Hajónapló: Intenzív szkipper tréning in English

     2001.03.06 - 2001.03.10                                   ««   1/1 oldal   ««

A tavalyi első önálló hajótúrám meggyőzött arról, hogy még sokat kell gyakorolnom a kikötési manővereket. Vass Tibor a Jachtakadémián tart pont ilyen tréninget: 3 napig csak a kikötéseket, horgonyzásokat, manővereket gyakoroljuk. Be is iratkoztam az idei első tanfolyamra..


1. nap, 2001.03.06. Kedd, Leutazás

Az Albatrosz
Este 6 fele értünk le Punatba, az iskolahajóhoz. Tibor welcome drinkkal fogadott minket és elhelyezkedtünk a hajóban.
Este megjött Tibi hajóügyintézője, Allen - meghozta az új fokvitorlát és a megjavított blistert. Mindjárt fel is húztuk a helyére.
Éjszaka nagyon hideg volt. Már teljesen beöltöztem + a hálózsákra rávettem még egy hálózsákot + betakaróztam. Még mindig fáztam. Mintha jéghideg levegő áramolna be valahonnan. Pedig az Albatroszon elvileg fűtés is van. Felkeltem, körbe néztem. Az ágy alatti szellőzőből jéghideg levegő süvített. Betömtem a nyílást egy ruhadarabbal és azonnal kellemesebb lett a klíma.


2. nap, 2001.03.07. Szerda, Kikötés oldalszélben

Rend a lelke mindennek
A két első kabinban közös a klíma és a vezérlés a szomszédosban van. Ők viszont éjszaka véletlenül max fűtésről átkapcsoltak max hűtésre.
Reggel átmotoroztunk Krk város kikötőjébe gázolajat tankolni. Ugyanis a Punati Marinában minden van, csak töltőállomás nincs. Feltöltés után mindjárt gyakorolhattuk a vontával való elindulást.
Visszahajóztunk a kikötőbe. 6-os Bora fújt, ráadásul a kikötőhelyre merőleges szögben. Ideális szituáció az egyik legnehezebb kikötési szituáció gyakorlásához. A hajón szerencsére van orrsugár motor, de használni sajnos nem szabad. Csak ha nagyon elrontottuk a kikötést, akkor lehet "belenyúlni", de akkor már a kikötés már nem "értékelhető".

Este vettünk a városban csebabcsicsának előkészített darálthúst.


3. nap, 2001.03.08. Csütörtök, Horgonyzás, partfal mellé állás

Készül a finomság
Karcolunk vagy kikötünk
Reggel kifutottunk a kikötőből és áthajóztunk a közeli börtönszigetre. Azért hívják így, mert régen női börtön volt rajta. Az út alatt kipróbáltuk az új vitorlát.
Gyakoroltuk a horgonyzást, a horgonnyal partfalhoz tolatást, majd kérdezgetéseim eredményeként a dupla horgonnyal partfalra tolatást. Utóbbit a nagy sikerre való tekintettel kétszer is elvégeztük.
Ebédre a korlátra szerelt grillen elkészítettük a csebabcsicsát. Nagyon finom volt.
Felváltva, hosszasan gyakoroltuk a partfal mellé állást is. Tibor az első pár próbálkozásnál ott állt a kormány mellett és figyelt. Ha hibáztuk belejavított, segített. Aztán egyszer csak fogta magát, és lement a kabinba szerelni. Nem volt mit tenni, ki volt adva a parancs - gyakoroljuk a kikötést, és bízunk benne, hogy nem fogjuk a hajó oldalát végighorzsolni.
Tibi még akkor is csak egy pillanatra dugta ki a fejét, amikor a horgony végighúzta a partfalat. Minden elismerésem a Tibornak. Pontosan tudta, mikor kell magára hagynia minket ahhoz, hogy úgy gyakoroljunk, mintha csak mi lennénk egyedül az általunk bérelt hajón.


4. nap, 2001.03.09. Péntek, Még több kikötések és horgonyzások

Dolgozunk...
Negyedszelen
Napközben tovább gyakoroltuk a kikötéseket és horgonyzásokat. Este kellemes szellő kezdett el fújni, és elindultunk kifele a kikötőből egy kicsit vitorlázni. Március révén nem sokan voltak rajtunk kívül a kikötőben. A szél pont a kikötő szája felől fújt. Tibor ötletére felvontuk a vitorlákat és 4-5 takkal kivitorláztunk a szoros bejáraton. Tényleg nagyon szűk a hajózható bejárat. Elindultunk balcsapáson. Mélységmérő elkezd sípolni: 2 méter. Kb. ennyi a hajó merülése is. Tibor:
- Még tovább - nagyon alacsonynak tűnik a víz - tovább...tovább...most fordulunk!
Dolgozunk, mint a gép. Megyünk jobbcsapáson. Mélységmérő elhallgat. Pár másodperc múlva már a csatorna túlsó peremén haladunk. Mélységmérő sípol.
- Tovább...tovább...tovább...most! - az egyik bóját, amelyiket jobbról kellett volna kerülni, már csak balról tudtuk kerülni. De Tibi ismeri a viszonyokat és tudta, hogy elférünk még alatta. Hozzá kell tegyen a történethez, hogy a kikötőben tilos vitorlákkal közlekedni. Viszont ilyenkor márciusban senki sem törődött velünk.
Kint a vízen negyedszéllel felmentünk majd megfordultunk, felhúztuk a Blistert és egy nagyon kellemeset vitorláztunk.


5. nap, 2001.03.10. Szombat, A tanfolyam vége

Reggel kipakoltunk, elbúcsúztunk majd rengeteg tapasztalattal hazaindultunk..

Látogatók ezen az oldalon 2009.04.13. óta:   2086993