Hajónapló: Ausztrália 2 in English

     2015.04.26 - 2015.07.24                                   ««   1/8 oldal   »»

Ugrás oldalra:12345678

 

0. nap, 2015.04.25. , Ismét a hajón

Talán még emlékeztek hogy a hajót Brisbane-től északra a Newport marinában hagytuk tavaly. Eljött az ideje hogy folytassuk az utazást.

A hét a hajó karbantartásával telt, motor-szerviz, vitorla-szerviz (új UV védő csík - a vitorla varró mester nagy elismeréssel szólt a vitorlákról és dicsérte milyen jó állapotban vannak - pedig már 12 évesek), kisebb nagyob karbantartások stb.

Szomszédunk, egy kivénhedt motoros gazdája szintén a hajóját bütyköli, de elég kétségbe van esve. Az történt, hogy leszerelte az orrsudarat, szépen lefestette, kijavítgatta, és mire pont oda jutott hogy visszaszerelje, egy hajó haladt el a molók mellett nagy hullámokat verve és az orrsudár zsupsz, beleesett a vízbe. Nem mély a víz, 3-4 méter de átláthatatlan barna színe van és valahogy senkinek nem akaródzott az elmúlt napokban bemenni érte. Felajánlottam neki a búvárszemüvegemet de valamit a fogáról magyarázott, hogy nem merülhet.

Egyik reggel amikor az átlagosnál kevesebb szemét úszott a vízen, beöltöztem búvár ruhába és letisztogattam a propellert. És ha már ott voltam úsztam pár kört a szomszéd hajója körül is. Szinte semmi láthatóság sem volt, de szerencsémre megtaláltam az orrsudarat és egy kötelet átfűzve rajta ki is húztuk a vízből. Volt nagy hála meg kézfogások vállveregetések. Még egy marhasültre is meghívott az öreg az este és csak ekkor került szóba hogy a kikötő tele van "bullshark"-kal (szürkecápa?) és még a kajakokat is meg szokták harapdálni. Így értettem meg mért lettem a nap hőse...


1. nap, 2015.04.26. , New Port-ból Mooloolaba-ba

A szél szokásával ellentétben egész éjszaka süvített. Máskor éjszakára le szokott csendesedni. Csalóka tud lenni a kökötői süvítés. A sok árboc felerősíti a hangot. Hajnalban keltem, bekapcsoltam a szélműszert és tényleg, csak 20 csomó. Egyedül vagyok a hajón. Éva pár hét múlva csatlakozik majd.
Meghallgattam az előrejezést, "erős-szeles figyelmeztetés, 20-30 csomó + széllökések" Nem kevés de legalább jó irányból.
A Newport marina a sekélyes Moreton öbölben fekszik. A marina kijárata előtt egy másfél mérföldes keskeny csatornát kotortak ki, de így is legalább 0,5-1 méteres dagály kell hogy ne érjen le a tőkesúly.
Az öböl durván 13x40 mérföld, átlagos mélysége 10 méter de sok a sekélyes rész és erősek az áramlások. Észak felé indultam. A legrövidebb út a Bribie-sziget déli csücskénél lett volna, de hogy ott átjussak legalább 1 méteres dagály kellett volna. Számításaim szerint pont apálykor értem volna oda, úgyhogy inkább a Percy csatornát választottam ami ugyan 7 mérföld kerülő de legalább mély. Persze azzal nem számoltam, hogy a csatorna kanyarog jobbra-balra és a 20-30 csomós szélben nem egyszerű folyamatosan a vitorlákat állítgatni meg szembeszelezni. Ráadásul az útolsó pár mérföldön szembe kaptam a 2-3 csomós áramlást is.
De azért nem panaszkodom tovább, ahogy kiértem a nyílt vízre véget értek az izgalomak és kellemes erős menetben száguldottam Mooloolaba-ig ahol a szokásos horgonyzóhelyünkre álltam.
Ebéd: cserkészkolbász mackó-sajttal pár szelet kenyérrel
Vacsora: rakott krumpli

Napi pozíció:
00:00 26-41.29S 153-07.20E log= 130010.4


2. nap, 2015.04.27. , Mooloolaba

Ma a hajó alját takarítottam. Főleg csak koszos volt, meg egy pár tucat apró oldalára tapadó kagylót (barnacle) kellett lepöckölnöm. Nagyon jól bírja az algagátló, utoljára 2011 év végén volt festve a hajó alja. International Micron 66-t használtam: 2 réteg fekete, 3 és fél réteg piros. A legtöbb helyen még mindíg a piros algagátló látszik, kiváncsi vagyok még mennyi ideig fogja bírni. Ez a fajta festék drága de megéri, ha figyelembe vesszük, hogy a hajót nem kell évente kivetetni a vízből. .


3. nap, 2015.04.28. , Megfázás és eső

A tegnapi enyhe torokfájásom mára egy taknyom-nyálam egybefolyós megfázássá terebélyesedett.
Közben egyre többet esik, egy vihar közeledik 40 csomós keleti széllel. Átálltam az öböl keleti oldalára majd lepihentem hogy meggyógyuljak..


4. nap, 2015.04.29. , Takony és eső

Ahogy a cím is mutatja....


5. nap, 2015.04.30.

Ma ugyanaz volt mint tegnap..


6. nap, 2015.05.01.

A mai nap annyi változott, hogy az eső nagyon nagyon esik, a szél 10 és 35 csomó között ingadozik. A csónakból kimertem a vizet, majdnem megtelt. Még mindig napi több tekercs wc papírt fújok tele.
Itt Mooloolaba a helyzet oké de tőlem délre, Brisbane környékén áradások vannak.

Napi pozíció:
00:00 26-21.40S 153-08.50E log= 130030.3
.


7. nap, 2015.05.02.

Reggel végre ismét megláttam az eget, csodásan sütött nap.
- Rotor, Rotor - kiabállt valaki. Kinéztem, egy egyenruhás férfi motorcsónakkal - én vagyok a kikötőparancsnok, jó napot!
- Jó napot!
- Mikor érkezett?
- Izé... hétfőn - azóta persze rájöttem hogy vasárnap volt, de most már mindegy.
- Itt csak 48 óráig lehet horgonyon tartózkodni!
- Ó, tényleg?
- Igen, mikor akar elindulni?
- Hétfőn.
- Oké. Akkor mondjuk csütörtökön erre fogok jönni, és ha még mindig itt lesz meg kell hogy bírságoljam.
- Köszönöm!
- Én is. Minden jót!
Végül is nem rossz. Engedélyezett 12 napot a 48 óra helyett. Megváltoztak a szabályok, mióta utoljára itt jártam.
A nap bevásárlással telt, új sapka (a régit megint elvitte a szél miközben jöttem Mooloolaba), motorolaj, desztilált víz, szandál, szopogatós cukorka stb.


8. nap, 2015.05.03. , Bővült a legénység

Ma egy barátom érkezett pár hetes kikapcsolódásra, úgyhogy a nap takarítással telt. Fontos hogy minden glédában álljon mikor valaki a hajóra érkezik, hogy lássa milyen szinten kell tartani a dolgokat.
Ebéd után meg is érkezett Eugene. 4 hétre egy kicsi hátizsákkal jött, amiben a 17 inches laptopja és az ágynemű is benne volt. Ezt már nevezem!
Bevásároltunk frissárut, hordtunk vizet, Rotorkát felvettük a fedélzetre, készen állunk az indulásra.
.

 
Folytatás a következő oldalon...
Ugrás oldalra:12345678

 
Látogatók ezen az oldalon 2009.04.13. óta:   4884996