Hajónapló: Baba a fedélzeten in English

     2019.10.14 - 2019.12.31                                   ««   1/5 oldal   »»

Ugrás oldalra:12345

 

Hármasban
Jaj, a szüleim megint hajót felújítanak!
Harmad magunkkal, újszülött matróz lánnyal tértünk vissza Malajziába a katamarán és a Rotor fedélzetére. Johanna két hónapos és már van egy kis hajós tapasztalata. Sok munka vár ránk míg a hajókat, régit és újat vízre tudjuk rakni.

A szakértő szerint a katamaránon az összes csapot cserélni kell, ehhez Új-Zélandról hoztuk az alkatrészeket. Ezen kívül kisebb javítást kell eszközülnünk a sverten és a csavartengelyeket cserélni kell, az algagátlásról nem is beszélve.

A Rotor pedig lecsupaszítva áll a parton. Emlékeztetőül: felöltöztetjük, kabin festés és tartály epoxizás vár rá.

Rotorkát sem ártana kicsit kijavítani és újrafesteni, mert a csónakunkon is vannak kisebb leverések, repedések.


16. nap, 2019.10.29. , A felesleges dolgok eladósorba kerültek

Az új hajóhoz jött RIB gumicsónakot sikerült eladnunk egy helyi maláj párnak, akik most kezdtek el hajózni. Nem gyakori hogy a helyiek yachtot vesznek. Amikor a kikötőben a hajójukat csiszolták mindenki azt hitte hogy ők csak munkások valaki másnak a hajóján. Calusához jött egy soha nem használt vízkészítő. Kicsit gondolkodtunk rajta, hogy megtartsuk-e de aztán győzött a józan ész. Eddig sem volt rá szükségünk és jobb nem időt tölteni a beépítésével, karbantartásával majd pár év múlva a kidobásával és a lyukak betömésével. Meghírdettük a dél-kelet ázsiai hajósok Facebook csoportjában és még aznap jelentkezett rá valaki. Kérte, hogy vigyük el neki Kuah-ba, Langkawi fővárosába. Nem baj gondoltuk, Johannának lassan aktuálissá válnak a 3 hónapos oltásai, azt is le kell beszélnünk az orvossal, ezért autót béreltünk és a vízkészítővel együtt elautóztunk Kuah-ba.
Idős bácsi vette meg a vízkészítőt, a Szuezi-csatornán készül átkelni és a térségbeli háborús állapotok miatt tartott tőle hogy nem fog tudni kikötni és vizet vételezni. Kellett neki segítség, hogy a horgonyon álló hajójára fel tudja rakni a vízkészítőt. Csak egy órát csúsztunk, de még így is volt időnk bevásárolni a Trillion áruházban. A Billion után ez a másik legnagyobb bevásárló centrum. Élelmiszerektől kezdve babaruhákig mindent árul. Még egy babakocsit is tudtunk venni Johannának.

A felesleges dolgok eladósorba kerülnek, hogy helyükre új dolgok jöhessenek. Legalábbis átmenetileg.


17. nap, 2019.10.30. , Összerohadt csapok

Már az előző tulajdonos eltörte az egyik csapot, amikor a hajót a vízből kivettük a szakértői vizsgálathoz. A szakértői vélemény szerint az összes csap galvanikusan korrodált, cserére szorul. Az egyik csapot finoman megütöttük és eltört. Igaza volt! Nem sok kellett ahhoz, hogy az egyik út során megteljen a hajó vízzel. Persze el nem süllyedt volna, ez egy katamarán, nincs az aljára erősítve egy 5 tonnás tőkesúly. Most az összes csapot vagy cseréljük vagy megszüntetjük..


19. nap, 2019.11.01. , Baba tápok ázsiában

Mint sok minden mást ezeket is hamisítják. Online rendeltünk egy ausztrál gyártmányt, de ami jött elég furcsán nézett ki. Hiányzott az aljáról a QR kód amivel az eredetiségét lehetne ellenőrizni. Felvettük a kapcsolatot a gyártóval és pár levélváltás után kiderült hogy eredeti (Malájziában még nincs vonalkód). Amúgy jó pénzért el lehet adni az üres dobozokat, élelmes vállalkozók újratöltik és a hamis terméket piacra dobják. Durva.

Közben próbáljuk kivenni a csavartengelyeket a hajóból. Az állás egyelőre katamarán:Géza 2:0..


21. nap, 2019.11.03. , Sikerült kivenni a csavartengelyeket

A csavartengelyeket azért kell kivennünk mert a bal oldalon a csövet, amiben a tengely fut valaki hozzá nem értő módon javította és nem fut egyben a tengellyel. Azt csak később vettük észre hogy a propeller meg lötyög, nem jó a tengely kúpossága. Csoda, hogy nem szakadt le az előző tulajnak. A bal csavartengelyt meg azért kell kiszednünk mert még korábban kötél csavarodott rá és elgörbült.

Érdekesség hogy korábban a fix propellereket a tulaj lecserélte önbeálló (VarioProp) csavarokra amikhez új tengelyt is gyártatott. Furcsa, hogy nem illeszkedik a tengelyre, ugyanaz a cég gyártotta.

Már napok óta szenvedtünk a csavartengelyek kiszedésével, a váltó oldali agy nem akar lejönni róluk. Még szerszámot is gyártattunk hozzá, egy lehúzót és vettünk egy 4kg-os kalapácsot. Mire minden szerszámot beszereztünk és éppen nekiálltunk volna a küzdelemnek pukkant egyet az agy és leugrott a csavartengelyről. Csavartengelyek : Géza 0 : 2


22. nap, 2019.11.04. , Leadtuk a csavartengelyeket gyártásra

A hajóhoz még megvoltak a régi propellerek. Azt találtuk ki, hogy ezeket is megtartjuk a régi csavartengelyekhez tartaléknak. Az új csavartengelyeket pedig az önbeálló propellerekhez állítatjuk be. Elég nagy a rizikója, hogy mi is felcsavarunk egy kötelet a sok ázsiai halászhálónak köszönhetően.
Az új csavartengely Malájziában jóval olcsóbb, mint Új-Zélandon (kb egyhatoda), ezért az újragyártáson nem sokat gondolkoztunk. Csak az a baj, hogy egy hétig szabin vannak a hajó üzemben, ezért csak november 20-ra vállalták a munkát. Jobb későn, mint soha... .


24. nap, 2019.11.06. , Az új csapok beszerelése

A csapok sorban kerülnek a helyükre. A négyből két fürdőszobát kiiktattunk, mert nincs rá szükségünk és csak felesleges nyílás a hajón. Így összesen 10 csapot cserélünk és 2 lyukat tömünk..


32. nap, 2019.11.14. , Esztergályos sztori

Gyártatni akartunk egy tengelyt mintának hogy újra tudjuk gyártani a bal csavartengely házát. Az esztergályos mára igérte, de telefonon egy héttel a rendelés leadása után, az utolsó pillanatban közölte, hogy nincs anyaga és amúgy is szabadságra megy pár óra múlva. Azért még egy 37 mm-es műanyag tengely darab esztergályozását kikönyörögtük. Ott hagyta a bolt előtti dzsumbujban, este mentünk érte. Persze nem stimmelt a méret, csak levágott a polcról egy 36-os tengelyt ami nekünk kicsi. Na, szabi után újra próbálkozunk..


33. nap, 2019.11.15. , Rotorka hibáinak kijavítása

Megcsiszoltuk a csónak alját és kijavítottuk a kisebb hibákat rajta. .

 
Folytatás a következő oldalon...
Ugrás oldalra:12345

 
Látogatók ezen az oldalon 2009.04.13. óta:   4854603