Hajónapló: Katamarán vízre tétel in English

2020.01.18 - 2020.02.20                                   ««   1/4 oldal   »»

Végre eljött a nagy pillanat, hogy a katamaránnal vízre szálljunk. Amikor barátainkkal együtt visszatértünk a Rebak marinába Malájziába, még néhány dolog hátra volt a hajón ahhoz, hogy vízre tehessük, és azon is nagyon izgultunk, hogy ne jöjjön semmi akadály szembe, mely meggátolhatja ezt a műveletet. A hajót szerettük volna végre kipróbálni és kihasználni tapasztalt hajós barátaink segítségét.

1. nap, 2020.01.18. , Utazás

Rebak sziget
Kriszta tollából:
Utazás. Oltják a szárnyat. Gintonic és Bloodymary. Katarban piknik marhapárizsival, aztán beszállás. Nagyon hosszú 6 órás út Penangig, aztán 1 óra Langkawi. Csak Johanna alszik jól. Leszálláskor látszik a kikötő. Autót hívunk, aztán festékbolt, kókuszozás a tengerparton, gyorskomp Rebakra. Tényleg gyors. Irány a Calusa, de előbb meg KELL nézni a Rotort! Bentről majd később. Becuccolás, aztán irány a Resort medencéje. A tenger iszapos. De azért szép. Zöld fény van mindenütt, rengeteg a halász. Godzillát várjuk. Utána vacsora, új szakács, lohattcsípős minden. Nem picit. Azért finom. Tiger. Hullák vagyunk. Geri nem alszik. Se bent se kint, se kijjebb.
Rebak marinaKókuszozás a tengerpartonBeejtett cumit halászunk a vízből
Érkezés a hajóhoz

2. nap, 2020.01.19. , A munkák befejezése

Kriszta tollából:
Reggeli a Resortban, aztán hajóaljcsiszolás és festés, meg pakolás a hajón, de nem 7kor, hanem 11től egészen 4ig. Géza és Geri be is fejezik, már csak algagátolni és motorszerelni kell. Késői ebéd majomhordával, nemfinomos báránycurry, Gerinek meg a szokásos, aztán tengerpart, csobbanás. Nem szép a víz. Nagy vihar elmegy mellettünk. Nem alszunk a parton, hangos a zene. Aztán medence, táncosok, fura vállalati buli. Utóbb kiderül, hogy autóvállalati. Vacsora a kikötőben megint – finom, és ma nem csíp.

3. nap, 2020.01.20. , Algagátló felkenése és motorszerelés

Megint fél10kor kelés, a durrogó teherautóra. Éjjel valamennyit sikerül aludni. Géza hajnalban algagátlózik. Reggeli fél 12ig a Resortban, aztán Rotorról motorok ki és be, majd motorszerelés. A bal sikerül. Bár a vízpumpát a szerelők fordítva kötötték be. A jobb is majdnem jó. Ebéd fél5kor, aztán pancsolás a medencében, ma már Johanna is! Séta a kikötőben, hajósmacska, C9, pizzavacsora. El vagyunk csúszva, éjfélkor még senki se álmos. Johanna főleg nem. Szójaszósz.

Rotormacs:
A bal motorral szívunk: kirohadt a motortartó csavar menete ezért felfúrtuk nagyobbra, amihez kaptunk kölcsön menetfúrót a szomszéd hajóstól. Nem jön a hűtővíz, fordítva kötötték be a hűtőrendszert, ráadásul a generátor és a fordulatszám mérő sem működik, mely még működött a szerelés előtt. Vissza kellett hívnunk a szerelőket, akik csak holnap jönnek. A hajó vízre tételt elhalasztottuk egy nappal. Inkább pancsolunk a medencében Johannával.

4. nap, 2020.01.21. , Elcsúsztattuk egy nappal a vízre tételt

Kriszta tollából:
Motorszerelés. A szerelők „dél után” jönnek. Reggeli után kirándulás az elhagyott városba. Szörnyű szemét. Kikötő fölött fotózás. Délután is séta, a tengerpart felfedezése. Elhagyatott a strandon túl. Uszadékfa és szemét. Meg vízcső. Vízcső. Sok remeterák, gyönyörű csigákban. Este medencézés és büfévacsora. Minden finom. Főleg a poharas fura ital. Bold Cat.

Rotormacs:
Krisztáék elmennek kirándulni, amíg várjuk a szerelőket, akik csak későn jönnek meg. A jobb generátor nem működik. Azt mondják rossz a generátor. Ez azért furcsa, mert szerelés előtt még működött..

5. nap, 2020.01.22. , Katamarán vízre tétel

Kriszta tollából:
Reggel 9kor darura teszik a hajót, 11kor megyünk a vízre. Minden simán megy. Ebéd után szieszta, medencézés, virágfotózás. Pakolás ezerrel, délután hajómosás, rendrakás, motorszerelés. Rotorról áthozzák a generátort, de mégis a kábelezést rontotta el a szerelő. Este vacsora, első éjszaka a vízen.

Rotormacs:
Közben email-en megkapjuk a Jersey hajó regisztrációt. A katamarán új neve: Rotormacs.

Délután jönnek a szerelők, az egyik kábel elszakadt, az volt a gond.

6. nap, 2020.01.23. , Kifutottunk

Kriszta tollából:
Legkorábban kelünk, 9kor már reggelizünk a resortban. Geri úszik előtte, én utána. Aztán nekiesünk kipakolni a Rotorból, és átvisszük Rotorkát is, amit fél napig próbálunk rendesen felkötni és rögzíteni a katamaránra. A boltban sincs víz, de vásárolunk pár dolgot, mert itt pénteken minden zárva van. És még kínai újév is. Kifutunk a szomszéd öbölbe. Minden tele parasailesekkel. Egy se akad fenn az árbócon… Naplemente sör, úszás, áramlat kereszbe tart a szélen. Billeg ez is :D Este gitár, tonhalas spagetti és maláj puding. Vécészerelés is, éjfélig, de sikertelenül. .

7. nap, 2020.01.24. , Hajózás Kuah-hoz

Elindulunk Kuah felé. Vécé továbbra sincs, de valahonnan víz kerül a hajóba. Sós. Nyomozás indul. Felhúzzuk a grószt első reffig, és kimegy a fock. 16-24 csomós szembeszélben cirkálunk. A katamarán szépen megy, gyors, és 40-45 fokra lehet vele hajózni. Trillion elé horgonyt dobunk, de nincs dagály, bár a plotter azt mondta (2000-ben volt :D) ráadásul be is zár a kínai újév miatt. Irány a Billion, dingivel ki a halász kikötőbe. Ott vacsorázunk, halat, rákot, tintahalat, spenótot, salátát, licsilevet, dinnyelevet. Billionig séta, nagyváros, park. A pláza az pláza, olyan mint az árkád, és a spár. Csak nagyobb a halas és a gyümölcsös pult :D Este már taxival megyünk vissza a halászkikötőbe, rengeteg a cucc. Este a program a vécészerelés, és hogy honnan a bánatból jön a víz a hajóba.
Rotormacs:
Az Interneten sok helyen húzzák le a Leopard katamaránokat hogy nem tudnak széllel szemben vitorlázni és hogy olyanok mint egy tégla. A mai napon arra számítottunk hogy egy darabig próbálunk majd széllel szemben vitorlázni majd amikor meguntuk akkor motort indítunk és bemotorozunk Kuahba. Hát a valóság ettől nagyon messze állt. Kellemesen csalódtunk. Nagyon jól vitorlázható a hajó, a kormányon mindent érezni, gyorsan reagál, könnyen fordul és cruiser hajóhoz képest nagyon élesen halad. Leesett az állunk amikor a 18 csomó körüli félszélben majdnem 10 csomóval megindult a hajó. És könnyedén felvitorláztunk a közepes szembe szélben Kuahba. Az egyedüli nehézség hogy a hatalmas fővitorlát 5-8 perc csörlőzéssel lehet felhúzni. Nem szorul, a latni kocsik konnyen járnak, ilyen nehéz lenne? A korábbi tulaj egy elektromos furóval tekerte a csörlőt (amit egy Honda generátorról üzemeltetett), de mi még fiatalok vagyunk, majd hozzá edződünk.

8. nap, 2020.01.25. , Fjordland

Kriszta tollából:
Reggeli zabpelyhes mangós almás joghurt. Irány a fjordland! Hátszél, fock. Hatalmas langkawi sasok. Megállunk egy lakatlan részen, Johanna első expedíciója. Homokos strand, hatalmas gránitkövek. Majom és varánusznyomok. Kőhal lehet! Kagylógyűjtés. Milliárd éves ammonita. Petánkozunk. Megfordul a szél, motorozunk a Fjordlandba. Mintha lebegő sziklák lennének, csak úsznak. Lehorgonyzunk az édesvizes tó előtt. Kidingizünk, de nem a főbejárathoz, hanem oldalra, hogy bekukucskáljunk. Felmászunk a peremére, majmok nagyot néznek. Papucsban nem tudok visszamászni, kénytelenek vagyunk tenni egy kört a tó körül. Géza a dingivel átmegy a bejárathoz, ha kijutunk, ott vesz fel minket. Sehol senki. Csak a majomcsapat követ, hogy mit keresünk ott. A tó gyönyörű, a bejárat kb 20 perc séta a széttöredezett fapallókon. Az elejéhez érve látjuk, hogy valójában lezárt úton jöttünk végig, ami életveszélyes. A stégen rengeteg vizibicikli, kajak, meg strand. Na ehhez kicsi a tó. Felmászunk a peremre belül, itt már kiépített. A bejáratnál rengeteg majom, mókus, meg valami kisdisznó garázdálkodik. Átvágunk közöttük. A bejárat zárva, átmászunk a kerítésen. Géza már ott vár. Az utolsó turistahajók 10 perce elmentek. Apály van. A majmok kagylókat gyűjtenek. Naplementére érünk vissza a hajóra, sztárfotókat készítünk, sörözünk a hálón. Vacsora teriyakis Kicup Manis édesszójaszószos kakukkfüves rozmaringos csirkecomb. Gyönyörű világító planktonok, minden csobbanásnál világít a víz, ezzel elvagyunk egy darabig. És hullócsillagok. Látjuk Afrikát és Indiát. Na jó, nem, de ott vannak. Teljesen nyitott öböl az óceánra, mégis töknyugis a víz. Egyedül vagyunk horgonyon, rajtunk kívül a távolban pár MadMax csónak halászik. Az egyik ég. Ilyen szempontból áldás, hogy a víz iszapos-koszos, mert egyedül vagyunk. Vécé még mindig nincs, de már nem is hiányzik. Víz még mindig jön a hajóba. Most édes. Még nyomozunk. Elkezdődött a nyaralás!