Hajónapló: Ausztrália 2 in English

     2015.04.26 - 2015.07.24                                   ««   1/8 oldal   »»

Ugrás oldalra:12345678

 

0. nap, 2015.04.25. Szombat, Ismét a hajón

Talán még emlékeztek hogy a hajót Brisbane-től északra a Newport marinában hagytuk tavaly. Eljött az ideje hogy folytassuk az utazást.

A hét a hajó karbantartásával telt, motor-szerviz, vitorla-szerviz (új UV védő csík - a vitorla varró mester nagy elismeréssel szólt a vitorlákról és dicsérte milyen jó állapotban vannak - pedig már 12 évesek), kisebb nagyob karbantartások stb.

Szomszédunk, egy kivénhedt motoros gazdája szintén a hajóját bütyköli, de elég kétségbe van esve. Az történt, hogy leszerelte az orrsudarat, szépen lefestette, kijavítgatta, és mire pont oda jutott hogy visszaszerelje, egy hajó haladt el a molók mellett nagy hullámokat verve és az orrsudár zsupsz, beleesett a vízbe. Nem mély a víz, 3-4 méter de átláthatatlan barna színe van és valahogy senkinek nem akaródzott az elmúlt napokban bemenni érte. Felajánlottam neki a búvárszemüvegemet de valamit a fogáról magyarázott, hogy nem merülhet.

Egyik reggel amikor az átlagosnál kevesebb szemét úszott a vízen, beöltöztem búvár ruhába és letisztogattam a propellert. És ha már ott voltam úsztam pár kört a szomszéd hajója körül is. Szinte semmi láthatóság sem volt, de szerencsémre megtaláltam az orrsudarat és egy kötelet átfűzve rajta ki is húztuk a vízből. Volt nagy hála meg kézfogások vállveregetések. Még egy marhasültre is meghívott az öreg az este és csak ekkor került szóba hogy a kikötő tele van "bullshark"-kal (szürkecápa?) és még a kajakokat is meg szokták harapdálni. Így értettem meg mért lettem a nap hőse...


1. nap, 2015.04.26. Vasárnap, New Port-ból Mooloolaba-ba

A szél szokásával ellentétben egész éjszaka süvített. Máskor éjszakára le szokott csendesedni. Csalóka tud lenni a kökötői süvítés. A sok árboc felerősíti a hangot. Hajnalban keltem, bekapcsoltam a szélműszert és tényleg, csak 20 csomó. Egyedül vagyok a hajón. Éva pár hét múlva csatlakozik majd.
Meghallgattam az előrejezést, "erős-szeles figyelmeztetés, 20-30 csomó + széllökések" Nem kevés de legalább jó irányból.
A Newport marina a sekélyes Moreton öbölben fekszik. A marina kijárata előtt egy másfél mérföldes keskeny csatornát kotortak ki, de így is legalább 0,5-1 méteres dagály kell hogy ne érjen le a tőkesúly.
Az öböl durván 13x40 mérföld, átlagos mélysége 10 méter de sok a sekélyes rész és erősek az áramlások. Észak felé indultam. A legrövidebb út a Bribie-sziget déli csücskénél lett volna, de hogy ott átjussak legalább 1 méteres dagály kellett volna. Számításaim szerint pont apálykor értem volna oda, úgyhogy inkább a Percy csatornát választottam ami ugyan 7 mérföld kerülő de legalább mély. Persze azzal nem számoltam, hogy a csatorna kanyarog jobbra-balra és a 20-30 csomós szélben nem egyszerű folyamatosan a vitorlákat állítgatni meg szembeszelezni. Ráadásul az útolsó pár mérföldön szembe kaptam a 2-3 csomós áramlást is.
De azért nem panaszkodom tovább, ahogy kiértem a nyílt vízre véget értek az izgalomak és kellemes erős menetben száguldottam Mooloolaba-ig ahol a szokásos horgonyzóhelyünkre álltam.
Ebéd: cserkészkolbász mackó-sajttal pár szelet kenyérrel
Vacsora: rakott krumpli

Napi pozíció:
00:00 26-41.29S 153-07.20E log= 130010.4


2. nap, 2015.04.27. Hétfő, Mooloolaba

Ma a hajó alját takarítottam. Főleg csak koszos volt, meg egy pár tucat apró oldalára tapadó kagylót (barnacle) kellett lepöckölnöm. Nagyon jól bírja az algagátló, utoljára 2011 év végén volt festve a hajó alja. International Micron 66-t használtam: 2 réteg fekete, 3 és fél réteg piros. A legtöbb helyen még mindíg a piros algagátló látszik, kiváncsi vagyok még mennyi ideig fogja bírni. Ez a fajta festék drága de megéri, ha figyelembe vesszük, hogy a hajót nem kell évente kivetetni a vízből..


3. nap, 2015.04.28. Kedd, Megfázás és eső

A tegnapi enyhe torokfájásom mára egy taknyom-nyálam egybefolyós megfázássá terebélyesedett.
Közben egyre többet esik, egy vihar közeledik 40 csomós keleti széllel. Átálltam az öböl keleti oldalára majd lepihentem hogy meggyógyuljak..


4. nap, 2015.04.29. Szerda, Takony és eső

Ahogy a cím is mutatja....


5. nap, 2015.04.30. Csütörtök

Ma ugyanaz volt mint tegnap..


6. nap, 2015.05.01. Péntek

A mai nap annyi változott, hogy az eső nagyon nagyon esik, a szél 10 és 35 csomó között ingadozik. A csónakból kimertem a vizet, majdnem megtelt. Még mindig napi több tekercs wc papírt fújok tele.
Itt Mooloolaba a helyzet oké de tőlem délre, Brisbane környékén áradások vannak.

Napi pozíció:
00:00 26-21.40S 153-08.50E log= 130030.3
.


7. nap, 2015.05.02. Szombat

Reggel végre ismét megláttam az eget, csodásan sütött nap.
- Rotor, Rotor - kiabállt valaki. Kinéztem, egy egyenruhás férfi motorcsónakkal - én vagyok a kikötőparancsnok, jó napot!
- Jó napot!
- Mikor érkezett?
- Izé... hétfőn - azóta persze rájöttem hogy vasárnap volt, de most már mindegy.
- Itt csak 48 óráig lehet horgonyon tartózkodni!
- Ó, tényleg?
- Igen, mikor akar elindulni?
- Hétfőn.
- Oké. Akkor mondjuk csütörtökön erre fogok jönni, és ha még mindig itt lesz meg kell hogy bírságoljam.
- Köszönöm!
- Én is. Minden jót!
Végül is nem rossz. Engedélyezett 12 napot a 48 óra helyett. Megváltoztak a szabályok, mióta utoljára itt jártam.
A nap bevásárlással telt, új sapka (a régit megint elvitte a szél miközben jöttem Mooloolaba), motorolaj, desztilált víz, szandál, szopogatós cukorka stb.


8. nap, 2015.05.03. Vasárnap, Bővült a legénység

Ma egy barátom érkezett pár hetes kikapcsolódásra, úgyhogy a nap takarítással telt. Fontos hogy minden glédában álljon mikor valaki a hajóra érkezik, hogy lássa milyen szinten kell tartani a dolgokat.
Ebéd után meg is érkezett Eugene. 4 hétre egy kicsi hátizsákkal jött, amiben a 17 inches laptopja és az ágynemű is benne volt. Ezt már nevezem!
Bevásároltunk frissárut, hordtunk vizet, Rotorkát felvettük a fedélzetre, készen állunk az indulásra..

 
Folytatás a következő oldalon...
Ugrás oldalra:12345678

 
Látogatók ezen az oldalon 2009.04.13. óta:   2028820