Hajónapló: Viti Levu északi része in English

2013.09.30 - 2013.10.10                                   »»   2/2 oldal   ««

9. nap, 2013.10.08. , Elkészült a génoánk

Bruce hihetetlen pontossággal elkészült a vitorlánkkal és csak 60 fidzsi dollárt kért érte. A vitorlát már vissza is tettük a helyére. .

10. nap, 2013.10.09. , Ünnepség Lautokában

Reggel találomra kimentünk a vasút mellé, mert nem találtuk meg a busz menetrendet a Saweni öböl és Lautoka között. Jól időzítettünk, mert kiderült, hogy a busz éppen 10 perc múlva, 8.30-kor érkezik. Csak 7 percet késett. Ezalatt az idő alatt éppen tanúi voltunk a cukornádat szállító vonat mozdonyvezetőinek cseréjének. A mozdonyvezető addig nem akarta elindítani a vonatot, amíg le nem fényképezkedtünk vele. A buszt Lautokában gyártották.

Lautokában reggel 10-kor kezdődött a fidzsi napi ünnepség. Jóllehet az 1970-es felszabadulást megemlékező ünnepség 10-ére esik, és ekkor van a városi körmenet, ez a nap munkaszüneti nap és ezért nincs tömegközlekedés. Emiatt a táncünnepségeket az előtte levő nap tartották meg (9-én), amelyre a Sport és Ifjúsági minisztert is meghívták. A helyi általános és közép iskolások különböző kultúrális táncbemutatókat tartottak az Albert parkban. A nézők közül külön kiemelték az Új-Kaledóniából érkezett csoportot, akik azért jöttek ide, hogy tanulmányozzák Fidzsi hihetetlenül növekvő turizmusának titkát.

Érdekesség: Fidzsi 1874 október 10-től lett a britt kolónia tagja, Viktória királynő alatt, majd 1970 október 10-én vált függetlenné a 96 éves britt uralom alól.

Mielőtt tovább indultunk benéztünk a piacra is Lautokában.

Érkezés Denarauba

Délután 4-re értünk a Port Denarau marinába és az előre lefoglalt bójára kötöttünk. Mintha fényévnyire távolodtunk volna attól a Fidzsitől amit eddig megismertünk. Hard Rock Cafe, elegáns éttermek, hiperdrága vegyesbolt főleg új-zélandi és ausztrál termékekkel. A helyiek azért itt is ránk köszöntek. De már nem a nevünk vagy hogy honnan jöttünk érdekelte őket hanem vacsorára, koktélra vagy hajós kirándulásra invitáltak.
Azért ez is érdekes. És finom!

11. nap, 2013.10.10. , Denarau

A készletek feltöltése után, Fidzsi nyugati részén fogunk hajózni. .