Hajónapló: Chagos-Seychelle in English

2024.05.27 - -0001.11.30                                   »»   2/3 oldal   »»

9. nap, 2024.06.04. , A vízumunk intézése és parti az egyik ismerős hajón

10. nap, 2024.06.05.

11. nap, 2024.06.06.

12. nap, 2024.06.07.

13. nap, 2024.06.08.

18. nap, 2024.06.13. , A kihajózási engedély megkérése és a hajó letételének intézése

19. nap, 2024.06.14. , Anse Lazio, Praslin sziget

Reggel 8-kor húztuk fel a horgonyt. A Port Control engedélyt adott a kihajózásunkhoz, miután megkértük tőlük. Gyorsan felhúztuk a vitorlákat a dél-délkeleti 7-8 csomós szélben, melyben 4-5 csomóval siklott a hajónk. A döghullámokat oldalba kaptuk. Előttünk Searcher hajója ment. Fél 11-kor motort indítottunk, mert a szél szembe fordult velünk, de az erőssége nem változott, majd 11-kor tovább vitorláztunk, mikor felbukkantak előttünk a delfinek. Fél kettőkor érkeztünk a Praslin-sziget Lazio nevű kis öblébe. A mellettünk levő sziklák drámaiak voltak, miközben a hullámok megtörtek rajtuk, próbáltunk minél közelebb állni hozzájuk. A parton szörf hullámzás volt. Nem is próbáltunk a kiscsónakkal kimenni, bár láttuk, hogy volt akinek sikerült. Felfújtuk a SUP-ot a másik két amerikai és angol hajók is ezt tették, akik velünk voltak. Elmentünk vele sznorkeleztni a sziklákhoz, ahol rengeteg csípkelődő halat és egy kisebb fehér uszonyú szirticápát láttunk. Ezután kiszörföztünk a partra a SUP-pal. Johanna összebarátkozott egy olasz kislánnyal, akivel együtt szörföztek a hullámokon, hason a homokban. Jól szórakoztak.

Este az amerikai és angol hajó legénysége jött át a fedélzetünkre és egy csomó vacsorát hoztak: csirkét, krumplis zsömlét és süütit is. Mi csak egy kis garnélát sütöttünk hozzá előételnek egy kis vajas kenyérrel.

20. nap, 2024.06.15. , Curieuse sziget és az óriás teknősök

Természetesen a 4 éveseket nem a csodálatos gránit sziklák nyűgözik le, bár ezek is jó mászókának bizonyulnak, hanem az élővilág a szigeteken. Johanna már alig várta, hogy újra a szárazföldi óriás teknősökkel találkozhasson. A Curieuse sziget egy természetvédelmi terület, ahova betelepítették az óriás teknősöket a Seychelle-szigetek külső atoilljáról az Aldebra-atollról. Ezek az Aldabrai óriásteknősök. Tenyésztik is őket itt, ezért sok kicsi teknőssel is találkozik az ember. A parkba 300 seychelli rúpia volt a belépő fejenként, de gyerekekre nem kell fizetni (12 éves korig).

Van egy fél-órás kiépített gyalogtúra útvonal, mely a sziget egyik fehérhomokos partjára vezet a mangrovén keresztül (a Praslin sziget felőli oldalára). Sajnos Johannának feltörte a vizes szandál a lábát, ezért a visszaút helyett Géza a csónakkal jött vissza értünk a homokos tengerpartra. Ebéd a hajón és halakat is etettünk, melyek úgy jöttek a morzsákra, mintha kutyák lennének.
Ebéd után azonban újra a szigetre mentünk, hogy kihasználjuk a befizetett belépőt. Mivel mi voltunk az utolsó látogatók, egy úr Johannának előadást tartott a teknősökről. Sok érdekességet megtudtunk az állatokról, például, hogy a szájukon esznek, de az orrukon keresztül isznak, a hímeknek lapos a hasuk, hogy fel tudjanak kúszni a nőstényekre és a nőstényeknek hosszabbak a karmaik, hogy a tojásaikat el tudják ásni.

Estére átmotoroztunk a közeli La Digue szigethez, mert a nemzeti parkban nemcsak a belépőt kell megfizetni, hanem a horgonyzásért is kérnek pénzt, éjszakára.

21. nap, 2024.06.16. , La Digue sziget kerékpározás-rollerezés

A reggel kicsit elhúzódott. Géza megszerelte a szükség autopilotot, mely útközben elromlott. Szerencsére kettő van belőle. Amikor Johanna meghallotta, hogy a La Digue szigeten lehet kerékpározni, rögtön eldöntötte, hogy ő kerékpározni is fog. Nekünk van két régi rollerünk a hajóban, amivel gondoltuk, majd megyünk, de különben lehet kerékpárt is bérelni a szigeten. A délutáni felhős időben kerékpározgattunk a szigeten, felfedeztük a fagyizót (STR-ben) és a mellette levő játszóteret is. Innen a szigetekről mindig azt látjuk, hogy Mahé-n szakad az eső. De itt nem esik, csak egy kicsit borús az idő. A Június elvileg száraz évszak itt, de a helyiek is azt mondják, hogy idén nem jött meg a száraz évszak. Mahé-n rengeteget esik.
Ezen a szigeten is csodálatosak a gránit sziklák és itt is találkoztunk óriásteknősökkel..