Hajónapló: Malajzia nyugati partja in English

     2018.02.12 - 2018.04.25                                   »»   5/5 oldal   ««

Ugrás oldalra:12345

 
...folytatás az előző oldalról

40. nap, 2018.03.23. , Lefestettük a kokpitot

Reggel még elrobogóztunk Kuah-ba a festék boltba. Nagyon drága itt Malajziában az International festék (Interdeck egy komponensű poliuretán festék) és az alagagátló is, mely majd később kelleni fog. Még Új-Zélandon és Európában is olcsóbban jutottunk hozzá ezekhez az anyagokhoz, annak ellenére, hogy Malajziában vámmentes övezetben vagyunk. Találtunk egy helyi kifőzdét a Cenang part és Telaga között, ahol szeretünk ebédelni, mert olcsón sokfélét lehet enni. Még ragacsos rizs mangót is árulnak. Délután találkoztunk finn barátainkkal, akik most mellettünk állnak a horgonyzóhelyen. Este lefestettük a kokpit csúszásgátlóit, majd átugrottunk egy másik hajóra, hogy információt szerezzünk a helyi hajótárolásról.

Évekkel ezelőtt a tárolás Malajziában nagyon olcsó volt. A kalózkodás miatt egyre kevesebb hajó fordult Európa irányába, ezért rengeteg hajó évek óta itt ragadt. Emiatt a marina árak nagyon emelkednek, tavalyhoz képest például 30%-kal (csak a marina árakról beszélünk, mert más általában jóval olcsóbb, mint Európában). A hajótároló helyek kommunikálnak egymással és nagyjából egyszerre emelnek árat. A marina árak itt a nyugati parton már majdnem ott tartanak, mint Európában (Horvátországot néztük) és a Phuket-i marina árfekvése is hasonló, de sok marina itt elég lepukkant állapotban van. Találkoztunk magyar turistákkal is, akik azt is megjegyezték, hogy Malajzia elég fejletlen európai szemmel.
Nekünk, különben Langkawi kellemes meglepetés volt, abból a szempontból, hogy sokkal turistásabb helyet vártunk, de ezzel szemben egy kellemesen nyugodt helyet találtunk. És alig van szúnyog!


41. nap, 2018.03.24. , BBQ a hajósokkal

Délben megtudtuk, hogy a mögöttünk levő lakatlan szigeten esti BBQ-t tartanak az itt élő hajósok (az első sziget a horgonyzó helyen, mert a második sziget az üdülőhöz tartozik). Az itt élő hajósok alatt azokat értjük, akik már évek óta ezen a területen jönnek-mennek. Gondoltuk, jó lenne, megismerkedni velük, ezért csatlakoztunk az esti BBQ partihoz..


42. nap, 2018.03.25. , Megmásztuk a Gunung Raya-t

A csapat
Reggel fél tízkor találkoztunk finn barátainkkal a Gunung Raya alsó parkjában. (A szigeten bérelt robogókkal közlekedünk.) Innen indul egy erdei túra a csúcsra, mely több mint 4000 lépcsőből áll. Ezt a túrát tettük meg. Nagyon szép az erdő, és miközben emelkedik az ember egyre hűvösebb van, de így is izzadtunk a lépcsőzés közben. Mások is ezt a túrát nézték ki maguknak a mai napra, mert elég sok emberrel találkoztunk, turistákkal és helyiekkel is. Érdekes mód majmot egy szálat sem láttunk, csak repülő gyíkot és ezért bátran fogyszthattuk előre elkészített szendvicseinket, mert nem nézték ki a szánkból az ételt. A majmok biztos az út mellett várták a turistkat, nem számítottak rá, hogy a lakóhelyük felől jövünk. A túra után Kuah-ba robogóztunk és barátaink megmutattak néhány hasznos hajós és hardware boltot. Az egyikben sikerült egy 8mm-es rézcsövet találnunk, melyet megpróbálunk majd a gázhoz beszerelni.
Még lelkesek vagyunkAz elején még bedőltünk a motivációs táblánakLelkesedés még mindig van
Pedig nem is én rágtam meg a táblát!Megéri, mint ahogy a motivációs beszédek végén is elhangzikÍgy könnyű
Helló!Lefele könnyűTalizmán
Micsoda fa!Megtámadtak!Tarzan
Inda hinta vagy hinta indaKarvédő, ahogy a helyiek is szoktákRagacsos mangós rizs
Hajó étteremVagy ráesett egy hajó a tetőre?A kiel az étteremben


43. nap, 2018.03.26. , Gázcső szerelés

Gyorsan el tud menni a nap egy-egy projekttel. A 8mm-es rézcsövet beletuszakoltuk a 9mm-es gumicsövünkbe, hogy biztosra menjünk. Majd ezt a nehezen hajló csőszerkzetet kellett átvezetnünk a hajó kis résein keresztül, úgy hogy ne nagyon törjük meg a rézcsövet. Nem volt könnyű művelet, de hurrá, most már működik a tűzhelyünk!

A nyomásos vícsövünk is eresztett egy kicsit, most már csak csöpög.


44. nap, 2018.03.27. , Összefoglaló

Már csak a kijelentkezés maradt hátra és a hajó kivetetésének megbeszélése a marinával. Mielőtt a munkálatoknak nekikezdünk, átkukkantunk Thaiföldre.

Malajzia nyugati része összességében nagyon érdekes volt, mert rengeteg történelmi esemény fűződik a Malaka-szoroshoz. Amit szerettünk volna még megemlíteni, hogy a mi Malaka-szoros átkelésünk kicsit másképp sikerült, mint más hajósoké, a velük való beszélgetésünk alapján. Ugyanis amikor mi hajóztunk át a szoroson, akkor alig volt forgalom. Lehetséges, hogy ez annak köszönhető, hogy a mi átkelésünk a kínai új év ünnepségével esett egybe, ezért volt kicsi a forgalom. Azt mondják, általában nagyobb forgalomra kell számítani ezen a területen.

Ugrás oldalra:12345

 
Látogatók ezen az oldalon 2009.04.13. óta:   4882709