| 2022.01.01 - 2022.02.18 «« 1/4 oldal »» | Malájzia határai a külföldiek számára 2020 március óta zárva voltak. Mivel a hajónk ott ragadt a vírus terjedése alatt, megpróbáltuk a bevándorlási hivatalnál kérvényezni a beutazásunkat. Az első kérvényünket elutasították arra hivatkozva, hogy nem feltétlenül szükséges a beutazásunk. A következő kérvényünket a beutazáshoz már kevesebb reménnyel adtuk be, de azért még nem teljesen adtuk fel az utazásunk gondolatát. És lássunk csodát a második kérelmünket elfogadták, már csak azt kellett megszerveznünk, hogy hol töltjük a karantént. A második meglepetés akkor ért bennünket, amikor egy online kérelem után elfogadták az otthoni karantént, vagyis a hajón letölthető karantént.
Amikor megérkeztünk a hajóhoz, egy mohos, koszos hajót találtunk a Rebak marinában, az oldalán lógtak az időjárás által megviselt mezőgazdasági háló maradványai. Miután kisuvickoltuk a zöld és fekete szutyokból, a hajó látványa is másképp festett. Ébredj Csipkerózsika! - viccelődtünk. . | 1. nap, 2022.01.01. , Látogatóink az új évbenAmióta újra itt vagyunk, rengeteg dolgunk volt a hajón. Újra kicseréltük az olajteknőket, amiket Magyarországon gyártattunk. Lefestettük a hajót az algagátlóval. Kipakoltuk a Rotort és átválogattuk a szükséges személyes dolgainkat belőle. És közben sok vendéggel megismerkedtünk a sziget üdülő részén, akik látni szerették volna a hajónkat. Elseje nálunk úgy telt, mintha nyitott napot tartottunk volna a hajón. Jöttek-mentek a vendégek, miközben dolgoztunk. Egy percünk sem volt unatkozni. | 2. nap, 2022.01.02. , És már megint szerelni fogunkAmikor már láttuk az alagút végét és lefoglaltuk január 5-re a hajó vízre tételét, akkor megint egy újabb sötét alagút következett. A bal kormánylapát lötyög a kormány tenegelyen, amelynek fixnek kellene lennie. Ráadásul a hajó liftet hatodika után karbantartják 2 hétig, vagy még tovább is. Nem mintha nem éreznénk jól magunkat, itt a szigeten, de már olyab jó lett volna újra a vizen lenni a hajóval.
Néztük a fórumokat, többen egy kormánylapáttal hajóznak, de mi igyekszünk a biztonságos hajózásra törekedni, főleg egy két évessel a fedélzeten. | 3. nap, 2022.01.03. , 8 óra munka, 8 óra pihenés ....Nyolc óra küzdelem után kijött a kormánylapát. A siker titka az volt, hogy éjszaka kellett csinálni, amikor hűvösebb volt. . | 4. nap, 2022.01.04. , Szétrohadt a lapát belülrőlMiután sikerült kivennünk a lapátot, jött a következő kérdés. Hol szereljük meg? Visszategyük a hajót a vízbe vagy még a szárazon szereljük meg? A száraz megoldás könnyebbnek tűnt, bár tudjuk, hogy a másik kormánylapátot 3 éve javította az előző tulaj anélkül, hogy kivették volna a hajót a vízből. A dilemma csak abból fakad, hogy a darut karbantartás miatt néhány napra vagy hétre kivonják a forgalomból.
Bíztunk abban, hogy a daru két héten belül kész lesz. . | 5. nap, 2022.01.05. , Szétfűrészeltük a kormány lapátotSzétfűrészeltük a kormánylapátot, a belsejében levő balza fa el volt rohadva. A kormány tengelyről az acélmerevítő hegesztései el voltak törve. A kormány tengely meg el volt korrodálva. . | 6. nap, 2022.01.06. , A fatelepeken termeszesek a fákBementünk a városba, hogy kormány tengelyt csináltassunk. Ugyanott vállalták el (kínai műhely), ahol a csavartengelyt csináltattuk annó, csak csövük nem volt hozzá. Azt mondták van rúdjuk, de azt számoltuk, hogy abból nagyon nehéz lenne (bár olvastuk fórumokon, hogy valaki cső hiányában rúdból készítette el). A katamaránnál a súlyt is figyelembe kell venni. Minél könyebb, annál jobban hajózható. A Northern Shipyard-on beszéltünk Brendonnal, aki tudott csövet adni, csak egy fél mm-rel volt vékonyabb az előzőnél. Azt meg majd kipótoljuk. Voltunk a fatelepen is, amit mindenki ajánlott. Kell egy kis rétegelt fa a kormánylapáthoz. A fatelepen az összes fa teremesz volt. Azt mondta a tulaj, nem tudnak mit csinálni. Mi ezt sajnos, nem merjük beépíteni a hajóba.
Közben majdnem belénk jöttek motorkerékpárral. Két fiatal fiú az út rossz oldalán jött, szembe a forgalommal. Elestek a kerékpárral, mert elfelejtettek féket nyomni. | 7. nap, 2022.01.07. , Kaptunk egy kis fátKaptunk egy kis rétegelt lemezt az egyik hajóstól. | 8. nap, 2022.01.08. , Haladunk a Rotorral is közbenA Rotoron a tőkesúly és a hajótest találkozásánál visszapótoltuk a korábban eltávolított töltő anyagot.
Az LCD műszerek kijelzői befeketedtek. Amikor utánanéztünk 35 fokon az LCD kijelző élettartalma 4-5 év. A kijelzőn levő polarizációs filter öregszik el, amit nem egyszerű kicserélni. | Folytatás a következő oldalon... | | | |
|