Hajónapló: 2014 nyári kalandok Új-Zélandról in English

2014.02.14 - 2014.05.01                                   ««   1/2 oldal   »»

1. nap, 2014.02.14. , Prolog

Whangarei Marina
Ez a napló egy összefoglalás az elmúlt hónapok eseményeiről, közkívánatra. Íme az elmúlt néhány hónap képekkel.

A naplónkat ott hagytuk abba, hogy 2013 november 12-én megérkeztünk Opuába (Új-Zélandra) a Fidzsi szigetekről és Auckland-be készülődtünk a hajóval. Auckland felé megálltunk Whangarei-ben az északi sziget egyik városkájában, ahol találkoztunk Tamással a Norvik nevű hajóról. Meglepetésünkre Whangarei a magyar hajósok gyülekezőhelyévé vált, ezért a marina recepciójában megrendelték és kitűzték a magyar lobogót is a más országokból sorakozó hajósok lobogói mellé. Tamással együtt még egy csodálatos esemény részesei lettünk, amikor a Tiger nevű hajóról John felajánlotta, hogy megnézhetjük a Dashew hajók üzemét. Mi a Dashew könyveken nőttünk fel és jó érzés volt személyesen is végigsétálni az üzemen.

Egy pár nap múlva Auckland-be hajóztunk, mert eredetileg egy magára hagyott házra kellett volna vigyáznunk az ünnepek alatt. A terv azonban megváltozott és ezért december 24-én nekiálltunk a sérült Rotorka újjáépítésének. (Korábban írtuk, hogy Rotorkát a Fidzsire való átkelés előtt le kellett cserélnünk egy felfújható gumicsónakra.)

2014 február 14-én befejeztük és vízretettük az újjávarázsolt Rotorkát a Publikációk alatt elolvashatjátok, hogy készült el Rotorka2.5. Ezután a projekt után kikapcsolódásként Új-Zéland északi szigetén kirándulgattunk.
Whangarei nyitható hídTriumvirek - Dashew üzemDashew hajó - Dashew üzem

Az auckland-i napok gyorsan teltek Tamás itt is meglátogatott minket mielőtt hazautazott. Jóllehet decembertől februárig itt nyári meleg van, egy kis síelés a Snowplanet-ben (fedett sípálya) rögtön visszahozta a téli hangulatunkat..

Fedett sípálya Auckland mellettAuckland esti fényben

3. nap, 2014.02.16. , Kerosene patak

A Kerosene patak egy termálforrás Rotorua közelében Taupo irányába. Hasonló forrás van a Great Barrier szigeten is. A poros földúton nincs is turistajelzés és a patak az erdő közepén van ahol senki nem szed belépőjegyet. Itt gondtalanul elmerülhetünk a forróvíz maszírozó nyomása alatt. .

4. nap, 2014.02.17. , Tongariro

Tongariro vulkán aktivitás normál
Három vulkán van az északi sziget közepén a Tongariro a Ruapehu és a Ngauruhoe. Ezek a mai napig működő vulkánok és közülük a Tongariro tört ki utoljára 2012 novemberében, melyet csak 2013-ban nyitottak meg újra a látogatók előtt. A legörebbik hegy a Tongariro ezek közül, mely kb 300,000 évet tudhat maga mögött. A Tongariro túrát (19.4km) egy nap alatt lehet teljesíteni a hegyháton keresztül. A legmagasabb hegy a vulkánok közül a Ruapehu, mely téli síparadicsom az északi szigeten, de nyáron se olvad el teljesen a hó a hegy csúcsain. A Ngauruhoe vulkán pedig a Gyűrűk ura filmforgatáshoz szolgált alapul.

A túra legnehezebb részeként a meredek hegygerincen egy bokáig érő laza talajon kell átvágni. Mikor visszaértünk a szállásra angol túristák megjegyezték, hogy életük legrosszabb napja volt, de egy óra múlva azt állították, hogy egyben a legjobb is.
Tongariro túraMerre menjünk?Tongariro
Tongariro felhasadt hegyTongariro Smaragd tóTongariro Smaragd tó
Tongariro türkiz tóTongariro Smaragd tóTongariro
Ngauruhoe vulkán (Gyűrűk ura)Így is lehetTongariro színei
Ruapehu vulkánA Tongariro vulkán füstjeTongariro Smaragdzöld tavai

6. nap, 2014.02.19. , Rere sziklacsúszda - Gisborne

A természetes csúszdát úgy kell elképzelni hogy egy enyhe lejtésű sziklafalon kell a patakban lecsúszni hason. Egyesek bodyboardot használtak a csúszkáláshoz.

A bodyboardot Gisbornban kellett kölcsönöznünk. A vízre ki volt írva, hogy az egészségügyi határértékeknél magasabb a szennyezettsége a környéken levő mezőgazdasági területek miatt. De ettől függetlenül csúsztunk rajta. Később láttuk, hogy a vízhozam máskor gazdagabb, de ettől függetlenül a helyiek is csúszkáltak rajta. A tónak, amelybe beleérkeztünk elég furcsa szaga volt. .

7. nap, 2014.02.20. , Waikaremoana tó séták

A Waikaremoana tó körül több sétaútvonal van pár órástól több napos útvonalakig. Az útvonalak a barlangoktól a vízesésekig változatos tájakat kereszteznek. .

Waikaremoana tó

8. nap, 2014.02.21. , Tutira tó

Tutira tó
A keleti parton, a Hawkes öbölben a Tutira tó pihenést biztosít az itt megálló autósoknak.

9. nap, 2014.02.22. , Hastings

Új-Zéland Hastings nevű városában áll meg a Napier-Hastings vasút, mely egyszer egy évben időutazásra invitálja az idelátogatókat és a helyieket Napier-be az Art Deco városba. .

10. nap, 2014.02.23. , Napier

A keleti parton Napier városa 1931-ben egy földrengésben és az azt követő tűzvészben elpusztult. A kreativ új-zélandiak az egész várost art deco stílusban építették újra fel. Évente egyszer a város lakói megemlékeznek a földrengésről és négy napos art deco fesztivált tartanak. A városlakók 20-as évekbeli öltözékben és ma is jó állapotban lévő korabeli autókkal közlekednek. Az utcákon szól a swing és a jazz és a fiatalok és idősebbek is táncolnak. Az új-zélandi tengerészeti zenekar szolgáltatja a zenét a fesztivál megnyitóhoz és különböző légibemutatókkal szórakoztatják a városlakókat. Az ünnepi menet részeként mindenki bemutathatja öltözékét, autóját vagy éppen a villásreggeli készletét.

Idén mi is részt vettünk az ünnepségen. Az fesztivál első napján az ember ámul és bámul, de a második naptól, már egyre természetesebbé válik a környezet, mintha tényleg időutazásban vennénk részt.