk a hajót Sebana Cove-ban korábban. Ezt az algagátlót nem szabad édesvízben használni, valószínűleg emiatt kezdett el peregni róla az algagátló. Ázsiában rengeteg a folyó, ahol fel is lehet hajózni, ezért másfajta algagátlót fogunk használni.
A hajó most úgy áll kinn a marinában, mint egy partra vetett hal.
A gurtnik beállításaGurtnik rendben!Búvár ruha sem kell, olyan meleg a víz
A fedélzeten közben száradnak az elmosott dolgokA kapitány mosolyogKiszállás, végállomás!
Én is nyomkodhatom?A Rotor kiemelése a vízbőlRotor a Rebak travel liftjén
Elégedett kapitányMossák a hajó aljátA Rotor a 11-es parkolónál


23. nap, 2018.04.20. Péntek, Levetettük a propellert

Propeller levétel
Megkezdődtek a hajó munkálatok. A propellert próbáltuk melegítéssel levenni saját magunk, de nem sikerült, mert annyira rá volt szorulva a csavartengelyre. Egy szakembert kerestünk a marinában, aki segített lehúzni.
Még egy embert küldött nekünk a gondviselés, Chris formájában, aki pont most csiszolta le hajójának az alját egy tuti kis géppel. Ezt gyorsan meg is szereztük tőle, mert neki már úgysem volt rá szüksége (csak csiszoló fejet kell még hozzá szereznünk).
Közben finn barátaink is itt vannak a marinában, akik most egy új bocit építenek maguknak, ezért egy-egy ebédre vagy sörre összefutunk velük is néha.

Ugrás oldalra:123

 
Látogatók ezen az oldalon 2009.04.13. óta:   2514025