Hajónapló: Ausztrália 2 in English

2015.04.26 - 2015.07.24                                   »»   8/8 oldal   ««

85. nap, 2015.07.19. , Kakadu Nemzeti Park (2. nap)

A kirándulás második napján a Kakadu Nemzeti Parkba látogattunk el, mely 1992 került fel a Világörökség listájára. Azt mondják a három uránium bánya késztette védelemre a területet, amelyekből, ma már csak egy bánya működik.

Reggel 5-kor keltünk, hogy az összekerékhajtású terepjárós-buszos öszvér autóval átmenjünk a Kakadu Parkba. Első állomásunk az Ubirr volt, ahol több ezer éves őslakos sziklafestményeket néztünk meg. Az aboriginal művészetben ezeknek a rajzoknak nagy jelentősége van, mert a rajzok korábbi szokásokat, eseményeket jelenítenek meg és néha a festő kézjegyével illeti a képet. A történelemben pedig ötleteket adhat arról, hogy éltek korábban itt az emberek, jól lehet a régi történeteket ma már gyakran csak találgatják a rajzok alapján. A sziklarajzok között a ma már kipusztult tazmán tigris (vagy erszényesfarkas) is megtalálható, mely rajz több mint 2000 éves lehet. Érdekessége a rajzoknak, hogy egy-egy képet egymásra festenek a művészek az évezredek során és ha a rajzok elég magasan helyezkednek el a szikla plafonon, azokra azt mondják, hogy azok a szellemek festették, akik a művészeket is megtanították festeni. A hegytetőről a Kakadu park változatos ökoszisztémája mutatkozik meg a szavannás- lápos és sziklás vidék egy jellemzője ennek a helynek.
A Jim-Jim vízeséshez egy hosszú salakos, rázós út vezetetett. Ezeket a területeket az esős évszakban jó rész víz borítja. A túravezető a cég szabályzat szerint pedig maximum 100-zal mehetett, de ezt a sebességet árkon-bokron tartotta. Ausztráliában nem mindenhol van sebességkorlátozás. A Jim-jim vízesés pont ki volt száradva, de a tóka vizében annak ellenére úsztunk egyet, hogy nagyon hideg volt.
Mire estére megérkeztünk Jabiru-ba a szállásunkra addigra a csomagjainka belepte a vörös salak, hiába voltak elzárva a kocsi hátsó csomagtartójába. Szerencsére itt az éjszaka nem volt olyan hideg és a kemping sokkal modernebb, zöldebb és kiépített volt az előző esti szálláshoz képest (még uszodómedence is volt), de sajnos az előző esti szakácsot új szakácsunk nem tudta überelni és a krumplipürének álcázott főzelékből is túl keveset készített.

86. nap, 2015.07.20. , Kakadu Nemzeti Park (3. nap)

Az utolsó napunkon a Kakaduban Jabiru-ból, melyhez közel van az uránium bánya és ezért a helyiek beteg területnek nevezik, a Maguk vízeséshez mentünk. Szintén rengeteget buszoztunk, de a látvány is és az érzés is megérte, mert csobbanhattunk a vízesés alsó és felső medrében is. Érdekes volt, hogy hiába nőtt a pandanus aquaticus növény az alsó tókában, az turistavezetőnk beküldött minket fürdeni, mert azt mondta, itt csak édesvizi krokodilok lehetnek, melyek jámborak. Azért nagy megkönnyebbüléssel jöttünk ki a vízből a fürdőzés után.
Darwin felé pedig megálltunk egy gátnál közel az Adelaide folyóhoz, ahol a madarakon kívül édesvizi krokodilt is láttunk, majd a Stuart autópályán végigszáguldva értünk vissza Darwinba.

87. nap, 2015.07.21. , Indonézia előadás

Előadás
Délután egykor mentünk a hajósoknak szervezett előadásra. Az ausztrál Határőrség (új brand, mert korábban vámosoknak hívták őket) információi után a teljes Rally útvonalat megtudtuk és még egy előadást láttunk Malajziáról is, mert folytatólagosan ide is szerveznek egy rally-t.

A horgonylámpánk olyan haloványan világotított, hogy már zavarban voltunk, hogy a többi hajó mellett alig lehet látni a fényét. Nem csoda, hiszen még az első generációs ledlámpát használtuk, amelyben kb 16 led lehet. Az új ledlámpa, amit vettünk, kb 80 leddel rendelkezhet, így az elmúlt éveket bepótolva a legfényesebb éjszakai hajó lettünk a környéken. Az égen a Hold és a Vénusznak álcázott Rotor fénye pompázik, most meg a szokatlannak tűnő erős fénytől vagyunk zavarban.
Rotor csomagKrok ide vagy oda, propeller tisztításÚjra be a vízbe
Lámpa csere

90. nap, 2015.07.24. , A készülődés további összefoglalása

Szakaszokban bevásároltunk, a vízkészleteket feltöltöttük, AIS tesztelés (nem tökéletes, mert úgy tűnik, hogy nem ad elég erős jelet). Az utolsó nap megjött az új WC-nk (a korábbinak elrepedt a talpa). Azért jött csak az utolsó nap mert először véletlenül manuálisat küldtek az elektromos helyett. Rájöttünk, hogy a Yacht Club recepciósának fogalma sincs a Yacht Club szolgáltatásairól. Miután ügyetlenül magára borította a szórólapos pultot, bevallotta, hogy soha nem járt a mosodában ezért nem tudja hány mosógépük és szárítójuk lehet és van wifi, de nem tudják a biztonsági kódját, ezért senki nem használja - mindezt fejenként heti 15 dollárért árulja. A zuhanyból pedig csak hideg víz folyik, ezért inkább a hajón használtuk a zuhanyt. .