Hajónapló: Thailand 2023 in English

2023.01.26 - -0001.11.30                                   »»   3/6 oldal   »»

25. nap, 2023.02.19. , Haditengerészeti bázis előtt a folyón

Reggel 6.55-kor indultunk tovább. Felhős volt az ég és próbáltuk kihúzni a vitorlát, de túl gyenge volt a szél (4-5 csomó), ezért motorláztunk kicsit. Bedobtuk a pecánkat a vízbe, hátha fogunk valamit, de ázsiában még nem sikerült halat fognunk. Nem csoda, mindenhol halászhajók, halászhálók és csapdák vannak elhelyezve.

Később az olajtengeren meg is ebédeltünk. Délután lassan megjött a szél, először 9 majd 14 csomós volt nyugatról, amiben végül 7.2 csomóval száguldottunk. Egy folyó torkolatát értük el, ahol egy nagy kerek épületet láttunk a parton. Kiderült, hogy egy haditengerészeti bázis. Felhajóztunk a folyón a hadihajók mellett és ledobtuk a horgonyt a halászhajók között.

26. nap, 2023.02.20. , A teknősök védelme

Kiderült, hogy a haditengerészeti bázison van egy teknős védő (konzerváló) bázis. Gondultuk nagyon jó program lenne Johannának látni a teknősöket. Nem tudtuk, hogy tudunk oda eljutni, mert a haditengerészet területén van (3 km-re) és nekünk semmilyen járművünk nem volt, taxit meg nem tudtunk hívni. A sterencse velünk volt. Megebédeltünk a halászmólótól 300 méterre levő étteremben és ott a tulaj felajánlotta, hogy elvisz minket az autójával oda. Ráadásul az étterem vendégei, Johannát látva vettek nekünk fagylaltot a közeli 7-eleven boltban.

A katonai bázisra útlevelet kértek, de tőlünk nem kérték, mert a sofőrünk adta le a papírjait helyettünk. Meglepetésünkre egy szép teknős konzerváló helyre érkeztünk medencékkel (bennük kis teknősökkel), kávézóval és kis játszótérrel. A királynő kezdeményezte ezt a programot, mert a teknősök veszélyeztetettek. Itt körülbelül hat hónapos korig nevelik őket, majd visszatelepítik a tengerbe. A tenger biológusok tisztogatták a teknősöket és megmutatták, hogy jódozzák be őket, amikor megsérülnek. Az egyik kisteknős megszökött és beleragadt a csatornába, amit Johanna vett észre. Így mi is segédkeztünk a programban. Azt mondták, március elsején engedik el őket a Similan szigeteken. Ide ma már nem lehet hajóval jönni. De a Surin szigetekre lehet, ami állítólag hasonlóan fantasztikus.

27. nap, 2023.02.21. , Csatornában hajózunk- csomó a horgonyláncon

Reggel 8.10-kor próbáltuk felhúzni a horgonyt amikor azt vettük észre, hogy van egy csomó a horgonyláncon pont a horgonyunk előtt. Valahogy a folyón levő áramlás miatt húztuk át a horgonyt a láncon. Hát még ilyet! Csomót kötöttünk a horgonyláncra. Ezt csinálja valaki utánunk! Felkaptuk a következő halászbóját, leengedtük a csónakot és a csónakba leemeltük a horgonyt, majd kikötöttük a csomót és visszatettük a horgonyt. Jó kis reggeli művelet volt. Így csak 8.40-kor sikerült továbbindulnunk. Phuket nyugati részén van egy csatorna, melyről csak annyi információnk volt, hogy itt sokan futottak már zátonyra, a déli oldaról behatolva. De most jó volt a láthatóság és a térkép is és ezért mi behajóztunk. Jól lehetett látni hol törnek a hullámok, inkább a keleti részhez tartottunk közelebb. Három órakor, körülbelül 1 mérföldre a bejárattól ledobtuk a horgonyt. Nem volt hold, és nagyon magas volt az ár-apály változás (negatív apály volt, mely nagyon ritka). Utána néztünk, a Hold-Vénusz- Jupiter együttállásának volt köszönhető (szökőár, ahogy magyarul mondjuk, king tide angolul). Az áramlás is nagyon erős volt a szigetek között, körülbelül 3-4 csomó is lehetett.
Ki akartunk menni a partra, de jött egy nagy eső, úgyhogy esővizet gyűjtöttünk helyette. Ami érdekes volt, hogy fekete víz gyűlt az edényünkbe. Azt hittük a hajó ilyen koszos, de hiába mostuk a hajót a víz nem lett sokkal világosabb, ezért nem töltöttük be a tartályba. Az esővíz volt koszos.

28. nap, 2023.02.22. , Szigetek között

Csak másnap sikerült itt partra jutnunk. Gyönyörű kagylókat gyűjtöttünk. Találtunk egy kis üdülőt (homestay), ahol sátorba várták a turistákat. Először azt hittük zárva, mert annyira elhagyatottnak tűnt, sehol egy ember. Később kiderült, hogy csak 5 thai turista volt a szigeten. Erről a helyről nem sokan tudnak. Ilyen lehetett Thaiföld 50 évvel ezelőtt. Csendes, nyugodt, zavartalan. Csak a szarvascsőrű madarak hallatták hangjukat. A kis üdülőben vettünk fánkocskákat, kis tábortűz égett a parton, fa hintán hintáztunk.

Úgy döntöttünk megfigyeljük a holdat, mert szép volt a bolygók együttállása.

29. nap, 2023.02.23. , Még egy nap a Paradicsomban

Maradtunk a csatornában és élveztük a csendet. Micsoda kontraszt az előző megállókhoz képest. .

30. nap, 2023.02.24. , Faluban a csatornában

Nem indultunk korán tovább, mert megvártuk a segítő áramlást (10.30-kor). A csatornán haladtunk Phuket nyugat oldalán észak felé. Majd egy kis település előtt ledobtuk a horgonyt. A partra Rotor-csónakáztunk (ezt a szóösszetételt Johanna találta ki) és megebédeltünk a faluban a parton, ahol egy hajót építettek. Csak a lusta kutyák gyalogoltak mellettünk, amikor egy boltot kerestünk. A bolt előtt volt egy benzinkút, ahol akartunk üzemanyagot venni, de 3-szoros áron akarták adni, ezért végül nem vettünk. Csak vizet vételeztünk az étteremből.

Öt órakor indultunk tovább, hogy a következő nap kevesebbet kelljen hajózni. A csatorna északi részén dobtunk horgonyt 7 óra előtt. Nagy volt a nyugalom, csak a halászhajók motorja berreget fel néha. Itt a csatornában erős az áramlás a víz felkavarodott, inkább folyóra hasonlító színe van, mint tengerre.

31. nap, 2023.02.25. , Koh Kam Nui és a vihar

Reggel 7.30-kor húztuk fel a horgonyt. Egy óra múlva kinn voltunk a csatornából a nyílt vízen. Kibontottuk a vitorlákat. Az előrejelzés gyenge szelet mutatott, mely lassan délutánra északiasodik. Sajnos a szembeszél előbb megjött 10.45-kor és 15 csomó volt, ezért megcéloztuk Koh Kam Nui szigeteket Koh Pahyam helyett, mely az eredeti uticélunk volt. Reffelnünk kellett a vitorlákat. Elszórtan halász zászlók és több helyen vékony bambusz ágaskodott ki a vízből. Alig lehetett észrevenni őket (éjszaka ezeket egyáltalán nem lehet látni). 12.45-kor Ledobtuk a horgonyt egy sziget mellett, mely védelmet nyújtott az északi és keleti szélben. Majd 5 órakor csökkent az északi szél és keletiesedett újra, úgyhogy áthorgopnyoztunk a szemközti sziget homokos strandjára. .

32. nap, 2023.02.26. , Koh Phayam

=.30-kor indultunk tovább és a vitorlákat bontottuk is ki. Keleti- északkeleti 12 csomós szél átfordult keletivé és 25 csomóra erősödött. Mindent bereffeltünk, így is 8.5 csomóval haladtunk. 10. 20-ra már Koh Phayam öblében dobtunk horgonyt.
Meglepetésünkre itt nem fehér, hanem feketés a homok-iszap a parton. De a tenger mélyebb részein jó a láthatóság és apályban sznorkelezni is lehet. .

33. nap, 2023.02.27.