Hajónapló: Intenzív szkipper tréning in English

     2001.03.06 - 2001.03.10                                   ««   1/1 oldal   ««

A tavalyi első önálló hajótúrám meggyőzött arról, hogy még sokat kell gyakorolnom a kikötési manővereket. Vass Tibor a Jachtakadémián tart pont ilyen tréninget: 3 napig csak a kikötéseket, horgonyzásokat, manővereket gyakoroljuk. Be is iratkoztam az idei első tanfolyamra..


1. nap, 2001.03.06. , Leutazás

Az Albatrosz
Este 6 fele értünk le Punatba, az iskolahajóhoz. Tibor welcome drinkkal fogadott minket és elhelyezkedtünk a hajóban.
Este megjött Tibi hajóügyintézője, Allen - meghozta az új fokvitorlát és a megjavított blistert. Mindjárt fel is húztuk a helyére.
Éjszaka nagyon hideg volt. Már teljesen beöltöztem + a hálózsákra rávettem még egy hálózsákot + betakaróztam. Még mindig fáztam. Mintha jéghideg levegő áramolna be valahonnan. Pedig az Albatroszon elvileg fűtés is van. Felkeltem, körbe néztem. Az ágy alatti szellőzőből jéghideg levegő süvített. Betömtem a nyílást egy ruhadarabbal és azonnal kellemesebb lett a klíma.


2. nap, 2001.03.07. , Kikötés oldalszélben

Rend a lelke mindennek
A két első kabinban közös a klíma és a vezérlés a szomszédosban van. Ők viszont éjszaka véletlenül max fűtésről átkapcsoltak max hűtésre.
Reggel átmotoroztunk Krk város kikötőjébe gázolajat tankolni. Ugyanis a Punati Marinában minden van, csak töltőállomás nincs. Feltöltés után mindjárt gyakorolhattuk a vontával való elindulást.
Visszahajóztunk a kikötőbe. 6-os Bora fújt, ráadásul a kikötőhelyre merőleges szögben. Ideális szituáció az egyik legnehezebb kikötési szituáció gyakorlásához. A hajón szerencsére van orrsugár motor, de használni sajnos nem szabad. Csak ha nagyon elrontottuk a kikötést, akkor lehet "belenyúlni", de akkor már a kikötés már nem "értékelhető".

Este vettünk a városban csebabcsicsának előkészített darálthúst.


3. nap, 2001.03.08. , Horgonyzás, partfal mellé állás

Készül a finomság
Karcolunk vagy kikötünk
Reggel kifutottunk a kikötőből és áthajóztunk a közeli börtönszigetre. Azért hívják így, mert régen női börtön volt rajta. Az út alatt kipróbáltuk az új vitorlát.
Gyakoroltuk a horgonyzást, a horgonnyal partfalhoz tolatást, majd kérdezgetéseim eredményeként a dupla horgonnyal partfalra tolatást. Utóbbit a nagy sikerre való tekintettel kétszer is elvégeztük.
Ebédre a korlátra szerelt grillen elkészítettük a csebabcsicsát. Nagyon finom volt.
Felváltva, hosszasan gyakoroltuk a partfal mellé állást is. Tibor az első pár próbálkozásnál ott állt a kormány mellett és figyelt. Ha hibáztuk belejavított, segített. Aztán egyszer csak fogta magát, és lement a kabinba szerelni. Nem volt mit tenni, ki volt adva a parancs - gyakoroljuk a kikötést, és bízunk benne, hogy nem fogjuk a hajó oldalát végighorzsolni.
Tibi még akkor is csak egy pillanatra dugta ki a fejét, amikor a horgony végighúzta a partfalat. Minden elismerésem a Tibornak. Pontosan tudta, mikor kell magára hagynia minket ahhoz, hogy úgy gyakoroljunk, mintha csak mi lennénk egyedül az általunk bérelt hajón.


4. nap, 2001.03.09. , Még több kikötések és horgonyzások

Dolgozunk...
Negyedszelen
Napközben tovább gyakoroltuk a kikötéseket és horgonyzásokat. Este kellemes szellő kezdett el fújni, és elindultunk kifele a kikötőből egy kicsit vitorlázni. Március révén nem sokan voltak rajtunk kívül a kikötőben. A szél pont a kikötő szája felől fújt. Tibor ötletére felvontuk a vitorlákat és 4-5 takkal kivitorláztunk a szoros bejáraton. Tényleg nagyon szűk a hajózható bejárat. Elindultunk balcsapáson. Mélységmérő elkezd sípolni: 2 méter. Kb. ennyi a hajó merülése is. Tibor:
- Még tovább - nagyon alacsonynak tűnik a víz - tovább...tovább...most fordulunk!
Dolgozunk, mint a gép. Megyünk jobbcsapáson. Mélységmérő elhallgat. Pár másodperc múlva már a csatorna túlsó peremén haladunk. Mélységmérő sípol.
- Tovább...tovább...tovább...most! - az egyik bóját, amelyiket jobbról kellett volna kerülni, már csak balról tudtuk kerülni. De Tibi ismeri a viszonyokat és tudta, hogy elférünk még alatta. Hozzá kell tegyen a történethez, hogy a kikötőben tilos vitorlákkal közlekedni. Viszont ilyenkor márciusban senki sem törődött velünk.
Kint a vízen negyedszéllel felmentünk majd megfordultunk, felhúztuk a Blistert és egy nagyon kellemeset vitorláztunk.


5. nap, 2001.03.10. , A tanfolyam vége

Reggel kipakoltunk, elbúcsúztunk majd rengeteg tapasztalattal hazaindultunk..

Látogatók ezen az oldalon 2009.04.13. óta:   4854641